دانلود و خرید کتاب در محاصره احمق ها توماس اریکسون ترجمه علی‌اکبر عبدالرشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در محاصره احمق ها اثر توماس اریکسون

کتاب در محاصره احمق ها

معرفی کتاب در محاصره احمق ها

 کتاب در محاصره احمق ها نوشته توماس اریکسون ابتدا به زبان سوئدی منتشر و با فروش میلیونی، به پرفروش‌ترین کتاب سال آن کشور تبدیل شد. این کتاب به ۳۹ زبان دنیا ترجمه شده و به همین علت، فروش جهانی خوبی هم داشته است. 

درباره کتاب در محاصره احمق ها

این کتاب پر از اطلاعات عملی برای نحوهٔ برقراری ارتباط موفق با انسان‌های پیرامون است و به خواننده کمک می‌کند تا با روش‌های ساده، آدم‌های اطراف خود را بشناسد و بدین ترتیب با آدم‌های پیرامونش، از همسرش گرفته تا همکاران و دوستانش، بهتر و مؤثرتر ارتباط برقرار کند. نویسندهٔ این کتاب توماس اریکسون استاد دانشگاه و مدرس حوزهٔ ارتباطات انسانی، رفتارهای انسانی، مدیریت و رهبری و نیز نویسندهٔ کتاب‌هایی در حوزهٔ رفتارهای انسانی و ارتباطات میان‌فردی است. این کتاب به شما کمک می‌کند به یک شناخت حقیقی از اطرافیانتان برسید. شناختی دقیق که شما را با واقعیت همراه می‌کند.

خواندن کتاب در محاصره احمق ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی هوشمندانه و در آرامش پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب در محاصره احمق ها

حرف عجیبی زدم؟ پس بگذارید بیشتر توضیح بدهم. هر سخنی که به کسی بزنید از فیلتر ذهنی او عبور می‌کند: اشارات، اطلاعات جانبدارانه و متعصبانه، پیش‌فرض‌ها و پیش‌انگاره‌های ذهنی. آنچه از سخنان شما باقی می‌ماند پیامی است که او درک می‌کند و می‌فهمد. به دلایل متفاوت، پیام شما آن‌گونه دریافت می‌شود که شنونده می‌خواهد؛ یعنی بعد از تفسیر و تعبیرِ او فهمیده می‌شود. در پایان، پیام به گونه‌ای به مخاطب منتقل می‌شود که با قصد و منظور شما به کلی تفاوت دارد. طبعاً آنچه از فحوای پیام شما فهمیده می‌شود بستگی به کسی دارد که حرف شما را می‌شنود. به ندرت کسی پیام شما را دقیقاً به همان‌گونه می‌فهمد که شما قصد بیانش را داشته‌اید.

شاید ناراحت‌کننده باشد که بدانیم ما به عنوان گوینده و تولیدکنندهٔ پیام کنترل اندکی بر میزان درک و فهم شنونده از آن پیام داریم. مهم نیست شما چه مؤلفه‌هایی را برای ترغیب ذهن شنونده به درک صحیح‌تر و دقیق‌تر پیامتان به کار ببرید. هرچه بکنید، برای درک دقیق و صحیح پیام از سوی شنونده کاری از دستتان برنمی‌آید. این یکی از چالش‌های متعدد در برقراری ارتباط بین افراد است. شما که نمی‌توانید کارکرد ذهنی مخاطبتان را تغییر دهید. با وجود این، بسیاری از مردم هم می‌دانند انتظار چه نوع رفتاری را از طرف مقابل دارند و هم به آن رفتار حساس‌اند. پس اگر جوری رفتارتان را تعدیل کنید و کردارتان را تغییر دهید که بتوانید انتظار طرف مقابلتان را برآورده سازید ارتباطی مؤثرتر و تعاملی موفق‌تر خواهید داشت.

چرا این امر بسیار اهمیت دارد؟

وقتی زمینه و حوزهٔ ارتباط شما با کسی امن باشد، یعنی انتظارات او را برآورده کنید، طرف مقابل بهتر می‌تواند شما را درک کند. مخاطب به جای آنکه آگاهانه یا ناآگاهانه بکوشد به رفتار ارتباطی شما واکنش نشان دهد، باید نیروی خود را صرف درک پیام شما بکند.

پس همه باید منعطف باشیم و بتوانیم روش‌های ارتباطی مختلفی را به کار بگیریم تا وقتی با کسی متفاوت با ما ارتباط برقرار می‌کنیم، خودمان را با او تطبیق دهیم. اینجا حقیقت دیگری نمایان می‌شود: مهم نیست از چه شیوه‌ای برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنید؛ شما فردی همیشه در اقلیت هستید. مهم نیست رفتارتان چگونه باشد؛ اکثر آدم‌هایی که در اطرافتان به سر می‌برند رفتاری متفاوت با شما دارند. شما نمی‌توانید رفتار دلخواه خودتان را ملاک ارتباط آنها قرار دهید. ارتباط خوب و متعامل ارتباطی مطلوب و مبتنی بر انعطاف و توانایی شما در برآورده کردن نیازهای طرف مقابل است.

دانستن و درک شیوهٔ رفتاری طرف مقابل و روش ارتباطی او منجر به گمانه‌زنی‌های عالمانه دربارهٔ شیوهٔ واکنش او در موقعیت‌های مختلف می‌شود. این درک، قابلیت و توانایی شما را در ورود به قلب و ذهن طرف مقابل افزایش می‌دهد. 

نظرات کاربران

ر.د.ب
۱۴۰۰/۰۲/۱۰

اوایل کتاب خوب هست و در کل انجام کارهای کتاب و قرار دادن افراد در گروه های خاص، تقریبا آرمانگرایانه هست. از اواسط کتاب خواب میرفتم و برای شخص من جالب نبود. شاید کتاب بیشتر به درد سازمانها و مدیران

- بیشتر
maedh
۱۴۰۲/۰۲/۱۵

کتاب پر محتوایی بود البته باید بدونی داری چه کتابی چه موضوعی میخونی به من حس خوبی داد این کتاب و کمکم کرد و منظورشو درست بهم رسوند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
پیام شما آن‌گونه دریافت می‌شود که شنونده می‌خواهد؛ یعنی بعد از تفسیر و تعبیرِ او فهمیده می‌شود. در پایان، پیام به گونه‌ای به مخاطب منتقل می‌شود که با قصد و منظور شما به کلی تفاوت دارد. طبعاً آنچه از فحوای پیام شما فهمیده می‌شود بستگی به کسی دارد که حرف شما را می‌شنود. به ندرت کسی پیام شما را دقیقاً به همان‌گونه می‌فهمد که شما قصد بیانش را داشته‌اید.
احسان رضاپور
روان‌شناسان کودک می‌گویند رفتارهای تکان‌دهنده‌ای که از بچه‌هایمان می‌بینیم غالباً همان رفتارهایی‌اند که در خودمان می‌بینیم و آرزو می‌کنیم که ای کاش این رفتارها در ما نبودند
Nafis
همان‌گونه که عنوان کتاب نشان می‌دهد، در اطراف ما کسانی زندگی می‌کنند که یا ما از درک آنها عاجزیم یا در شرایط نامطلوب، شناخت آنها چالش‌برانگیز و سخت است. کسانی را حتی در شرایط عادی هم اصلاً درک نمی‌کنیم. سخت‌ترین کار، برقراری رابطه با کسانی است که مثل ما نیستند. علت آن است که رفتار آنها بر اساس معیارهای ما «نادرست» محسوب می‌شود.
maedh
خصوصیات یک انسان مثل حساب و سود و زیانِ یک شرکت روی صفحهٔ نرم‌افزار اکسل نمایش داده نمی‌شود. نمی‌توانیم همه چیز را محاسبه کنیم.
Niki
شاید ناراحت‌کننده باشد که بدانیم ما به عنوان گوینده و تولیدکنندهٔ پیام کنترل اندکی بر میزان درک و فهم شنونده از آن پیام داریم. مهم نیست شما چه مؤلفه‌هایی را برای ترغیب ذهن شنونده به درک صحیح‌تر و دقیق‌تر پیامتان به کار ببرید. هرچه بکنید، برای درک دقیق و صحیح پیام از سوی شنونده کاری از دستتان برنمی‌آید. این یکی از چالش‌های متعدد در برقراری ارتباط بین افراد است. شما که نمی‌توانید کارکرد ذهنی مخاطبتان را تغییر دهید
Niki
به این دلیل کسی را احمق می‌دانیم که در او کمبود و نقصی می‌یابیم. شاید هم نمی‌توانیم او را درک کنیم. رفتاری که یک فرد در یک موقعیت انجام می‌دهد رفتاری نیست که فردی دیگر در همان موقعیت انجام می‌دهد.
marjan
مهم نیست از چه شیوه‌ای برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنید؛ شما فردی همیشه در اقلیت هستید. مهم نیست رفتارتان چگونه باشد؛ اکثر آدم‌هایی که در اطرافتان به سر می‌برند رفتاری متفاوت با شما دارند. شما نمی‌توانید رفتار دلخواه خودتان را ملاک ارتباط آنها قرار دهید. ارتباط خوب و متعامل ارتباطی مطلوب و مبتنی بر انعطاف و توانایی شما در برآورده کردن نیازهای طرف مقابل است.
کریزی
اگر خصلت قرمزها مثل یک لیوان کوچک و کم‌حجم است، خصلت زردها مثل لیوان‌هایی است که روزانه با آن آب می‌خوریم. لیوان‌های آبخوری حجم بیشتری دارند و راحت می‌توان فهمید کِی پُر می‌شوند. سطح آب داخل لیوان کم‌کم بالا می‌آید. اگر دقت کنید، مشکلی نخواهید داشت و پر شدن لیوان را کاملاً می‌بینید.
بهار
مهم نیست از چه شیوه‌ای برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنید؛ شما فردی همیشه در اقلیت هستید. مهم نیست رفتارتان چگونه باشد؛ اکثر آدم‌هایی که در اطرافتان به سر می‌برند رفتاری متفاوت با شما دارند. شما نمی‌توانید رفتار دلخواه خودتان را ملاک ارتباط آنها قرار دهید. ارتباط خوب و متعامل ارتباطی مطلوب و مبتنی بر انعطاف و توانایی شما در برآورده کردن نیازهای طرف مقابل است.
Niki
این کتاب دربارهٔ موضوعی است که شاید پرکاربردترین روش و شیوهٔ به‌کاررفته در جهان برای تشریح و تعریف تفاوت در ارتباطات انسانی باشد. من این روش را «دیسا» می‌خوانم. دیسا مخففی از حروف اول چهار کلمهٔ انگلیسی است: سلطه، تلقین، تسلیم و توانایی تحلیل. این چهار رفتار اولیه نوع رفتار ما را با دیگران تعریف و مشخص می‌کند. هرکدام از این رفتارها نماینده‌ای از آن چهار رنگ قرمز، زرد، سبز و آبی است. به این سامانه معمولاً سامانهٔ «دیسک» هم می‌گوییم. در این صورت، «دیسا» تبدیل به «دیسک» می‌شود و به جای آن حرف آخر که معرف توانایی تحلیلی است کلمهٔ انطباق قرار می‌گیرد.
احسان رضاپور

حجم

۴۷۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۴۷۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان