دانلود و خرید کتاب افکار منفی را رها کن نینا پیوروال ترجمه الهه علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افکار منفی را رها کن اثر نینا پیوروال

کتاب افکار منفی را رها کن

معرفی کتاب افکار منفی را رها کن

کتاب افکار منفی را رها کن اثر مشترک نینا پیوروال و کیت پتریو است که به همه ما کمک می‌کند تا آرامش ذهن و خوشبختی را در هر روز زندگی‌ بجوییم و پیدا کنیم.

درباره کتاب افکار منفی را رها کن

کتاب افکار منفی را رها کن کتابی است که به ما کمک می‌کند تا لحظه اکنون را زندگی کنیم چراکه به قول سهراب «زندگی آبتنی کردن در حوضچه اکنون است...»

حتما همه ما می‌دانیم که افکار منفی چطور می‌توانند بر ابعاد و جنبه‌های مختلف زندگی ما تاثیر بگذارند و همه ما به اینکه باید برای حذف افکار منفی از زندگی خود کاری کنیم، آگاهیم. مشکل و مسئله اصلی این است که روش کار را نمی‌دانیم. ما چطور می‌توانیم وقتی استرس بر ما هجوم می‌آورد آن را کنترل کنیم؟ 

این کتاب قرار است به ما همین کار را بیاموزد: نینا پیوروال و کیت پتریو در این اثر، به ما هدیه‌ای عطا می‌کنند که در تمام عمر به کارمان می‌آید و این هدیه، چگونگی بیرون راندن افکار منفی از وجودمان و رها کردن تمام آن چیزهایی است که نمی‌توانیم کنترل کنیم. 

کتاب افکار منفی را رها کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب افکار منفی را رها کن را به تمام کاربران طاقچه پیشنهاد می‌کنیم، چون همه ما به آرامش ذهنی احتیاج داریم.   

بخشی از کتاب افکار منفی را رها کن

حتی قبل از اینکه از رختخواب بیرون بیایید شروع می‌شود.

ساعتتان زنگ می‌خورد و همه‌چیز آغاز می‌شود. گوشی خود را کنترل می‌کنید و می‌بینید بعد از اینکه خوابتان برده است، چهارده ایمیل جدید به صندوق ورودی ایمیل‌هایتان شیرجه زده‌اند: «لعنتی! هنوز روز شروع نشده عقب افتادم.» چند ثانیه فرصت دارید تا در اینستاگرام بچرخید، وضعیت هوا را بررسی کنید، دندان‌هایتان را مسواک بزنید، حمام کنید، لباس بپوشید، لنگهٔ جورابتان را پیدا کنید، یک تکه نان تُست بردارید و راه بیفتید.

سوار ماشینتان می‌شوید و فقط فرصت دارید به محل کار برسید. لعنتی! همین که شروع می‌کنید به رانندگی، مجموعه‌ای از افکار در ذهنتان رژه می‌روند: «اوه! فراموش کردم گزارش رو برای جامال۲ آماده کنم. صبر کن ببینم! تولد پسرخاله‌م روز بیست‌ودوم بود یا بیست‌وسوم؟ نباید دیشب اون ساندویچ یخ‌زده رو می‌خوردم، الان حس می‌کنم کمی بی‌حالم. تا تعطیلات چند روز مونده؟ باید برای فلان کار خیلی زود برنامه‌ریزی کنم. اوه! باید مالیات‌ها رو طبقه‌بندی کنم...»

افکار از این شاخه به آن شاخه می‌پرند تا اینکه - بوووم! - به محل کار خود می‌رسید. یادتان می‌آید چگونه رسیدید؟ همهٔ آن دقایق کجا رفتند؟ از لحظه‌ای که ساعتتان زنگ زد تا لحظه‌ای که روی صندلی محل کار خود نشستید؟

سورپرایز! شما همهٔ آن لحظات را از دست دادید.

از لحظه‌ای که بیدار شدید، شروع کردید به فعالیت و حتی توانستید تمام آن نگرانی‌ها را به مشغلهٔ زندگی‌تان اضافه کنید. رفقا! حسابی به خودتان استرس وارد کردید.

همهٔ ما لحظاتی مانند این را تجربه کرده‌ایم - درحالی‌که اجازه می‌دهیم ذهنمان در دنیای کوچک خودش پرسه بزند، به‌صورت خودکار از نقطهٔ الف به نقطهٔ ب می‌رویم. انجام فعالیت فیزیکی یک مسئله است (عجله کردن برای رساندن فرزند به کلاس فوتبال، عجله کردن برای سر وقت رسیدن به قرار ناهار با یک دوست)، اما داشتن ذهنی مشغول برای تمام این مشغله‌های فیزیکی امری دیگر است. در واقع گاهی ذهن شما صدبرابر سریع‌تر از بدنتان می‌دود. ممکن است زیاد به این قضیه فکر نکنید، اما اضافه کردن افکار غیرضروری و منفی به مشغله‌های زندگی‌تان می‌تواند میزان استرس شما را افزایش دهد، به‌هرصورت بدانید که اصلاً نیاز نیست این‌گونه باشد. فقط تصور کنید به‌جای اینکه اجازه دهید استرس به نقطه‌ای برسد که معضل ایجاد کند، بتوانید راهی پیدا کنید که ذهنتان را به آرامش برسانید.

به رانندگی تا محل کار فکر کنید. همان زمانی که مجموعه‌ای از افکار در ذهن شما رژه می‌روند. ممکن است صدای آن افکار بلند باشد (بسیار بسیار بلند)، اما بدانید افکار مفیدی نیستند یا حداقل در آن لحظه مفید نیستند. از لحظه‌ای که سوییچ را در استارت ماشین خود می‌گذارید و موتور را روشن می‌کنید، عملاً نمی‌توانید هیچ کار دیگری جز رانندگی انجام دهید. نمی‌توانید پشت لپ‌تاپتان بنشینید و گزارش تهیه کنید. نمی‌توانید تقویمتان را باز کنید تا تاریخ دقیق تولد پسرخاله‌تان یا تاریخ تعطیلاتتان را چک کنید، یا مالیات‌ها را طبقه‌بندی کنید. تمام کاری که در آن لحظه می‌توانید انجام دهید رانندگی است. پس چرا نگران کارهای دیگر هستید؟

وقتی از چیزی که در گذشته اتفاق افتاده عصبانی می‌شوید یا نگران آینده هستید (که قطعاً حق دارید عصبانی شوید و نگران باشید)، زندگی‌تان را آن‌طور که اتفاق می‌افتد تجربه نمی‌کنید. شما اینجا و اکنون را از دست می‌دهید، در واقع لحظات کوچکی که زندگی را تشکیل می‌دهند - رانندگی، خرید میوه، لذت بردن از یک گردش شبانه. این‌گونه به قضیه نگاه کنید: اگر شما همیشه آنجا باشید، آنچه را که اینجا وجود دارد از دست می‌دهید.

حالا چگونه باید مانع پرسه زدن ذهنتان شوید؟ در واقع چگونه باید اینجا بمانید؟

نظرات کاربران

MTA
۱۴۰۰/۰۵/۰۵

یه کتاب بسیار کاربردی و مفید که با معرفی تکنیک‌ها و اعمال بسیار ساده‌ای راه‌های از بین بردن افکار منفی و در لحظه زندگی کردن رو آموزش میده. متن روون و ساده‌ای داره و مثال‌های همه فهم و ساده‌ای که

- بیشتر
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
۱۴۰۱/۰۶/۲۷

برای رسیدن به آرامش، رها کردن افکار منفی و استرس در منزل یا محیط کار حتما مطالعه کنید، متن روان با ترجمه بسیار خوب است.

سمیه 1384
۱۴۰۲/۰۵/۱۱

کتاب خیلی خوبیه به من کمک کرد تا مشکلات تکراری ک هر روز باهاشون روبه رو میشدم رو برطرف کنم خودمو بیشتر دوست داشته باشم و از همه مهم تر بدونم ک تنها خودم میتونم خودمو تو حالت های ناراحت

- بیشتر
zahra
۱۴۰۰/۰۴/۲۱

لطفا در طاقچه بی نهایت قرارش بدید

Soshiant
۱۴۰۰/۰۵/۱۸

این کتاب برای کسانی خوبه که تا حالا یک کتاب روانشناسی یا خود شناسی نخونده باشه و یا بهتر بگم کتاب نخونده باشه و بخواد شروع کنه. خیلی کشدار بود و مطالب تکراری که تعداد صفحات زیاد بشه

مانیا
۱۴۰۰/۰۴/۱۳

سلام خسته نبلشید چرا هر چی میخرم بالانمیاد. واسم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۷)
یادتان باشد وقتی به این درک برسید که خودتان مسئول خوشبختی خودتان هستید، از فشار روی شانه‌هایتان کاسته خواهد شد.
فاطمه عباسی
در واقع رسیدن به آرامش به دلیل میلیون‌ها فکری که در سر ما می‌گذرند سخت می‌شود، نه به‌خاطر زندگی پرمشغله‌ای که داریم.
امیر
«اگه ما خودمون رو بی‌قیدوشرط دوست نداشته باشیم نمی‌تونیم دیگران رو بی‌قیدوشرط دوست داشته باشیم».
کاربر ۳۳۱۱۰۲۷
همان‌گونه که گلنن دویل ملتون در کتاب جنگجوی عشق می‌گوید: «ما می‌توانیم دو انتخاب داشته باشیم: یا عالی باشیم و دیگران ما را تحسین کنند، یا حقیقی باشیم و دیگران عاشق ما باشند.»
maryam.eslami
تحقیقات نشان داده‌اند که سکوت می‌تواند به رشد مغز کمک کند. یک تحقیق در سال ۲۰۱۳ نشان داده که حداقل دو ساعت سکوت می‌تواند سلول‌های جدیدی در هیپوکامپ مغز بسازد (بخشی از مغز که در کنترل هیجانات نقش مهمی دارد). سعی کنید کمی آرامش و سکوت را در روز یا هفته‌تان وارد کنید، حتی اگر برای ده دقیقه باشد. اگر این کار را هدفمند انجام دهید، بر روحیهٔ شما تأثیر مثبتی خواهد گذاشت و فعالیت مغزتان را به طرز شگفت‌انگیزی افزایش می‌دهد.
کاربر ۲۰۲۵۹۰۱
عشق ورزیدن به خودتان، کمک می‌کند هرگز نلغزید. وقتی عشق به خود را تمرین کنید ذهن حرافتان دیگر دهان گشادش را می‌بندد و خودتان را کم‌کم بهتر می‌شناسید. این قضیه از چند طریق به شما کمک می‌کند: می‌توانید درمورد چیزهایی که می‌خواهید یا نیاز دارید آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید و باعث می‌شود نظرات دیگران را زیاد جدی نگیرید و در پایان روز می‌بینید که لذت بیشتری برده‌اید. و این قضیه بسیار شگفت‌انگیز است؛ چون حدس بزنید بقیهٔ عمرتان را با چه کسی سپری خواهید کرد؟ با خودِ فوق‌العاده‌تان.
maryam.eslami
در واقع رسیدن به آرامش به دلیل میلیون‌ها فکری که در سر ما می‌گذرند سخت می‌شود، نه به‌خاطر زندگی پرمشغله‌ای که داریم.
معصومه
ما پی برده‌ایم زندگی پُر از اتفاقاتی است که از کنترل ما خارج هستند. درک این موضوع باعث می‌شود از نظر فکری آزادی زیادی به دست آوریم.
فاطمه عباسی
وقتی خودتان را بی‌قیدوشرط دوست داشته باشید هیچ نیازی ندارید که در قبال عشقی که می‌دهید چیزی دریافت کنید. به این می‌گویند عشقی آزاد، عمیق و صادقانه که باعث می‌شود از بند قیدوشرط رها شوید.
ZAHRA
جانمان شده است. ممکن است ندانید که چه مکالمهٔ درونی هولناکی با خودتان دارید.
کاربر ۳۶۹۴۹۸۳

حجم

۲۷۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۷۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان