دانلود و خرید کتاب پیدایت کردم لیزا جوئل ترجمه آرش فراست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیدایت کردم اثر لیزا جوئل

کتاب پیدایت کردم

معرفی کتاب پیدایت کردم

پیدایت کردم رمانی پلیسی جنایی از لیزا جوئل نویسنده انگلیسی معاصر و نامزد جایزه گودریدز ۲۰۱۸ است. این داستان هم مانند داستان موفق «وقتی که او رفت» لیزا جوئل فضایی مرموز و داستانی جنایی دارد. این کتاب با ترجمه آرش فراست منتشر شده است.

درباره کتاب پیدایت کردم

آلیس یک مادر تنها است که سه بچه‌اش را به وسیله فروش کارهای هنری دست‌سازش بزرگ می‌کند. مادر و پدر آلیس به تازگی به فاصله دو هفته از یکدیرگ دچار آلزایمر شده‌اند و پرستاری در خانه از آنها نگهداری می‌کند. یک روز که آلیس برای آوردن فرزندش از مدرسه، از خانه بیرون می‌رود با مرد عجیبی روبه‌رو می‌شود که زیر باران خیس شده. مرد گیج به نظر می‌رسد. آلیس یک کت به او می‌هد و از مرد می‌خواهد که زیر باران تند نماند اما مرد انگار حتی جایی را که در آن است نمی‌شناسد. او رفتاری عجیب دارد. آلیس بعد از این که متوجه می‌شود مرد جایی را ندارد او را به خانه‌اش می‌برد....

خواندن کتاب پیدایت کردم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

درباره لیزا جوئل

لیزا جوئل نویسنده انگلیسی پنجاه ساله پیش از این با رمان «خانه‌ای که در آن بزرگ شدیم» به مخاطبان فارسی‌زبان معرفی شده‎ است. «مهمانی رالف»، «سی هیچ» و «بعد از مهمانی» که دنباله داستان مهمانی رالف است، از معروف‌ترین آثار این نویسنده است. مهمانی رالف در سال۱۹۹۹ منتشر و پرفروش‌ترین رمان یک نویسنده اولی در بریتانیا شد. جوئل در سال۲۰۰۸ برای رمان شماره ۳۱ خیابان رویایی که یک کمدی رمانتیک بود، جایزه ملیسا ناتان را برد.

بخشی از کتاب پیدایت کردم

«راجع به اون؟» به گرمکن نگاه می‌کند: «داری بهم لطف می‌کنی. جدی می‌گم.»

مرد گرمکن را روی لباس‌های خیس‌اش می‌پوشد و قبل از بستن زیپ کمی با آن کلنجار می‌رود. دوباره می‌گوید: «ممنونم. واقعاً.»

آلیس رویش را برمی‌گرداند تا ببیند سگ‌ها کجا هستند. سدی، خیس و نحیف، کنار پایش نشسته است؛ دو سگ دیگر لب آب این‌ور و آن‌ور می‌دوند. آلیس دوباره رو به مرد می‌کند.

از مرد می‌پرسد: «چرا تو این بارون یه جای سرپوشیده نمی‌رید؟ هواشناسی می‌گه تا صبح فردا قراره بارون بیاد. خودت رو مریض می‌کنی.»

مرد می‌پرسد: «تو کی هستی؟» چشمانش را تنگ می‌کند، گویی آلیس خودش را قبلاً معرفی کرده و او برای لحظه‌ای فراموش کرده است.

«من آلیس هستم. شما من رو نمی‌شناسید.»

«نه، نمی‌شناسم» ظاهراً از این مسئله قوت قلب می‌گیرد.

آلیس می‌گوید: «به‌هر حال، بهتره برم به کارم برسم.»

«باشه»

آلیس بند شل قلادهٔ سدی را می‌کشد و سگ مانند یک زرافهٔ تازه متولدشده تلوتلوخوران از جا بلند می‌شود.

آلیس دو سگ دیگر را صدا می‌کند. آن‌ها به او توجه نمی‌کنند. آلیس نچ‌نچی می‌کند و دوباره صدایشان می‌زند.

زیر لب می‌گوید: «احمق‌های لعنتی». فریاد می‌زند و با گام‌های بلند به‌سمت آن‌ها می‌رود: «زود باشید، همین الان بیایید اینجا».

سگ‌ها هم داخل و هم بیرون از آب بودند؛ هیرو با یک لایهٔ کود سبزفام پوشیده شده بود. چه بویی خواهند داد. و الان هم تقریباً وقت آوردن رومین است. نباید دوباره دیر می‌رسید. دیروز کارش طول کشید و زمان از دستش در رفته بود در نتیجه دیر رسیده و مجبور شده بود رومین را ساعت سه و پنجاه دقیقه از دفتر مدرسه تحویل بگیرد و منشی هم از بالای شیشه حائل میز طوری نگاهش کرده بود که انگار یک لکه روی فرش بود.

نظرات کاربران

Maryam R
۱۴۰۰/۰۲/۲۲

داستان تو صبحی که آلیس لیک آماده شده تا بچه‌هاش رو به مدرسه ببره شروع میشه. آلیس تو ساحل مرد جوونی رو میبینه که تو خودشه، بارون خیسش کرده و زل زده به دریا. سعی میکنه بهش توجه نکنه اما

- بیشتر
نیتا
۱۳۹۹/۱۱/۲۲

داستان کناب جدید و تقریبا تا اخر کتاب هم نمی تونید حدس بزنید که قراره چه اتفاقی بیافته. داستان پلیسی خوب با ترجمه روان و متنی که درست ویراستاری نشده، چون گاهی اسامی جابجا نوشته شده اند. در هر صورت

- بیشتر
1984
۱۴۰۲/۰۵/۱۷

کتاب عالیه و ترجمه هم عالی. ۳ روزه خوندمش. فقط نمی‌دونم اینکه میگن سگ پارس کرد از کی دقیقا ایجاد شد در زبون ما؟ به بارک نزدیکه اما من واقعا دوست ندارم بگم پارس و هاپ رو استفاده میکنم.

soma
۱۳۹۹/۱۰/۲۴

خیلی رمان خوبیه انگار آدمو میبره به عمق داستانش عالیه حتما بخونید دختر پونزده ساله ای که برای اولین بار دوست پسر داشت و همون اولش اتفاقایی ناگوار براش پیش اومد و مردی ک همه چیو فراموش کرده بود حتی اسم خودشو

soroosh7561
۱۴۰۰/۰۳/۲۷

سلام. سبک جالب نویسنده در بیان روایات و موقعیت ها جذبم کرد. دقیقا عین یه سریال که درست در حساس ترین زمان به یه صحنه دیگه پرش میکرد و میل و اشتیاق خواننده رو به ادامه داستان افزایش میداد. هرچند

- بیشتر
Aa
۱۴۰۰/۰۱/۰۵

داستان خوبی داره فقط یکمی طولانی ه و به نظرم نیازی نبود نویسنده تا این اندازه طولش بده

ghazaleh
۱۳۹۹/۱۰/۳۰

کتاب خوبی بود

روشنک
۱۳۹۹/۰۶/۰۹

موضوع جالبی داشت

معصوم
۱۴۰۰/۰۴/۲۸

داستان با حضور ناگهانی مردی در مکانی بنام خلیج رایدینگ هاوس و نزدیکی خانه ی زنی به نام آلیس که از نظر اهالی زن عجیبیه شروع میشه، مردی که آشنایی با اون به نظر پردردسر میاد، داستان در دو زمان

- بیشتر
z.gh
۱۴۰۰/۰۱/۰۹

داستان کتاب خوب پیش رفت .ترجمه هم خوب بود 👌👌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
به کرستی خیره شده بود و لبخندی هم روی صورتش بود که از دید گری به‌طرز مشکوکی لبخندی پیروزمندانه به‌نظر می‌رسید. انگار که این مکالمهٔ به ظاهر فی‌البداهه با خانوادهٔ او، فقط یک لحظهٔ گذرا از یک معاشرت دوستانهٔ انسانی نبود، بلکه اولین حرکت هوشمندانه از یک نقشهٔ اصلی بسیار بزرگ‌تر بود.
کاربر ۳۷۸۲۶۳۸
می‌دونی چی دیوونگیه؟ دیوونگی اینه: من الان بیشتر از امروز صبح عاشقتم!
n re
نه نگهداری از سگ‌های ولگرد، انسان را به یک قدیس تبدیل می‌کند، و نه پناه دادن به غریبه‌های گمشده.
کاربر ۳۷۸۲۶۳۸
دیروز حس عجیبی داشت چون مردی زیر باران در ساحل نشسته بود. حالا این حس عجیب را دارد چون همان مرد در خانهٔ اوست. بودنش خطری ندارد اما کمی اضطراب‌آور است. تهی‌بودنش. همهٔ آن فاصله‌ها و شکاف‌ها. اما بیش از همه، مردانگی خالص‌اش.
کاربر ۳۷۸۲۶۳۸
خواهرش ناگهان خواستنی شده بود، مانند یک گل نیمه‌شکفتهٔ جوان و خام، درواقع به‌طرز مبهوت‌کننده‌ای زیبا. پی به ترس ناخوشایندی برد که درونش شکل می‌گرفت، ترکیبی عجیب از انزجار و عطوفت. انزجار از خودش برای مرد بودن، به‌خاطر هر فکر بدی که تا آن‌موقع دربارهٔ هر دختری داشته بود، به‌خاطر غرایز اساسی‌اش، خواسته‌های خفه‌کننده و پست‌اش، نیازهای ظالمانه‌اش، ذهن کثیف‌اش، به‌خاطر همهٔ این‌ها از خود متنفر شد. انزجار از دانستن اینکه مردانی مانند او به خواهرش نگاه می‌کنند و به چیزهایی فکر خواهند کرد و دچار احساساتی خواهند شد و آن‌گاه خودشان را جلوی او پاک و مبرا نشان بدهند و احساس عطوفت به‌خاطر اینکه خواهرش این را نمی‌دانست.
n re
«از دست شما بچه‌ها. هیچ احساس انسانی ندارید، نه؟ این روزها توی مدرسه به شما چی یاد می‌دن؟»
n re

حجم

۳۴۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۳۴۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان