دانلود و خرید کتاب بامداد حسین سلیمان پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بامداد اثر حسین سلیمان پور

کتاب بامداد

انتشارات:انتشارات ندوی
امتیاز:
۴.۴از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بامداد

کتاب بامداد نوشته حسین سلیمانی‌پور است. پرونده شاهان ساسانی که حدود چهارصد سال بر ایران حکم‌رانی کردند و مسلمانانِ عرب، طومارشان را در هم پیچیدند و نیز، سلسله شاهان قبل از آنان، هرگز پرونده قابل دفاعی نیست.

ظلم و جور بی‌حد و حصری که آنان بر ملت مظلوم و ستمدیده خود روا داشتند، باعث شد ایرانیان دین جدید، یعنی اسلام را که پیام آن مساوات و رهایی از نوکری انسان‌ها بود، با آغوش باز بپذیرند، حتی اگر پیام‌آوران این دین، با آنان هم‌وطن و هم‌زبان نباشند.

در رمان بامداد تلاش شده است گوشه‌ای هر چند اندک از اوضاع اجتماعی ایرانِ آن زمان و زندگی خفت باری که ایرانیان در آن می زیستند و جوّ خفقانی که شاهان ساسانی و روحانیان زرتشتی جهت رسیدن به لذات خویش بر مردم تحمیل کرده بودند، به تصویر کشیده شود تا خواننده را با واقعیت‌هایی که کمتر به آن پرداخته شده است آشنا سازد.

خواندن کتاب بامداد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به رمان تاریخی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بامداد

شب هنگام پریچهر بر حصیری زِبر و خشن که اندام نرم و نازکش را می‌آزرد، دراز کشیده بود و به آسمانِ بی‌کران و ستاره‌های نورانی‌اش نگاه می‌کرد. صدای زمزمهٔ مادر که رو به اخگرهای نیمه‌جانِ آتشِ دیگدان، با اهورامزدا نیایش می‌کرد، به گوشش می‌رسید:

«باور دارم به دین مزداپرستی که آوردهٔ زرتشت است. پیرو آموزش‌های اهورایی هستم که از دیو به دور است. من اهوراپرست زرتشتی‌ام. من می‌ستایم و ارج می‌گذارم و خشنود می‌کنم فرشتهٔ پاسبان شب پاک را. من هماره و در همه‌حال اهورامزدا را می‌ستایم...»

پریچهر با چشمان زیبای خود به دنبال ستارهٔ اقبالش در آسمان زرنگار شب می‌گشت. چشمش به ستاره‌ای پرنور و روشن که در افق خودنمایی می‌کرد، افتاد. با خود گفت: «یافتم، ستارهٔ من همین است.»

اما حسی به او می‌گفت: «نه پریچهر، این نمی‌تواند ستارهٔ تو باشد. تو چنین ستارهٔ پرفروغی نداری! این ستارهٔ دختران طبقات برتر است که در ایران‌زمین و در قلمرو حکومت ساسانیان زندگی می‌کنند. تو از طبقهٔ پایین و پست دهقانانی و ستاره‌ات به این درخشانی و زیبایی نیست. این ستاره مال دختران طبقهٔ سلحشوران، موبَدان و شاید هم شاهان است. اصلا چه معلوم که این ستارهٔ دختر شاهنشاه ساسانی نباشد؟!» 

نظرات کاربران

Mojahed
۱۳۹۹/۰۸/۲۴

بسیار کتاب عالی و آموزنده ای بود همچنین دارای نکات بسیار ظریف و جالبی بود جزاکم الله خیرا کثیرا فی الدنیا و الآخرة

کاربر ۱۸۴۶۱۳۵بانو
۱۴۰۰/۰۱/۲۱

خوب بود به نظرم خیلی مستند نبود و تایید خلیفه دوم اغراق آمیز بود

کاربر 3670059
۱۴۰۲/۰۱/۲۵

بسیار عالی بود حتما توصیه میشه با دید مثبت و بدور از تعصبات این کتاب رو مطالعه کنید واقعا ذهنیت انسان از ورود و قبل از ورود اسلام به ایران تغییر میکنه و آگاه تر میشه... بنده نسخه چاپی شو

- بیشتر
کاربر 3731905
۱۴۰۲/۰۸/۱۹

بسیار جالب وجذاب؛ بارک الله

حسام الدین سنجانی
۱۴۰۲/۰۵/۰۶

سلام بسیار کتاب جذابی بود که از خواندنش احساس خستگی نمیکردی دوستانی که در مورد سیدنا عمر رضی الله عنه مطالبی نوشتند باید عرض کنم این همه کتاب و مقاله در رد خلفا نگاشته شده و توهین و لعن های

- بیشتر
رضا رعیت پیشه
۱۴۰۱/۰۶/۳۱

برای مخاطب : نویسنده در قالب داستانی جذاب و عاشقانه علاوه بر شرح اوضاع و احوال ایرانیان در اواخر دوره ساسانی به صورت نامحسوس سعی در حق جلوه دادن خلافت عمر و حقیر کردن امام علی به مشاور و نهایتا

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

حجم

۲۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان