دانلود و خرید کتاب داماد یخ‌زده مارگارت اتوود ترجمه شیرین احدزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داماد یخ‌زده اثر مارگارت اتوود

کتاب داماد یخ‌زده

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب داماد یخ‌زده

کتاب داماد یخ‌زده نوشته نویسنده مشهور مارگارت اتوود است که پیش از این با کتاب و سریال سرگذشت ندیمه شناخته می‌شده است. این کتاب را شیرین احدزاده به فارسی ترجمه کرده است.

درباره کتاب داماد یخ‌زده

کتاب داماد یخ زده، مجموعه ای از داستان های کوتاه مارگارت اتوود است که سال ۲۰۱۴ منتشر شد. اتوود در این کتاب‌ها دنیاهای عجیب خاص خودش را با هم مخلوط می‌کند و از دنیای علمی تخیلی به فانتزی می‌رود و انسان را مقابل حقیقت عجیب هستی قرار می‌دهد. او به دنیاهای عجیب و کابوس‌واری قدم می‌گذارد. به‌طور مثال از دختری حرف می‌زند با نقص‌های مادرزادی که او را به خون آشام اشتباه می‌گیرند یا زنی پیر بالاخره با آدم کوچولوهای اطرافش ارتباط برقرار می‌کند.

کتاب داماد یخ‌زده برای خواننده بسیار جذاب و پرکشش است زیرا ریتم داستان‌ها تند است.

خواندن کتاب داماد یخ‌زده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب داماد یخ‌زده

«اوان! با زن دیگری رابطه داری؟»

«خودت را جمع‌وجور کن. از منطقت استفاده کن. چه نیازی دارم که چنین کاری کنم؟»

اوان او را کنار می‌زد و پاسخی به سؤالاتش نمی‌داد.

کانستَنس می‌توانست دلایل زیادی بیاورد که او چه نیازی به این کار داشت. ولی لبخند می‌زد و او را در آغوش می‌کشید و می‌پرسید برای شام چه چیزی دوست دارد و دیگر به آن موضوع نمی‌پرداخت.

***

دروازهٔ نقاشی‌شده از جنس سنگ است و قوسی به سبک روم باستان دارد. در نقطهٔ میانی، حصاری بلند و طولانی با چندین برجک قرار دارد که پرچم‌های مثلثیِ قرمزی بالای آن‌ها در اهتزاز هستند. دری باز با میله‌های محکم در تصویر دیده می‌شود. در پس‌زمینه، محوطه‌ای زیر نور خورشید و برجک‌های دیگری در فاصله‌ای دوردست دیده می‌شوند.

اوان برای این دروازه زحمت زیادی کشید. هاشور زد، با آبرنگ کار کرد، حتی تعدادی اسبِ درحالِ چرا، در دشتی دوردست کشید؛ ولی خوب می‌دانست که نباید اژدهایی وارد تصویرش کند. تصویر بسیار زیباست و به آثار نقاشان معروف شباهت دارد، ولی نکتهٔ اصلی را در نظر نگرفته است؛ دروازه و حصار بیش‌ازحد تمیز، نو، سالم و سرپاست. اگرچه در الفین‌لند گوشه‌هایی از تجمل، ابریشم و تافته، گل‌دوزی و جاشمعی‌های تزیینی به‌چشم می‌خورد، ولی بیشتر آن‌ها قدیمی، دلگیر و فرسوده هستند. همچنین بارها درمعرضِ تخریب واقع شده است و تعداد زیادی خرابه در آن به‌چشم می‌خورد.

معرفی نویسنده
عکس مارگارت اتوود
مارگارت اتوود

مارگارت اتوود یکی از تحسین‌شده‌ترین نویسندگان عصر حاضر، از آن دست هنرمندانی است که می توان نام «همه‌فن‌حریف» را بر آن‌ها نهاد. نویسنده، منتقد ادبی و شاعر پرکاری که نه‌تنها به‌واسطه‌ی درخشش در عرصه‌ی ادبیات، بلکه به دلیل ویژگی‌های شخصیتی و فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌‌اش مقبولیت و محبوبیت بالایی نزد هواداران خود کسب کرده است. با این‌که آثار ادبی اتوود اغلب با مضامین فمنیستی و اسطوره‌ای‌اش شناخته شده و در حوزه‌ی ادبیات علمی-تخیلی قرار می‌گیرد، اما سبک نوشتاری او از فرمول‌های عادی این ژانر گذر کرده و به شیوه‌ای نمادین، مرزهای رئالیسم سنتی را گسترش می‌دهد؛ از این رو مرور زندگینامه او و مسیری که جهت خلق آثار ارزشمندی چون رمان «سرگذشت ندیمه» پیموده است، برای علاقه‌مندان به ادبیات از جذابیت، و برای متخصصان این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظرات کاربران

shiva
۱۳۹۹/۰۳/۲۸

خوبه بد نیست🤗

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳۰۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان