دانلود رایگان کتاب خیمه مارگارت اتوود ترجمه ضحی کاظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خیمه

«خیمه»داستان کوتاهی از مارگارت اتوود( -۱۹۳۹)، نویسنده برجسته کانادایی از مجموعه مطالعه در وقت اضافه است. زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
معرفی نویسنده
عکس مارگارت اتوود
مارگارت اتوود

مارگارت اتوود یکی از تحسین‌شده‌ترین نویسندگان عصر حاضر، از آن دست هنرمندانی است که می توان نام «همه‌فن‌حریف» را بر آن‌ها نهاد. نویسنده، منتقد ادبی و شاعر پرکاری که نه‌تنها به‌واسطه‌ی درخشش در عرصه‌ی ادبیات، بلکه به دلیل ویژگی‌های شخصیتی و فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌‌اش مقبولیت و محبوبیت بالایی نزد هواداران خود کسب کرده است. با این‌که آثار ادبی اتوود اغلب با مضامین فمنیستی و اسطوره‌ای‌اش شناخته شده و در حوزه‌ی ادبیات علمی-تخیلی قرار می‌گیرد، اما سبک نوشتاری او از فرمول‌های عادی این ژانر گذر کرده و به شیوه‌ای نمادین، مرزهای رئالیسم سنتی را گسترش می‌دهد؛ از این رو مرور زندگینامه او و مسیری که جهت خلق آثار ارزشمندی چون رمان «سرگذشت ندیمه» پیموده است، برای علاقه‌مندان به ادبیات از جذابیت، و برای متخصصان این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظرات کاربران

▪︎ sᴀʟᴠᴀᴅᴏʀ
۱۳۹۷/۰۵/۲۰

این کتابو دوس داشتم یه مثال پیچیده بود برای آدمایی که از همه چیز کناره گرفتن تا هم خودشون آسیب نبینن هم اطرافیانشون درحالی که با این همه گوشه گیری بازم افرادی هستن که بخوان بلا سرت بیارن یا از ناراحتیت خوشحال

- بیشتر
asjdkdl
۱۳۹۷/۰۱/۰۷

زیبا بود. بیشتر می خواست تلاش بیهوده ی انسان رو برای آگاهی دادن به دیگران برسونه...

مهدی
۱۳۹۷/۰۱/۲۴

ارزش خوندن داشت و به نظرم جالب بود

📚عشق کتاب📚
۱۳۹۹/۰۳/۲۶

کاش داستانش طولانی بود ولی جالب بود

هنرمند هنردوست
۱۳۹۷/۰۳/۳۱

جالب بود دوست داشتم

neo
۱۳۹۹/۰۵/۳۰

شاید زیباترین و بهترین توصیف از نوشتن و نویسندگی باشه این کتاب.

Prhaaam
۱۳۹۶/۱۰/۱۹

سر پناهی با نوشته و کاغذ ولی برای دیدن بیرون باید آتشش بزنی و درد بکشی ولی باز در درونت بنویسی

شایان
۱۳۹۸/۱۲/۲۰

به خوبی دنیای انسانها رو وصف کرده، بخصوص دنیای کسانی که به نوشتن علاقه مند هستند و نوشتن راه نجات میدونند.

𝐌𝐚𝐡𝐝𝐢𝐞𝐡
۱۳۹۹/۰۲/۱۳

از تشبیهی که برای انسان‌ها به کار بُرده بود و نمایان کردنِ دنیای نویسندگی، خوشم اومد؛ جالب بود.

آیدین آتش بهار
۱۳۹۹/۰۲/۱۱

خیمه به مثابه دنیایی که نویسنده برای خودساخته با اشاره به مشکلاتی که نویسنده بر سر راه دارد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
باد به‌درون خیمه می‌خزد. شمعت می‌لغزد و می‌افتد و خیمه‌ات را به آتش می‌کشد. از میان سوراخ‌های سیاهی که در دیواره‌های خیمه به‌وجود آمده‌اند، چشمان کسانی را که زوزه می‌کشند می‌بینی، سرخ و رخشانند در نور آتشِ سرپناهِ کاغذی شعله‌ورت. اما تو همچنان به نوشتن ادامه می‌دهی. دیگر چه می‌شود کرد؟
عاطفه
بخشی از نوشته‌ها باید در مورد صدای زوزه‌ها باشد، که صبح و شب در میان خرابه‌های بیرون، تپه‌های شنی، قطعه‌های یخی، استخوان‌ها و... ادامه دارد. باید حقیقت زوزه‌ها را بنویسی. اما مشکل است. چرا که از پشت دیوارهای کاغذی خیمه، نمی‌توانی آنچه می‌گذرد را درست ببینی. پس نمی‌توانی حقیقت را دقیق بیان کنی. نمی‌خواهی از خیمه بیرون بروی و خودت از نزدیک نظاره‌گر باشی.
mhb.glm
می‌نویسی، انگار که زندگی‌ات به نوشتن بستگی دارد.
تحلیلگر بومیم 🌏
چرا فکر می‌کنی نوشتنت، این جنون خط‌خطی کردن، درون غاری پوشالی، که کم‌کم شبیه زندانی به‌نظر می‌رسد، از عقب به جلو و از بالا به پایینِ دیوارها، می‌تواند کسی را حفظ کند؟ حتی خودت را؟ اینکه دور خود زره یا طلسمی رسم می‌کنی تا تو را حفظ کند، توهمی بیش نیست. آنها بهتر از تو می‌دانند که این خیمه چه‌قدر شکننده است.
زهرا
از میان سوراخ‌های سیاهی که در دیواره‌های خیمه به‌وجود آمده‌اند، چشمان کسانی را که زوزه می‌کشند می‌بینی، سرخ و رخشانند در نور آتشِ سرپناهِ کاغذی شعله‌ورت. اما تو همچنان به نوشتن ادامه می‌دهی. دیگر چه می‌شود کرد؟
اقیانوس آرام
از پشت دیوارهای کاغذی خیمه، نمی‌توانی آنچه می‌گذرد را درست ببینی. پس نمی‌توانی حقیقت را دقیق بیان کنی.
اقیانوس آرام
زوزه‌های مختلفی می‌شنوی. انسان‌هایی که زوزه می‌کشند. بعضی از غم مرگ یا کشته شدن عزیزانشان و بعضی از سر شادمانی، برای پیروزی در کشتن عزیزان دشمنانشان
ناهید
زوزه‌ها به تو نزدیک می‌شوند؛ داخل خیمه خودت در سکوت کز می‌کنی تا دیده نشوی. می‌ترسی. برای خودت و به‌خصوص کسانی‌که دوستشان داری. می‌خواهی از آنها محافظت کنی. می‌خواهی همه آنها را درون خیمه‌ات جمع کنی تا در امان باشند. اما خیمه‌ات از کاغذ ساخته شده است و کاغذ نمی‌تواند از ورود چیزی جلوگیری کند.
𝐌𝐚𝐡𝐝𝐢𝐞𝐡
زوزه‌های مختلفی می‌شنوی. انسان‌هایی که زوزه می‌کشند. بعضی از غم مرگ یا کشته شدن عزیزانشان و بعضی از سر شادمانی، برای پیروزی در کشتن عزیزان دشمنانشان. بعضی زوزه می‌کشند و کمک می‌خواهند. بعضی برای انتقام و بقیه برای خون زوزه می‌کشند. صدا، کر کننده است و ترسناک. زوزه‌ها به تو نزدیک می‌شوند؛ داخل خیمه خودت در سکوت کز می‌کنی تا دیده نشوی. می‌ترسی. برای خودت و به‌خصوص کسانی‌که دوستشان داری. می‌خواهی از آنها محافظت کنی. می‌خواهی همه آنها را درون خیمه‌ات جمع کنی تا در امان باشند.
nikooo
انسان‌هایی که زوزه می‌کشند. بعضی از غم مرگ یا کشته شدن عزیزانشان و بعضی از سر شادمانی،
اقیانوس آرام

حجم

۶٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

حجم

۶٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

قیمت:
رایگان