دانلود و خرید کتاب عادت‌های بسیار کوچک استفن گایز ترجمه پارسا بامشادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عادت‌های بسیار کوچک اثر استفن گایز

کتاب عادت‌های بسیار کوچک

نویسنده:استفن گایز
انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عادت‌های بسیار کوچک

کتاب عادت‌های بسیار کوچک نوشته استفن گایز که با ترجمه پارسا بامشادی منتشر شده است بهعادت‌های کوچک‌تر، دستاوردهای بزرگ‌تر در زندگی روزمره ما می پردازد.

درباره کتاب عادت‌های بسیار کوچک

این کتاب دارای هفت بخش اصلی است. هدف نهایی کتاب این است که به شما کمک کند رفتارهای عادتی سالم و مثبتی را به زندگی خود وارد کنید. در سه بخش نخست دربارهٔ عادت‌سازی، مغز، نیروی اراده، انگیزه و چگونگی ارتباط آنها با یکدیگر بحث می‌شود. در دو بخش بعدی، نتایج منطقی و علمی حاصل از این بحث‌ها و چگونگی بهره‌گیری بهینه از آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بخش‌های باقیمانده کتاب چگونگی به‌کارگیری و پیاده‌سازی نتایج حاصل از بحث‌های پیشین ارائه می‌شود.

خواندن کتاب عادت‌های بسیار کوچک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تغییر مسیر زندگی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب عادت‌های بسیار کوچک

نیروی اراده در برابر انگیزه

ما برای دست زدن به اقدام و عمل دو راهبرد عمده داریم: یا باید انگیزهٔ لازم را کسب کنیم تا خواهان انجام عمل موردنظر شویم یا باید به کمک نیروی اراده خود را به انجام عمل مجبور کنیم. آیا یکی از این دو بهتر از دیگری است؟ آیا ما از هردوی آنها استفاده می‌کنیم؟ علم به ما می‌گوید کدام راهبرد کارامدتر است و بهترین روش به‌کارگیری آن کدام است.

پس این بخش به شما می‌گوید: چرا بهتر است که فقط (به کمک عادت‌های بسیار کوچک) از نیروی اراده استفاده کنیم و انگیزه را به‌کلی به فراموشی بسپاریم.

نظرات کاربران

khanom mohandes
۱۳۹۹/۰۹/۲۹

از بهترین کتابهاییه که لازمه حتما ادم یکبار بخونه امااا اگر قرار باشه بین چگونه کمال گرا نباشیم استیفن و این کتابش یکی رو فقط انتخاب کنم من چگونه کمال گرا نباشیم رو ترجیح میدم بیانش ساده تره اما در

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
به‌صورت آرام و آهسته پیش بروید و برای تغییر کردن شتاب‌زده عمل نکنید، زیرا مغز شما نمی‌خواهد و نمی‌تواند به‌سرعت تغییر کند. به‌هرحال مستلزم گذشت زمان است، بنابراین منطقی‌ترین روش این است که بر خود آسان بگیرید.
khanom mohandes
اینکه ما در برابر گام‌های کوچک مقاومت می‌کنیم و تمایل به برداشتن گام‌های بزرگ داریم به دلیل تأثیر هنجارهای جامعه، عادت به فکرهای بزرگ و فخر و تکبر است. فرد باهوش می‌گوید: «من می‌توانم به‌آسانی ۲۰ حرکت شنا انجام دهم پس دلیلی ندارد که بگویم فقط یک حرکت انجام می‌دهم».‌ ولی این طرز تفکر تنها یک نوع از نیرو (یعنی نیروی جسمی) را درنظر می‌گیرد و نیروی اراده را درنظر نمی‌گیرد.
khanom mohandes
اینکه بخواهیم به مدت چند ماه همه چیز را نادیده بگیریم و همهٔ توان و تمرکز خود را صرف ساختن تنها یک عادت بکنیم نیاز به نظم و انضباط بسیار زیادی دارد.
khanom mohandes
اگر شما پر از انگیزه، پر از انرژی و ورزیده باشید ممکن است برای انجام ۲۰ حرکت شنا نیاز به نیروی ارادهٔ زیادی نداشته باشید. ولی هنگامی‌که کمی احساس خستگی کنید و سرحال نباشید، نه تنها اراده‌تان کم خواهد شد بلکه انجام آن ۲۰ حرکت ارادهٔ بیشتری از شما می‌طلبد.
khanom mohandes
برای بیشتر مردم نوشیدن آب آسان‌تر از ورزش کردن است (حتی اگر ورزش را در حد یک حرکت شنا کوچک و ساده کنیم)
khanom mohandes
زیرا عادت‌های بسیار کوچک شما نباید بیش از ۱۰ دقیقه از وقت شما را بگیرد (البته در صورتی که نخواهید کاری بیش از تعهد خود انجام دهید).
khanom mohandes
به این جمله بیندیشید: راهبرد متکی بر انگیزه می‌گوید که شما برای انجام کارها نه تنها باید انگیزه داشته باشید، بلکه باید بالاترین حد انگیزه را داشته باشید. بنابراین برای آنکه انگیزهٔ ورزش کردن را به دست آورید، باید میل و رغبت شما به ورزش بیش از خوردن چیپس و تماشای تلویزیون باشد. در نتیجه، شما فقط گاهی اوقات می‌توانید موفق شوید و نه همیشه.
احسان

حجم

۱۸۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۸۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان