دانلود و خرید کتاب پژوهشی در معناداری و صدق برتراند راسل ترجمه همایون کاکاسلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پژوهشی در معناداری و صدق اثر برتراند راسل

کتاب پژوهشی در معناداری و صدق

معرفی کتاب پژوهشی در معناداری و صدق

برتراند آرتور ویلیام راسل( ۱۹۷۰-۱۸۷۲)، فیلسوف، منطق‌دان و ریاضی‌دان بریتانیایی است.

«پژوهشی در معناداری و صدق» کتابی است در تبیین ماهیت «ارتباط گزاره‌‌های مبنایی با تجربیات». گرچه برتراند راسل در تاریخ فلسفه به روان‌‌نویسی زبده و بدان شهره است، در این کتاب در برخی موارد، به‌‌ویژه آنجا که بحث یکپارچه فنی و کاملاً تحلیلی‌ و منطقی است، از آن نثر معروف تقریبا خبری نیست.

هر بخش این کتاب درآمدی ساده و دم‌‌دستی، ادامه‌‌ای پیچیده و فنی و پایانی باز هم ساده و قابل فهم دارد. هر بخش گرچه عنوانی مستقل و فحوایی ظاهرا بی‌‌ربط با بخش‌‌های قبل و بعد دارد، رشته‌‌ای نامرئی سرتاسر این بیست‌‌وپنج بخش را به یکدیگر ربط می‌‌دهد.

«پژوهشی در معناداری و صدق» از شناخت منطقی و ریاضی چشم‌‌پوشی می‌‌کند و صرفا به شناخت تجربی (شناخت حاصل از ادراک حسی) می‌‌پردازد.

راسل در بخشی از پیشگفتار کتاب می‌نویسد:

« این کتاب به‌‌تدریج طی سال‌ها و در اوج مجموعه فعالیت‌‌ها و مشاغل آکادمیک تکامل یافته است. در ۱۹۳۸، طی درس‌گفتارهایی در خصوص «زبان و فکت» در دانشگاه اکسفورد، بخشی از موضوع را مورد بحث قرار دادم. این درس‌گفتارها، مبنای دوره‌‌های گردهمایی در دانشگاه شیکاگو در سال‌‌های ۱۹۳۸ و دانشگاه کالیفرنیا در لوس‌‌آنجلس در فاصله سال‌‌های ۴۰ـ۱۹۳۹ را تشکیل داد».

نظرات کاربران

esrafil aslani
۱۴۰۱/۰۵/۱۶

"گرچه برتراند راسل در تاریخ فلسفه به روان نویسی زبده و بدان شهره است ، ولی در این کتاب در برخی موارد به ویژه آنجا که بحث یکپارچه فنی و کاملاً تحلیلی منطقی است از آن نثر معروف تقریبا خبری

- بیشتر
sadrasyedi
۱۳۹۵/۱۰/۰۹

تاریخ نشر کتاب مشخص نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
در منطق محض جملاتی وجود دارند که حاوی هیچ ثابتی نمی‌باشند.این‌ها، به شرط صادق بودن، بدون هیچ نسبتی با تجربه صادقند. ولی چنین جملاتی اگر شناختنی باشند، همانگویی‌ها هستند و معنای «صدق» به‌عنوان معنایی اعمال شده بر روی همانگویی‌ها با معنای مورد اعمال در جملات تجربی فرق می‌کند. من دلمشغول این نوع از صدق مربوط به همانگویی‌هانمی‌شوم و درباره این موضوع چیز بیشتری نمی‌گویم.
esrafil aslani

حجم

۴۲۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۴۲۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان