دانلود و خرید کتاب تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد اول؛ ۱۹۲۹ ـ ۱۸۸۳ مایکل چارلزهوارد ترجمه احمد تدین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد اول؛ ۱۹۲۹ ـ ۱۸۸۳ اثر مایکل چارلزهوارد

کتاب تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد اول؛ ۱۹۲۹ ـ ۱۸۸۳

معرفی کتاب تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد اول؛ ۱۹۲۹ ـ ۱۸۸۳

کتاب تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد اول نوشته مایکل چارلز هاوارد و جان ادوارد کینگ است که با ترجمه احمد تدین منتشر شده است. در نخستین جلد از این مجموعه دو جلدی، تاریخ اقتصاد سیاسی مارکسی در فاصله میان زمان مرگ کارل مارکس در ۱۸۸۳ تا ۱۹۲۹، بررسی می‌شود، یعنی تا سال بحران بزرگ اقتصادی جهان سرمایه‌داری و سرآغاز «انقلاب از بالای» استالینی؛ انقلابی که سرانجام اتحاد شوروی را به ابرقدرتی مدرن تبدیل کرد. در جلد دوم، به سرگذشت اقتصاد سیاسی مارکسی تا زمان حاضر (۱۹۸۹) پرداخته می‌شود.

درباره کتاب تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد اول

در این سال‌ها تحول تاریخ اقتصاد سیاسی مارکسی با مسائل سیاسی عملی پیوندی ناگسستنی داشت. مارکسیست‌ها نظریه را، نوعی موضوع بحث دانشگاهی بی‌ربط نمی‌دانستند، بلکه آن را راهنمای عمل می‌پنداشتند. شمار اندکی از نظریه‌پردازان مورد بحث در کتاب حاضر در دانشگاه‌ها یا نهادهای پژوهشی زمان خود کار می‌کردند. گذران زندگی تقریبا همه‌شان در مقام کارگزاران سیاسی، روزنامه‌نگار، سازمان‌دهنده حزب، معلم و فعال زیرزمینی در جنبش کارگری بود. دیدگاه‌های اقتصادیشان پاسخی به مسائل مشخص و در راستای یک هدف بود: کسب قدرت سیاسی سوسیالیستی. دسترسی اینان به یک مجموعه پیچیده تئوری از جمله دلیل‌های پیش افتادن فزاینده مارکسیسم از سایر شکل‌های رادیکالیسم سیاسی بود. در سه دهه آخر قرن نوزدهم، گروه‌های چندی در گوشه و کنار اروپا خود را مارکسیست می‌خواندند و ستاره مارکسیسم آشکارا رو به اوج بود. اما پیش از ۱۹۲۹، مارکسیسم منحصرا دو زبان مشخص یافت: روسی و آلمانی. فقط از دهه ۱۹۳۰ اقتصاددانان بریتانیایی، آمریکایی و ژاپنی به این دیدگاه روی آوردند و در فرانسه و ایتالیا تا دهه ۱۹۶۰ نظریه اقتصادی چشمگیری در این قلمرو پدید نیامد. این کتاب اطلاعات جامع و دقیقی از تاریخ اقتصاد و سیاست در اختیار ما قرار می‌دهد.

خواندن کتاب تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد اول؛ ۱۹۲۹ ـ ۱۸۸۳ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ و اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد اول؛ ۱۹۲۹ ـ ۱۸۸۳

در دوره ۱۲ ساله پس از مرگ مارکس، انگلس رهبر فکری بلامنازع سوسیال‌دموکراسی اروپایی، مفسر اصلی آثار مارکس و قاضی دادگاه پژوهش نهایی در زمینه جروبحث‌های نظری بود. انگلس در آن سال‌ها فقط مسئولیت چاپ دست‌نوشته‌های مارکس را بر عهده نداشت، بلکه امر سترگ و شاق ویراستاری آنها نیز بر عهده او بود. همه آثار مارکس با خط آشفته و مغشوش او بود و هیچ دست‌نوشته‌ای از او در شکل تکمیل‌شده و آماده چاپ نبود. هم‌زمان، روزنامه‌ها و نشریات مارکسیستی از انگلس مقاله می‌خواستند، رهبران احزاب نظر او درباره مانیفست را جویا می‌شدند و دیدار همتایان سوسیالیست و برادران حزبی هم بخش عمده‌ای از وقت انگلس را می‌گرفت. او حالا دیگر در برابر مارکس نوازنده دوم فرض نمی‌شد و به گفته اوتو هندرسون «رهبر ارکستر» بود. انگلس در مسئله اقتصاد سیاسی برای انجام چنان وظیفه‌ای آمادگی کافی نداشت. از اوایل دهه ۱۸۴۰، به‌طور ضمنی نوعی تقسیم کار فکری میان مارکس و انگلس به وجود آمد. انگلس حوزه‌های سیاسی، نظامی و علمی را بر عهده گرفت و مارکس بر نظریه اقتصادی تمرکز کرد. وقتی به ۱۸۸۳ و مرگ مارکس می‌رسیم، انگلس تا حد زیادی با موضوع اقتصاد سیاسی بیگانه است و چنان‌که خواهیم دید، او مسئولیت‌ها را نه با اشتیاق، بلکه با نوعی تسلیم و رضا پذیرفت. با در کنار هم قرار دادن مسامحه‌ها و دست‌به‌سر کردن‌های مارکس در نگارش و کم‌ظرفیتی انگلس در مقام اقتصاددانی سیاسی، حتی در سه دهه آخر قرن نوزدهم، اقتصاد مارکسی ناگزیر با روند کندی پیش می‌رفت.

آزادسازی و عملکرد اقتصادی
موسی غنی‌نژاد
دولت و جامعه در گذار چین به دموکراسی
شیائوجین گوئو
سرمایه‌دار علیه سرمایه‌داری
جورج سوروس
دموکراسی: مقدمه‌ای بر انتخاب عمومی
جان پاتریک گانینگ
اندیشه آزادی: نگاهی از منظر اقتصاد سیاسی به تجربۀ ایران معاصر
محمد طبیبیان
اقتصاد و آرمان‌شهر
جفری مارتین هاجسن
پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول)
ریموند بیکر
پیش‌‌رفتن با جمع: تجربه اقتصاد توده‌ای در آمریکای لاتین
آلبرت هیرشمن
قدرت و بازار: دولت و اقتصاد
مورای ان. روتبارد
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۳: نظم سیاسی مردمان آزاد)
فریدریش فون هایک
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۱: قواعد و نظم)
فریدریش فون هایک
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۲: سراب عدالت اجتماعی)
فریدریش فون هایک
مقدمه‌ای بر تفکرات اقتصادی پساکینزی
مارک لاوویی
ماکس وبر و جامعه‌شناسی اقتصادی
ریچارد سوئدبرگ
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
کارل مارکس در ترازو
اویگن بوم باورک
تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد دوم؛ ۱۹۹۰ ـ ۱۹۲۹
مایکل چارلز هوارد
اقتصاد سیاسی، جنگ و انقلاب؛ بررسی سیر دگرگونی در منطقه خلیج‌فارس
انوشیروان احتشامی
فراسوی کاپیتالیسم و سوسیالیسم
توبیاس جی. لانز

نظرات کاربران

کاربر ۴۷۶۸۱۰۹
۱۴۰۱/۰۹/۲۵

برنامه طاقچه د اجرای این کتاب و چند کتاب دیگه مشکل داره لطفا برطرف کنید از وقتی من چند کتاب رو خریدم کتاب ها اجرا نمیشن

لنینگراد
۱۴۰۰/۰۳/۱۶

ترجمه وحشتناک

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
به برداشت لوکزامبورگ درباره صنعتی شدن در پسکرانه نیز انتقادهایی وارد است. او به‌کلی نادیده می‌گیرد که امپریالیسم ممکن است توسعه صنعتی در جهان سوم را مانع شود، به تاخیر بیاندازد یا منحرف کند. دیدگاه او درباره توسعه سرمایه‌داری خودسامان در مقیاس کلان توهمی بیش نبود و برداشتش از بورژوازی متجاوز ملی و مستقل هم به خواب و خیال بیشتر شبیه بود. توسعه سرمایه‌داری عمدتا با مناسبات وابستگی همراه بود و عامل‌های اصلی جذب و همگون‌سازی هم واحدهای فراملی بودند که در کشورهای پیشرفته سرمایه‌داری ریشه داشتند و کنترلشان را از راه مالکیت اموال، انحصار فناوری و بدهی اعمال می‌کردند.
esrafil aslani
مانیفست را به هیچ عنوان نمی‌توان رساله‌ای اقتصادی قلمداد کرد، بلکه دربرگیرنده دیدگاه مارکسی از تحول شیوه تولید سرمایه‌داری است.
کاربر ۲۱۲۱۰۵۵

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان