دانلود و خرید کتاب زندگی بر محور حقیقت هانس روسلینگ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زندگی بر محور حقیقت

کتاب زندگی بر محور حقیقت نوشته هانس روسلینگ، اولا روسلینگ و آنا روسلینگ است که امیرحسین فاضلی مقدم آن‌ را ترجمه کرده است. این کتاب به ما ده دلیل می‌گوید برای این‌که نشان دهد درباره‌ی جهان اشتباه فکر می‌کنیم و چرا اتفاقات جهان از آن‌چه به نظر می‌رسند بهترند.

درباره کتاب زندگی بر محور حقیقت

نویسنده این فرصت را داشته که به سرتاسر جهان سفر کند و با مردمانی از قاره‌های مختلف، مذاهب مختلف و مهم‌تر از همه با درآمدهای متفاوت کار کند، و درمورد آنها تحقیق کند. از مدیران اجرایی شرکت‌های بین‌المللی و همین‌طور دانشجویان مقطع دکترا، چیزهای بسیاری آموخته است. حتی بیشتر، از زنان فقیر در آفریقا و از راهبه‌های کاتولیک که در دورافتاده‌ترین روستا کار می‌کردند؛ از دانشجویان پزشکی در بنگلور و جامعه علمی نیجریه، تانزانیا، ویتنام، ایران و پاکستان؛ از اندیشه رهبران کشورهای مختلف با سطوح درآمدی متفاوت؛ از ادواردو ماندلین تا ملیندا گیتس. نویسنده با توجه به این تجربیات در کتابش نشان می‌دهد چطور به دنیا اشتباه نگاه می‌کنیم و می‌توانیم دنیای بهتری ببینیم.

خواندن کتاب زندگی بر محور حقیقت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که دوست دارند دنیا را متفاوت ببینند و زندگی شادتری تجربه کنند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب زندگی بر محور حقیقت

سیرک را دوست دارم؛ خوشم می‌آید که شعبده‌باز را در حال پرت‌کردن چاقوها به هوا ببینم یا یک بندباز را که ده پشتک پیاپی می‌زند. از تماشای این مناظر و حس هیجان و شوقش بابت عملی شدن آنچه غیرممکن به‌نظر می‌رسد، لذت می‌برم.

وقتی بچه بودم، رؤیایم این بود که هنرور سیرک شوم، اما آرزوی والدینم برای من، تحصیلاتی خوب بود که خودشان هیچ‌وقت تجربه‌اش نکردند؛ بنابراین درنهایت پزشکی خواندم.

یک روز در دانشکدهٔ پزشکی، استادمان در توضیح چگونگی عملکرد گلو گفت: «اگر چیزی در گلو گیر کرد، مسیر می‌تواند با هل‌دادن استخوان چانه به‌سمت جلو باز شود.» برای روشن‌کردن این موضوع، او تصویر ایکس-ریِ شعبده‌بازی را در حال بلعیدن یک شمشیر به ما نشان داد.

نظرات کاربران

حسین محمدی
۱۴۰۰/۰۱/۲۴

کتابی متفاوت برمحورحهانبینی براساس حقیقت که ثابت میکندکه اکثریت انسانها خارج ازمدارحقیقت جویی افتاده اندوالبته تستهای نویسنده فقیداین موضوع راثابت میکند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
دوست دارم وقتی مردم متوجه می‌شوند دربارهٔ دنیا اشتباه فکر می‌کردند، احساس خجالت نکنند، بلکه درعوض، همان احساس کودکانه را داشته باشند-حسِ شگفتی توأمان با کنجکاوی و الهام‌گیری. همان حسی که من خودم از سیرک به‌یاد دارم و هنوز هم هر زمان متوجه اشتباهم می‌شوم، می‌گویم: «آه، چطور ممکن است؟»
ماه~
کاری که ما باید انجام دهیم این است که از تقسیم‌کردن دنیا به دو گروه دست برداریم-دیگر معنا نمی‌دهد. این کار برای درک درست دنیا، هیچ کمکی به ما نمی‌کند. به کسب‌وکارها هم برای یافتن فرصت‌ها کمکی نمی‌کند. به کمک‌های مالی هم یاری نمی‌رساند تا فقیرترین افراد را بیابند.
ماه~
چرا این جهان‌بینی منفی و غم‌انگیز نسبت به دنیا تا این اندازه مزمن است؟ آیا باید رسانه‌ها را سرزنش کرد؟ البته که من هم به این موضوع فکر کردم، اما جواب مسئله این نبود. مطمئناً رسانه‌ها نقشی ایفا می‌کنند و در این‌باره بعدتر بحث خواهم کرد، ولی نباید آنها را به‌عنوان مقصر اصلی شناخت. نمی‌توانیم بر سر رسانه‌ها فریاد بزنیم: «هیس، ساکت!»
ماه~
شکل‌دادن جهان‌بینی‌تان با اتکا به رسانه‌ها، به این می‌ماند که تنها با نگاه‌کردن به تصویر پاهایم، به ذهنیتی دربارهٔ من برسید
ناهید
چیزی که قرار است در این کتاب بخوانید، زاییدهٔ ذهن یک نابغه نیست. درعوض، حاصلِ بحث، استدلال و همکاری مداوم میان سه نفر با استعدادها، دانش و تفکرات متفاوت است.
AMIR AKBARPOOR
حقیقت‌مداری... یعنی زمانی‌که چیزهای ترسناک توجهمان را جلب کردند، به‌یاد داشته باشیم که اینها لزوماً مخاطره‌آمیزترین‌ها نیستند. ترس غریزی ما از خشونت، اسارت و آلودگی به شکلی معین موجب می‌شود که چنین موضوعاتی را دست‌بالا بگیریم. برای کنترل‌کردن غریزهٔ ترس، میزان ریسک را ارزیابی کنید.
ناهید
مهم‌ترین اقدامی که می‌توانید در راستای اجتناب از قضاوت اشتباه دربارهٔ اهمیت یک چیز انجام دهید، پرهیز از توجه به اعداد یکه‌وتنهاست. هرگز و هرگز یک عدد را به‌تنهایی در نظر نگیرید. هرگز باور نکنید که یک عدد به‌تنهایی و به‌خودی‌خود می‌تواند معنادار باشد. اگر یک عدد به شما عرضه شد، همیشه حداقل یک عدد دیگر را تقاضا کنید. باید چیزی باشد که با آن مقایسه شود.
ناهید
اکثریت افرادی که این سؤالات را از آنها پرسیدم، تصور می‌کردند دنیا خشن‌تر، ترسناک‌تر و کم‌امیدتر از آن چیزی است که درحقیقت آن‌گونه است؛ به‌طور خلاصه، غم‌انگیزتر از حقیقت اصلی جهان.
ماه~
سیرک را دوست دارم؛ خوشم می‌آید که شعبده‌باز را در حال پرت‌کردن چاقوها به هوا ببینم یا یک بندباز را که ده پشتک پیاپی می‌زند. از تماشای این مناظر و حس هیجان و شوقش بابت عملی شدن آنچه غیرممکن به‌نظر می‌رسد، لذت می‌برم.
AMIR AKBARPOOR

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۴۷,۷۰۰
تومان