دانلود و خرید کتاب اقتباس در سینما فردریک سابورو ترجمه عظیم جابری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتباس در سینما اثر فردریک سابورو

کتاب اقتباس در سینما

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اقتباس در سینما

کتاب اقتباس در سینما نوشته فردریک سابورو است که عظیم جباری ان را ترجمه کرده است. اقتباس شکلی از برداشت است. در این روش سازنده از یک اثر ادبی الهام می‌گیرد و بر اساس آن یک اثر سینمایی می‌سازد.

درباره اقتباس در سینما

سینما علاوه بر بازسازی یک متن معنای آن را تغییر می‌دهد و شاخص‌هایی دیگر را به‌کار می‌گیرد تا اطلاعات و عواطفی جدید تولید کند. تمام مشکلی که برای اقتباس مطرح می‌شود همین است: سینما به‌عنوان بخشی از ادبیات قطعا از روایتی ساخته شده که می‌تواند تبدیل به قصه شود و مطیعِ نیاز به «تعریف کردن یک داستان» است (مخصوصاً در سینمای داستانی). سینما ترکیبی است از کادربندی‌ها، تدوین، نور، بدن‌ها، فضاها، اشیاء، صداها، موسیقی و همین‌طور رابطه با واقعیتی که به‌میانجی طریقه ضبطش خاصِ آن است. در این معنا دیگر از نزدیکی با عکاسی خبری نیست، سینما به آن حرکت و بنابراین مدت‌زمان را می‌افزاید و همین شیوهٔ دریافت‌مان از آن را عمیقاً تغییر می‌دهد. حالا بادی دید اقتباس باید چگونه باشد. این کتاب با مثال‌هایی از سینمای جهان این موارد را توضیح می‌دهد.

خواندن کتاب اقتباس در سینما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سینما پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اقتباس در سینما

قتباس کردنْ مسأله‌ای مربوط به زمان نیز است. این چیزی‌ست که رمان (یا نمایشنامه) به سینماگر تحمیل می‌کند، اما همچنین اگر به‌شکلی سطحی‌تر نگاه کنیم چیزی‌ست که او باید به‌خاطر مدت‌زمان فیلم مد نظر داشته باشد. تمام این‌ها تنها بدین خاطر است که یک فیلم بلند نمی‌تواند در یک ساعت و سی دقیقه یا دو ساعت شامل تمام عناصر روایی‌ای شود که رمانی سیصد صفحه‌ای دارد. همچنین اگر بتوان گفت، بدین خاطر که فیلم به‌نحوی دیگر معنا می‌دهد، با زمانمندی متفاوتی که فشرده‌تر و «سریع» تر است نشانه‌هایی تصویری و صوتی را به کار می‌برد که گاهی دریافت‌شان مبتنی است بر آنی بودن و شدت ظهورشان یا تأثیرگذاری‌شان در مدتی که بر روی پرده طول می‌کشند. پس لازم است که چیزهایی را کات کنیم. به‌شکلی کمابیش مستبدانه حرکت اقتباس می‌تواند این‌گونه آغاز شود. برای آن‌که به‌شکلی عینی‌تر به این مسائل بپردازیم می‌توانیم موضوعِ انتخاب حول مفهومی بسیار ذهنی را مطرح کنیم، یعنی مفهوم «اصل مطلب» و چگونگیِ دست یافتن به آن. اصل مطلب در قصهٔ ادبی چیست و چه عنصری به هر قیمتی که شده باید در فیلمنامه و میزانسن فیلم وجود داشته باشد؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

حجم

۹۳۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان