دانلود و خرید کتاب فن نمایشنامه نویسی لاجوس اگری ترجمه م‍ه‍دی‌ ف‍روغ‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فن نمایشنامه نویسی اثر لاجوس اگری

کتاب فن نمایشنامه نویسی

نویسنده:لاجوس اگری
انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۴.۱از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فن نمایشنامه نویسی

«فن نمایشنامه‌نویسی» نوشته لاجوس اگری(۱۹۶۷-۱۸۸۸)، نویسنده و مدرس مهارت‌های نویسندگی است. در پیشگفتار مترجم بر این کتاب می‌خوانیم: برای ما ایرانیان که از اصول و فنون تئاتر و درام‌نویسی متأسفانه بی‌خبر مانده‌ایم این کتاب به عقیده مترجم فایده بسیار دارد. زیرا مصنف موضوع را از جنبه‌های مختلف مورد مطالعه قرار داده و از این‌رو نه‌تنها برای نویسندگان بلکه برای عموم مردم سودمند می‌باشد. وقتی ما به نکات فنی آثار ادبی و به مشکلات کار نویسندگان آگاه می‌شویم از نوشته آنها بهتر و بیشتر لذت خواهیم برد. نکات فنی که در این کتاب راجع به آن بحث شده فقط مربوط به نمایشنامه‌نویسی نیست بلکه در داستان‌نویسی و افسانه‌سرایی و داستان فیلم و انواع مختلف نویسندگی نیز مفید است. بحث و تحقیق در این موضوع در زبان فارسی بی‌سابقه می‌باشد و لذا این کتاب، که در بین کتاب‌های خارجی نیز، در نوع خود کم‌نظیر است (و ما آن را از بین هشت کتاب ممتاز دیگر برگزیده‌ایم) می‌تواند در ازدیاد ذوق و قوه ادراک و تشخیص خواننده تأثیر فراوان داشته باشد. پس از خواندن این کتاب شما دیگر از دیدن فیلم‌های مبتذل بازاری یا نمایشنامه‌های خودمانی لذت نخواهید برد و سعی خواهید کرد توجه خود را روی خصال و صفات ذاتی یا اکتسابی قهرمانان حوادث که از پیچیده‌ترین نکات هر اثر دراماتیک است و علل روانی و معنوی بروز حوادث متمرکز سازید. این کتاب طریقه انتقاد صحیح کردن را به ما می‌آموزد و علل ملال‌آور بودن فلان نمایش یا فلان فیلم را تا حدی به ما نشان می‌دهد. در پایان کتاب خلاصه داستان چند نمایشنامه را که به صورت دیالکتیک تجزیه و تحلیل شده است ملاحظه خواهید کرد و از مطالعه آن، طریقه بحث و استدلال درباره یک اثر دراماتیک را درمی‌یابید. نه‌تنها نمایشنامه‌های مدرن بلکه آثار بزرگ کلاسیک یونانی و سایر کشورهای اروپا نیز در این کتاب مورد بحث واقع شده است.

نظرات کاربران

franny glass
۱۳۹۷/۱۰/۰۹

برای شروع بسیار کتاب مفیدی است. از این بهتر کتاب راهنمای عملی نوشته ی نوئل گریگ است.

حاجعلی
۱۳۹۹/۰۹/۱۰

برای شروع کتاب جالیبه. البته میتونست جمع و جور تر باشه ولی در کل خوبه

pockethead
۱۳۹۷/۰۱/۲۲

نوع نگاه اتتقادی نویسنده به فرایند نمایشنامه نویسی و حالت کارگاهی متن می تونه راهگشای خوبی برای بهبود نمایشنامه ها باشه

کاربر ۴۰۴۳۹۰۲
۱۴۰۱/۰۹/۰۵

کتاب خوبیه برای شروع. البته یه نسخه ی فشرده تر هم ازش موجوده.

بنفش
۱۴۰۱/۰۳/۳۱

خیلی خوبه مخصوصا برای کسانی که میخام وارد هنر های تئاتر‌ بشن بهشون پیشنهاد میکنم که این کتاب رو خریداری و چند بار بخونن

dashti
۱۴۰۱/۰۳/۲۸

کتاب بسیار عالی است ‌ منکه لذت بردم .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۳)
وقتی به شما بگویند که عمه شما که فعلا به جنون مذهبی دچار است در جوانی وضع مبهمی داشته و زندگی بی‌قید و بند و درهم و برهمی را گذرانده است. شوهر یک زن بیچاره را منحرف کرده و او را ربوده و پس از خودکشی زن مزبور با شوهر وی ازدواج کرده است. ولی چنان که در این قبیل موارد پیش می‌آید سایه آن زن مظلوم و بی‌گناه بر زندگی او سایه افکنده و در همین اثناء مرد هم ناپدید شده و چون عمه شما این مرد را بسیار دوست می‌داشته ناپدید شدن او را اثری از انتقام خداوند تشخیص داده است. در نتیجه به جنون مذهبی گرفتار شده و تصمیم گرفته است توبه کند و بقیه عمر را به ریاضت و عبادت بگذراند. از این‌رو به هرکسی که برمی‌خورد می‌کوشد او را اصلاح کند. در زندگی خصوصی اشخاص داخل می‌شود. دختران و پسران معصومی را که دور از اغیار و انظار یا در تاریکی شب به راز و نیاز ساده و معصومانه خود مشغولند مخفیانه تعقیب می‌کند و به آنها پند و اندرز می‌دهد و سعی می‌کند گناه این قبیل اعمال را به ایشان تذکر دهد تا متنبه شوند. خلاصه این زن بلای جان و مخل آسایش اجتماع گردیده است.
flora
«افراط ــ در هر موردی که باشد ــ شخص را به هلاکت می‌کشاند.»
flora
تعجب خواهید کرد وقتی به شما بگویند که عمه شما که فعلا به جنون مذهبی دچار است در جوانی وضع مبهمی داشته و زندگی بی‌قید و بند و درهم و برهمی را گذرانده است.
flora
«افراد سطحی و کم‌عمق به بخت و اقبال معتقدند.»
shakiba
«جوانان باید جرأت و جسارت داشته باشند و در مقابل مشکلات جهان بایستند.»
flora
«ایمان جاهلانه انسان را به هلاکت و نیستی سوق می‌دهد.»
flora
مادامی‌که موضوع اثر شما معلوم نباشد آن اثر ناقص و نارسا خواهد بود. چون وقتی هدف معلوم نبود شما نمی‌دانید در کدام جهت باید پیش بروید و مثل ماهی که در گل و لای غوطه می‌خورد شما هم برای یافتن حوادث و پیوستن آنها به یکدیگر به خود شکنجه می‌دهید و عاقبت هم یک اثر کامل و کافی به وجود نخواهید آورد. پس ابتدا باید موضوع و هدف نمایشنامه را تعیین کرد. موضوعی که یکراست و بدون انحراف شما را به سمت هدفی که نمایشنامه اقتضاء دارد هدایت کند.
فدایی ولایت
«زن ثروتمند در زندگی تکیه‌گاهی لازم دارد.»
flora
هیجان و حرارت زیاد است و نشستن و برخاستن فراوان اما گویی هیچکس هدف خود را نمی‌شناسد و نمی‌داند به کجا می‌رود.
flora
«برای تأمین سعادت در زندگی مشترک باید هردو طرف گذشت داشته باشند.»
flora

حجم

۳۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۴۷۷ صفحه

حجم

۳۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۴۷۷ صفحه

قیمت:
۲۲۲,۰۰۰
۱۱۱,۰۰۰
۵۰%
تومان