دانلود و خرید کتاب متفاوت یوجین اونیل ترجمه بیتا دارابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب متفاوت اثر یوجین اونیل

کتاب متفاوت

نویسنده:یوجین اونیل
انتشارات:سبزان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب متفاوت

کتاب متفاوت نوشته یوجین‌اونیل، نمایش‌نامه‌نویسِ مشهور آمریکایی، پدر معنوی ادبیات نمایشیِ شاخصِ آمریکا و همچنان از برجسته‌ترین نمایش‌نامه‌نویسان جهان به شمار است. این کتاب توسط بیتا دارابی ترجمه شده است.

درباره کتاب متفاوت

متفاوت تصویرگر تناقض‌های درونی قهرمان کمال‌گرا درگذر از سنت به سمت مدرنیته است. این نمایش‌نامه تراژدی انسان ایده‌آل‌گرایی است که تحت تأثیر معیارهای اخلاقیِ درونی خودش در دوران ویکتوریا و خیال‌پردازی‌های عصر رمانتیک‌، بسیار سخت‌گیر و جزئی‌نگر شده و با توجه غیرمعمول به جزئیات و بایدها، دچار نوعی رفتار وسواس‌گونه می‌شود. این قهرمانِ تراژیک بدون در نظرگرفتن توانایی‌های خود و افراد پیـرامونش درجهت رسیدن به ایـده‌آل‌های دور از ذهن دچار تضادهای درونـی شده و به باورهای جدیدی می‌رسد که تنها به خلق یک تراژدی مدرن دیگر می‌انجامد.

خواندن کتاب متفاوت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم

درباره یوجین اونیل نویسنده کتاب متفاوت

یوجین اونیل، نمایش‌نامه‌نویسِ شهیر آمریکایی، پدر معنوی ادبیات نمایشیِ شاخصِ آمریکا و همچنان از برجسته‌ترین نمایش‌نامه‌نویسان‌جهان به شمار می‌رود. او در اکتبر سال ۱۸۸۸ در نیویورک پای به عرصه‌ی‌حیات نهاد و زندگی پر فراز و نشیب و پرماجرایی را پشت سر گذاشت. نخستین نمایش‌نامه وی فراسوی افق بود که در سال ۱۹۲۰ جایزه پولیتزر را نصیبش کرد. اونیل در سال ۱۹۳۶ موفق به دریافت جایزه نوبل ادبی شد و در سال ۱۹۵۳ در هتل شرایتون بوستون درگذشت.

بخش‌هایی از کتاب متفاوت

اِما: (با لبخند) اوه، من هیچ‌وقت تفکراتِ مذهبیِ سخت‌گیرانه در این مورد نداشتم و تا جایی که اونا بتونن رعایت کنن سخت‌گیری می‌کنم. خدا می‌دونه که اگه من و مامان به این چیزا عادت نکرده بودیم چه جوری می‌تونستیم با اون دوتا توی یه خونه زندگی کنیم. من دیگه حتی فحش‌هاشون رو نمی‌شنوم و اگه این حرفا رو از دهن مردای دیگه هم بشنوم برام هیچ اهمیتی نداره. این‌که مرد دریا باشی و اکثر اوقات از زنت و مَردُمت دور باشی، می‌دونم که به مرور این بخشی از طبیعتت می‌شه، بخشی که تو دیگه در برابرش مسئول نیستی. (با قطعیت) اما تو متفاوتی. تو همیشه باید با دیگران فرق داشته باشی.

کلب: (درحالی‌که از جدیت اِما متحیر مانده است.) متفاوت؟ مگه من مثلِ بقیه دریانورد نیستم؟

اِما: هستی اما با بقیه فرق داری. همین مسئله هم باعث شد که من از بین بقیهٔ مردا فقط عاشق تو بشم. تو باید همین‌طور متفاوت بمونی. بهم قول بده، کلب، بگو که همیشه متفاوت از اونا می‌مونی، حتی تا سال‌ها بعد از ازدواجمون.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۶۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان