دانلود و خرید کتاب قلاب نیر ایال ترجمه سعید قدوسی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب قلاب

کتاب قلاب نوشته نیر ایال و رایان هوور با ترجمه سعید قدوسی‌نژاد منتشر شده است. کتاب قلاب به این می‌پردازد که چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه‌روز درگیر کند و بتوانیم باعث رشد کسب و کارمان شویم.

درباره کتاب قلاب

کتاب قلاب در ابتدا به این می‌پردازد که تلفن هوشمند چگونه توانسته است در زندگی انسان‌ها در دنیای مدرن جای خودش را باز کند و تا آن‌جا پیش‌ برود که یکی از اجزا جدا نشدنی از زندگی مردم شود. این شی در ابتدا به ظاهر برای رفع نیاز‌های اولیه یعنی تماس و ایجاد ارتباط ساخته شده اما کم‌کم با اضافه شدن ویژگی‌ها و امکانات دیگر تبدیل به وسیله‌ای شده است که امکان رهایی از آن وجو ندارد و این یک مثال موفق در کسب و کار است.

خواندن کتاب قلاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که در یک قدمی شروع کسب و کار هستند پیشنهاد می‌شود زیرا کمک می‌کند توانایی‌ها و ویژگی‌های محصولشان را بشناسند و با برنامه‌ریزی آن را به یک شی ضروری تبدیل کنند.

بخش هایی از کتاب قلاب

هفتادونه درصد از کسانی که تلفن هوشمند دارند هر روز صبح حداکثر تا پانزده دقیقه پس از بیدار شدن به دستگاهشان سر می‌زنند. تکان‌دهنده‌تر اینکه بیش از یک‌سوم آمریکایی‌ها گفته‌اند ترجیح می‌دهند رابطهٔ جنسی نداشته باشند تا اینکه موبایل نداشته باشند.

مطالعه‌ی دانشگاهی‌ای در سال ۲۰۱۱ نشان داد آدم‌ها روزانه سی‌وچهار بار به موبایلشان سر می‌زنند. اما مطلعان این صنعت معتقدند که این عدد چیزی حدود ۱۵۰ بار در روز است، که بهت‌آور است. فناوری‌های مورداستفادهٔ ما اگر نگوییم اعتیاد تمام‌عیارند، دست‌کم به وسواس تبدیل شده‌اند. یک‌آن می‌خواهی پیامی بخوانی یا سری به یوتیوب، فیسبوک یا توئیتر بزنی، که می‌بینی یک ساعت است داری به موبایلت ور می‌روی و صفحات را مرور می‌کنی. میل مفرطی است که احتمالاً در تمام طول روز وجود دارد اما بعید است متوجهش بشوی. دانشمندان روان‌شناسیِ شناختی عادت را «رفتارهای خودکاری که با نشانه‌های موقعیتی به جریان می‌افتند» تعریف می‌کنند: کارهایی که بدون تفکر آگاهانه یا با حداقل آگاهی انجام می‌دهیم. محصولات و خدماتی که از روی‌عادت از آنها استفاده می‌کنیم رفتار روزمرهٔ ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و این درست همان چیزی است که مد نظر طراحان این محصولات بوده است. فعالیت‌های ما را مهندسی کرده‌اند.

نظرات کاربران

Atheo
۱۳۹۹/۰۱/۲۵

اگر یک استارت آپ یا کسب و کار فناورانه دارید و در حال ساخت محصول هستید، این کتاب براتون حکم فرشته نجات رو خواهد داشت. کتاب واقعا علمی و کاربردی است. نویسنده با ارائه دلایل علمی و روانشناسی توضیح میده که

- بیشتر
reyhane
۱۳۹۹/۰۳/۱۸

کتاب خوبی بود. اگر روندهای توضیح داده شده در کتاب رو در یک برنامه یا ایده تازه نفس اجرایی کنیم، بدون شک نتیجه خوبی میگیریم. البته کمی کُمیت ترجمه لنگ میزد و این هشتگ های گاه و بیگاه کنار برخی

- بیشتر
امیر علی
۱۳۹۹/۰۹/۲۳

اگر برای شروع ساخت محصول, برای ایده ای که تو ذهنتون دارید نمیدونید اون ایده رو چجوری باید عرضه کرد که به نظر کاربر جذاب و دلپسند بیاد , این کتاب میتونه اولین قدم (که سخت ترین قدم هم هست

- بیشتر
مریم کریم زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

میتونم بگم عالیه,......گویی ادامه و کامل کننده ی کتاب قدرت عادت هست. منتها این کتاب مشخصا به کسب و کار اشاره داره و در مورد مرحله ی سرمایه گذاری نیز صحبت شده,چیزی که ترک عادت را دشوار تر میکنه....... . .و فصل هشتم راجع

- بیشتر
baamilad
۱۳۹۸/۱۲/۰۹

میتونم بگم بی نظیر بود.

mohamadhosein mahdavi
۱۳۹۹/۱۰/۱۵

کتاب، کتاب خوبی هست اما متاسفانه در نسخه طاقچه ویندوز، شکل ها موجود نیست. علاوه بر آن گاهی جابجایی در متن کتاب دیده میشود و پاراگراف هایی از یک فصل ناگهان در میان فصل دیگر کتاب هستند. من مجبور به

- بیشتر
ehsan
۱۳۹۹/۰۸/۲۱

متاسفانه در بخش سرمایه گذاری که از بخش های مهم کتاب است ترجمه کاملا بهم ریخته و بی معناست. طوری که اگر از همچین ایرادی خبر داشتم به هیچ عنوان خرید نمی کردم.

Hamid Reza Esmaili
۱۳۹۹/۰۶/۲۳

کتاب بی نظیری بود مخصوصا در حوزه چگونگی تغییر رفتار کاربران

Bahar Parsa
۱۳۹۹/۱۰/۰۴

کتاب خوبی بود و آگاهی‌ و شناخت خوبی درباره ساخت عادت‌ های جدید بهم داد. خصوصا برای طراحی و تولید محصولات جدید. باعث شد که‌ به‌ فکر تولید محصولی بیفتم که‌ خودم فقدانش رو در زندگی روزمره ام احساس میکنم

Prison Mike
۱۴۰۰/۰۵/۲۳

بعضی جاها متن بهم ریختست درستش کنید درکل کتاب خوبیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۱)
راه‌حلی برنده می‌شود که زودتر به ذهن برسد.
reyhane
برای یافتن مثالی از تأثیر تصور کمیابی عرضهٔ چیزی در افزایش فروش آن، کافی است سری به سایت آمازون بزنید. اخیراً، دی‌وی‌دی‌ای را جست‌وجو می‌کردم و دیدم که «فقط ۱۴ تا در انبار باقی مانده»، بعد هم وقتی کتابی را جست‌وجو کردم که مدت‌ها چشمم دنبالش بود، دیدم فقط سه جلد از آن باقی مانده است. آیا بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین دنیا هرچیزی را که می‌خواهم بخرم تقریباً تمام کرده است؟ یا دارند از حس میان‌بر ذهنی کمیابی برای اثرگذاری در رفتار خرید من استفاده می‌کنند؟
فرهاد
برنامه‌ها و محصولاتی که نیاز مداومی به مراجعه به خودشان را در مخاطب ایجاد می‌کنند ماندگاری بیشتری دارند؛ به قول نویسندهٔ کتاب، محصولاتی مانا می‌شوند که نخست ویتامین و سپس مُسکنی برای مخاطب باشند.
Fatemeh.V.Younesi
در ۴۰ سال آینده دنیا اعتیادآورتر از ۴۰ سال گذشته خواهد بود.
Fatemeh.V.Younesi
قلاب‌ها مشکل کاربران را به راه‌حلی که شرکت می‌دهد گره می‌زنند و این کار آن‌قدر تکرار می‌شود که عادت ایجاد می‌شود.
Fatemeh.V.Younesi
گورویل معتقد است اگر تازه‌واردان می‌خواهند شانسی داشته باشند، صرف بهتر بودن کافی نیست. آنها باید نه‌برابر بهتر باشند. چرا این‌قدر سخت‌گیری؟ زیرا عادات قدیمی جان‌سخت‌اند و محصولات یا خدمات جدید باید بهبودهای شگرفی عرضه کنند تا بتوانند کاربران را وادار به کنار گذاشتن روال‌های منظم قدیمی کنند. گورویل معتقد است محصولاتی که نیازمند تغییر رفتار زیادی باشند محکوم به شکست‌اند، حتی اگر مزایایی شفاف و بدیهی داشته باشند.
Fatemeh.V.Younesi
هر شرکتی می‌تواند کار تعیین عادت‌سازی بالقوهٔ محصولش را با ترسیم دو عامل شروع کند: # تکرار (آن عادت هر چند وقت یک بار اتفاق می‌افتد) و # مطلوبیت-ادراک‌شده (این رفتار در ذهن کاربر تا چه اندازه نسبت به سایر گزینه‌ها مفید و جذاب است).
عباس
کاربران قلاب به واعظ بی‌جیره‌ومواجب برند تبدیل می‌شوند -بلندگوهایی برای سازمان شما، که با کمترین هزینه و یا به‌رایگان کاربران جدیدی برایتان به ارمغان می‌آورند.
Fatemeh.V.Younesi
عادت‌ها به شرکت‌ها انعطاف بیشتری در افزایش قیمت می‌دهند.
Fatemeh.V.Younesi
چراغ داخل یخچال که در پاسخ به باز کردن در آن روشن می‌شود به شما انگیزهٔ کافی برای دوباره‌ودوباره باز کردن در یخچال نمی‌دهد. اما اگر کمی تنوع به این ترکیب اضافه کنید -مثلاً هربار که یخچال را باز می‌کنید به‌طرز سحرآمیزی خوراکی لذیذ متفاوتی در آن ظاهر شود- اینجاست که کشش ایجاد می‌شود.
Kimia Bahari

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
۵۸,۸۰۰
۳۰%
تومان