دانلود و خرید کتاب نگاهی نو به فلسفه و فرهنگ رضا داوری اردکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهی نو به فلسفه و فرهنگ اثر رضا داوری اردکانی

کتاب نگاهی نو به فلسفه و فرهنگ

انتشارات:انتشارات سخن
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نگاهی نو به فلسفه و فرهنگ

رضا داوری اردکانی در این کتاب نگاهی نو به فلسفه و فرهنگ دارد. این کتاب دربردارنده گفتگوهای داوری اردکانی با بزرگان حوزه فلسفه، هنر و فرهنگ است. 

درباره کتاب نگاهی نو به فلسفه و فرهنگ

رضا داوری اردکانی، پژوهشگر و متفکر معاصر در این کتاب گفتگوهایی را که در طول ۱۳ سال با دانشمندان و متفکران حوزه۷ فرهنگ و فلسفه و هنر داشته گردآورده است. مجموعه این گفتگوها حدود ۵۰ تا است که داوری آنها را در سه جلد منتشر کرده است. کتاب حاضر جلد اول این گفتگوها است. 

بحران هویت باطن بحران‌های معاصر، عدالت و آزادی، فلسفه اسلامی، هرمنوتیک، شرق‌شناسی، زبان و ادبیات، علم و آزادی، درباره مدرنیته، سوابق و مسائل آن عناوین برخی از گفتگوهای این کتاب‌اند.

جملاتی از کتاب نگاهی نو به فلسفه و فرهنگ

در میزگرد شرق‌شناسی استادان گرامی آقایان: دکتر اعوانی، دکتر پازوکی، دکتر خلجی، شعاعی، دکتر شعبانی، دکتر مجتهدی و دکتر داوری شرکت داشتند.

دکتر داوری: از استادانی که لطف فرمودند و تشریف آوردند تشکر می‌کنم. بحث این مجلس درباره شرق‌شناسی است. بحث شرق‌شناسی از جهتی کهنه است و از جهتی هم بحث نوی است. من زمانی خیال می‌کردم که کار شرق‌شناسی تمام شده است، به خصوص که از سی سال پیش اسم کنفرانس‌های دو یا سه سالانه شرق‌شناسی هم کنفرانس علوم انسانی در آسیا و آفریقا شده است.

من این را نشانه پایان گرفتن شرق‌شناسی می‌گرفتم ولی حالا می‌بینم که شرق‌شناسی شاید از نظر علمی ضعیف شده باشد و دیگر ما شرق‌شناسانی مثل نولدکه، ماسینون و... نداشته باشیم ولی به هر حال روح شرق‌شناسی همچنان زنده است و مردم اروپا و امریکا احیانآ با دیده شرق‌شناسی به مردم آسیا و افریقا نگاه می‌کنند.

استدعا دارم که اول از شرق‌شناسی تعریفی بفرمایید که بدانیم شرق‌شناسی چیست؟ با تاریخ فرهنگ چه تفاوتی دارد؟ چرا ما به مورخ فرهنگ و ادب و سیاست اروپا غرب‌شناس نمی‌گوییم؟ و چرا به کسی که در ادبیات عرب و هند و چین و ایران تحقیق و پژوهش کرده شرق‌شناس می‌گوییم.

دکتر اعوانی: البتّه کلمه شرق‌شناسی به معنایی که امروزه متداول است شاید پدیده‌ای مفید باشد، البتّه شرق همیشه بوده و فرهنگ‌ها همواره به نحوی به مطالعه یکدیگر می‌پرداختند. اما روشی را که ما امروزه شرق‌شناسی می‌نامیم (ظاهرآ این شرق‌شناسی هم ترجمه شده است قبلا در فرهنگ خودمان نداشتیم) ترجمه لفظی است که در غرب پدید آمده و در شرق به این صورت وجود نداشته است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۱۶ صفحه

حجم

۶۰۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۱۶ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان