دانلود و خرید کتاب قانون شادی هنری کلاود ترجمه شهره عبداللهی (قراچه داغی)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قانون شادی اثر هنری کلاود

کتاب قانون شادی

معرفی کتاب قانون شادی

قانون شادی اثر هنری کلاود ترجمه شهره عبداللهی (قراچه داغی) به مفهوم شادی و معنویات درون انسان می‌پردازد. این کتاب توضیح می‌دهد چگونه آدمی همان‌طور که می‌تواند موفقیت را جذب کند شادی را هم جذب می‌کند و چگونه می‌تواند در راستای شادی درونی قدم بردارد.

درباره کتاب قانون شادی

شما در این کتاب می‌خوانید: «شادی از کجا سرچشمه می‌گیرد؟»، «آیا آدم‌ها می‌توانند بر شادی‌هایشان بیفزایند؟»، «آیا اختیار این کار در دست خود ماست؟».

تحقیقات تجربی جمع شده در این کتاب اطلاعات خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا با مفهوم شادی درونی و بروز شادی آشنا شویم و بکوشیم شادی را در خودمان ایجاد کنیم و به دیگران منتقل کنیم. شادی می‌تواند ارتباط مستقیم با سبک زندگی ما و رفاه آسایش اجتماعیمان داشته باشد. این کتاب علاوه بر بررسی مفهوم شادی فردی و اجتماعی به شادی سرچشمه گرفته از اسرار الهی هم می‌پردازد.

نتایج تحقیقات این کتاب ثابت کرد شادی ارتباط مستقیم با خرد معنوی دارد. همه نتایج یکی پس از دیگری نشان می‌دهند که شادی و احساس رضایت چیزهایی نیستند که ما در دنیای اطرافمان، حساب‌های بانکی، داشته‌های مادی یا موفقیت‌هایمان به‌دنبال آن‌ها بگردیم؛ بلکه برعکس، این نتایج نشانگر آن بودند که شادی به میزان زیادی از سبک و روشی که ما زندگی می‌کنیم ناشی می‌شود و به این بستگی دارد که تصمیم بگیریم قلب، ذهن، روح و توانایی‌هایمان را روی چه چیزی سرمایه‌گذاری کنیم.

جملاتی از قانون شادی

وقتی یک روز قبل از این‌که نمایش رادیویی زندگی جدید پخش شود مینی‌رایانه‌ام را خاموش کردم، مجری دیگری که با من کار می‌کرد گفت: «من تازه یکی از آن‌ها را خریده‌ام و طاقتش را ندارم که برای استفاده از آن صبر کنم. مردم می‌گویند کارش خیلی عالی است!»

از او پرسیدم: «منظورت چیست که نمی‌توانم برای استفاده از آن صبر کنم؟ وقتی آن را داری خب چرا استفاده‌اش نمی‌کنی؟»

او گفت: «یک جای آن خراب است و قرار گذاشته‌ام آن را ببرم تا درستش کنند. آن را خریدم و به خانه بردم، اما روشن نشد. حالا باید ببرمش تا درستش کنند.»

گفتم: «عجیب است. معمولاً آن‌ها چیزی را که اصلاً راه نمی‌افتد وارد نمی‌کنند. تو برای راه‌انداختنش چه کار کردی؟»

برایم تعریف کرد که: «خب آن دگمه‌هایی را که زیرش بود زدم، بعد هی بارها و بارها فشارشان دادم، اما هیچ اتفاقی نیفتاد.»

من گفتم: «خیلی عجیب است، اما چرا هی آن دگمه‌ها را می‌زدی؟ آن‌ها مالِ ماوس رایانه هستند. چرا این دگمه‌ای را که این کنار هست، نزدی؟»

همین‌طور که به رایانه من زل زده بود گفت: «آن دیگر چه دگمه‌ای است؟ من اصلاً آن را ندیدم.»

گفتم: «این را نگاه کن.»

وقتی دگمه روشن و خاموش را زدم، صفحه آبی رایانه بالا آمد، صدایش هم درآمد و دوستم با تعجب به آن نگاه کرد و پرسید: «چه کارش کردی؟»

جواب دادم: «هیچ کار، فقط روشنش کردم. وقتی آن را روشن می‌کنی بهتر کار می‌کند.»

حالا رایانه همکار من باید با شادی چه کار کند؟ چیزهای زیادی را نشان دهد.

و آنچه که تحقیق علمی در مورد شادی به دست آورد این است که ما خیلی بی‌تاب هستیم شادی را تجربه کنیم، اما در تلاش برای ابراز شادی دائماً دگمه‌های عوضی را فشار می‌دهیم. 

نظرات کاربران

Dexter
۱۳۹۹/۰۶/۲۵

کتاب های دکتر هنری کلاود خیلی خوب هستند . حرف ها به دور از کلیشه ، واقعی و برخواسته از علم روانشناسی و مذهبیه ایشونه. در مجموع کتاب های ایشون رو دوست دارم و حس خوبی بهم می دن.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۹)
بنابراین، فکر نکنید که باید کار خیلی خاصی انجام دهید. برای دوست بیمار خود سوپ ببرید یا با یک جعبه شیرینی به محل کار خود بروید. فقط به این فکر کنید که چه کار باید بکنید تا هر روز چیز کمی از جانب شما به دیگری برسد. همین که از خودتان می‌بخشید، به‌مرور زمان کم‌کم زندگی شما تغییر خواهد کرد.
Dexter
مطالعات نشان داده‌اند بخشیدن، کمک کردن و خدمت کردن به دیگران با سلامتی روانی در ارتباط است و آدم‌هایی که به دیگران کمک می‌کنند استرس، اضطراب و افسردگی کمتری دارند.
Dexter
قبل از این‌که روزتان را شروع کنید اول با خدا گفتگو کنید، و برای تمام آن چیزهایی که درک نمی‌کنید به خداوند اعتماد نمایید.
بهاره مظاهری
زندگی کردن در زمان حال استرس‌های شما را کم می‌کند و بر میزان شادی‌تان می‌افزاید. حتی اگر لحظه حال تأسف‌بار باشد، پذیرفتن آن احساسات بخشی از این رفتار است که بگذارید بیایند و رد شوند. احساساتی که ما از آن‌ها اجتناب می‌کنیم در سیستم عصبی ما باقی می‌مانند و تا زمانی که حاضر نشویم با آن‌ها مواجه شویم، دوباره برمی‌گردند، بنابراین درسی که باید یاد بگیریم این است که چه در لحظات خوب و چه در لحظات بد، «در لحظه» حضور داشته باشیم. پس آنجا باشید، در لحظه‌ای که هست.
بهاره مظاهری
اگر می‌خواهید بر شادی خودتان بیفزایید، بخشی از قلب، مغز و روح ـ حتی پول ـ خود را برای دیگران صرف نمایید. تحقیقات نشان داده‌اند وقتی آدم‌ها پولی را به‌جای خودشان، صرف دیگران یا امور خیریه می‌کنند، برایشان شادی به ارمغان می‌آورد. پول خرج‌کردن برای دیگران در واقع آدم‌ها را بیشتر از خرج‌کردن برای خودشان خوشحال می‌کند.
Dexter
اگر دیگران می‌توانند بدون این‌که ازدواج کنند، خوشبخت باشند، پس مسلم است که ازدواج نمی‌تواند کلید خوشبختی باشد. به او گفتم که حقیقت به این شکل است: آدم‌های تنهایی که شاد و خوشبخت هستند وقتی ازدواج می‌کنند آدم‌های متأهل خوشبخت می‌شوند؛ اما آدم‌های تنهای بدبخت وقتی ازدواج می‌کنند آدم‌های متأهل بدبخت می‌شوند. بنابراین وظیفه او این نیست که بر ازدواج متمرکز شود، بلکه باید روی این امر تمرکز کند که در هر حالتی آدم خوشبختی باشد.
الهام
نوعی طرز فکر است که می‌گوید شادی همیشه جایی در آینده قرار دارد، و «وقتی» اتفاق می‌افتد که یک چیز خاص انجام شده یا به دست آمده باشد. این طرز فکر عدم توانایی لذت‌بردن از زمان حال است و می‌گوید فقط در آینده می‌توانیم شاد باشیم.
Dexter
وقتی ما از خوردن میوه‌های زندگی خوبی که خداوند خلق کرده سر باز می‌زنیم و فکر می‌کنیم خودمان بهتر می‌دانیم که چه چیزهایی برایمان خوب است؛ گرسنه، ناراحت، ناراضی و بدبخت باقی خواهیم ماند. چون نمی‌دانیم چطور گول خوردیم و فکر می‌کنیم بشر می‌تواند خود را جای خداوند بگذارد و بدون کمک او از همه چیز سر در بیاورد، باز هم نمی‌توانیم درخت‌های سرشار از میوه‌های خوب را که در همه جا درست در مقابل ما قرار گرفته‌اند، ببینیم. در دام اغوای تبلیغات، رسانه‌ها، فرهنگ مادّی‌گرایی، شهوت‌پرستی یا مقایسه غلط با دیگران و هزاران چیز دیگر می‌افتیم.
Dexter
اوضاع و شرایط اطراف فقط می‌توانند حدود ده درصد شادی ما را فراهم کنند.
الهام
همه ما مأموریت داریم کاری کنیم که دنیا بچرخد و جایی باشد که آدم‌ها در آن زندگی کنند، رشد کنند، و عشق بورزند. وقتی می‌فهمیم خدا زمینی دارد که باید اداره شود، و این‌که او ما را به اینجا آورده تا زمین را اداره کنیم، آن وقت درمی‌یابیم که همه ما کارهای الهی می‌کنیم. و وقتی به انجام کاری که باید مشغول می‌شویم، صرف‌نظر از این‌که چه کاری است، ارزش آن بیشتر می‌شود.
بهاره مظاهری

حجم

۱۸۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

حجم

۱۸۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان