دانلود و خرید کتاب کوه کوچک الیاس خوری ترجمه رضا عامری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کوه کوچک اثر الیاس خوری

کتاب کوه کوچک

نویسنده:الیاس خوری
انتشارات:نشر علم
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کوه کوچک

کوه کوچک داستانی د باره جنگ داخلی لبنان، اثرات و تبعات آن است. این کتاب به قلم الیاس خوری روایت شده و رضا عامری آن را به فارسی بازگردانده است.


خلاصه کتاب کوه کوچک

کوه کوچک داستان جنگ داخلی لبنان است. الیاس خوری در فصل نخست کتاب، از چگونگی شروع جنگ داخلی لبنان می‌گوید. در فصل دوم و سوم این کتاب دلهره‌های جنگ روایت می‌شوند. در 2 بخش پایانی نیز اثرات جنگ بر مردم منعکس می‌شود. غایب بودن قهرمان داستان، این اثر را متمایز کرده است. در واقع من راوی در این داستان ثابت نیست و همین موضوع بر جذابیت اثر افزوده است. به‌علاوه آنکه تغییر در راوی این امکان را به نویسنده داده تا به جنگ از زاویه‌های مختلفی بنگرد و آن را روایت کند.

خواندن کتاب کوه کوچک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب کوه کوچک را به علاقمندان ادبیات جهان به‌ویژه ادبیات پایداری پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب کوه کوچک

ابو جورج حکایت اسم‌ها و نامگذاری‌ها را برایم تعریف می‌کرد. از همان زمان که در کوه کوچک و در احاطه نورها به دنبال معادلات پدرم می گشتم، دوستم شد. وقتی روی تپه نشسته بودم و به آن پایین و خطوط ریل قطاری‌که هنوز در حافظه‌ام تک و تنها باقی مانده، نگاه می‌کردم؛ پیدایش می شد و خاطراتش را از فرانسویان و جنگ جهانی تعریف می کرد.

می‌گفت سیوفی زمین درندشتی بود با مالکی به نام یوسف صغیر. و به خاطر او بود که اشرفیه به کوه کوچک معروف شد. تا روزی که برادران الیاس و نیکولا سیوفی آن را به ثمن بخس از او خریدند، و بعد از جنگ در آن کارخانه «موبیلیا» را ساختند. و منطقه به نام آن‌ها سیوفی نامیده شد.

کارخانه مبل‌سازی، در واقع کارگاه بزرگی بود،‌ کارگاهی‌که هرچند نسبت به صنایع کوچک کشور ما کارگاه استثنایی نبود، اما راه‌اندازی‌اش حادثه‌ای مهم محسوب می‌شد. قریب به پنجاه نفر در آن کار می‌کردند. و کنارش کومه‌هایی ساخته شدند و قهوه‌خانه کوچکی‌که قهوه و شراب می‌فروخت. کارخانه یک چیز جدید بود، و مردم برای نخستین‌بار به این شیوه ازکار و زندگی عادت می‌کردند. به ابزارهای جدید. و مبلمان‌های مدل اروپایی‌ای که نمی‌دانستند کجا ارسال می‌شود و چه کسانی آن را می‌خرند. و کارگرانی که حالا در پایان هر ماه دستمزدهای خود را مرتب دریافت می‌کردند،‌ و مقداری از آن را به زنانشان می‌دادند و باقی را شراب می‌خوردند.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب کوه کوچک، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۲۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان