دانلود و خرید کتاب از چشمه‌ی خورشید هاشم رجب‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از چشمه‌ی خورشید اثر هاشم رجب‌زاده

کتاب از چشمه‌ی خورشید

انتشارات:نشر علم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب از چشمه‌ی خورشید

از چشمه‌ی خورشید شامل قطعاتی از هاشم رجب‌زاده درباره کشور ژاپن است که از ۵۷۰ قطعه منتشر شده در ستون «از چشمه خورشید»، در ۳۰ شماره مجله بخارا گرفته شده است.

درباره از چشمه خورشید

این کتاب گردآورده‌ای از ۵۷۰ قطعهٔ منتشر شده در ۳۰ شمارهٔ نخست ستون «از چشمهٔ خورشید» درج شده در ماهنامهٔ بخارا در سالهای ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۱ است. مدیر بخارا در میانهٔ سال ۱۳۷۷ با آغاز خجستهٔ انتشار این دفتر خواست که مطالبی پی در پی در بارهٔ ژاپن و ژاپن‌شناسی در مجله چاپ شود.

نام از چشمهٔ خورشید از این رو برای این ستون انتخاب شده که ژاپن در آثار ادبی و تاریخنامه‌های باستان سرزمینِ خاستگاه هُور یا برشدن‌گاهِ آفتاب خوانده شده، که همان «خُراسان» است.

قطعه‌های از چشمهٔ خورشید، جز بخش‌هایی نقل از نامه‌های دوستان رجب‌زاده و در معرّفی کتاب‌ها و آثار مکتوب ایرانشناسی در ژاپن و نیز خاطره نوشته‌ها، آگاهی‌هائی است که او از منابع گوناگون فراهم آورده است. به گفته خودش مطالب تاریخی و تحلیلی را بیش‌تر از کتاب‌ها و تاریخنامه‌ها برگرفته، یا از چند منبع انتخاب و تلخیص و تلفیق کرده است. مطالب مربوط به رویدادهای روز را هم در مطبوعات ژاپن یافته یا هنگام شنیدن و دیدن خبرها و گزارش‌های رادیو و تلویزیون یادداشت کرده است.

خواندن کتاب از چشمه خورشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به شناخت کشور ژاپن و ژاپن‌شناسی می‌توانند از این قطعات بهره ببرند.

جملاتی از کتاب از چشمه خورشید

عروسی دختر امپراتور

شاهدخت نوری، دختر امپراتور ژاپن، پس از عروسی‌اش با یوشیکی کورودا کارمند مدیریت کلانشهر توکیو در ماه نوامبر سال ۲۰۰۵، نزدیک یک سال پس از نامزد شدنشان، از این پس بی‌عنوان درباری و فقط خانم سائه‌کو کورودا نامیده خواهد شد (در ژاپن، دختر پس از ازدواج نام خانوادهٔ شوهر را اختیار می‌کند). این دو مدتی در آپارتمان ۱۰۰ متری که اجاره کرده‌اند و مبلمان آن هم اجاره‌ای است زندگی می‌کنند، و سپس به آپارتمان ۱۰۰ متریِ سه اتاق خوابهٔ تازه‌سازی در طبقه بالای یک ساختمان نقل مکان خواهند کرد، هر چند که پرنس نوری هنگام ترک کاخ و وانهادنِ عنوان شاهدختی ۱۷۰ میلیون ین که حق قانونی او بود از خزانهٔ دولت گرفت.

پس از مراسم عقد خواندن به آیین شینتو در یکی از تالارهای هتل امپریال ـ مقابل کاخ سلطنتی ـ که یک ساعت طول کشید و ۳۱ نفر از جمله امپراتور و ملکه در آن شرکت داشتند، جشن عروسی آنها در تالار دیگری در همین هتل با شرکت مهمانانی از دیگر اعضای خاندان سلطنت و رؤسای بنگاه‌هایی که عروس و داماد آنجا کار می‌کنند یا می‌کردند و استادان دورهٔ تحصیل آنها با نشستن مهمان‌ها گِرد میزهای مدور (امپراتور، ملکه، ولیعهد ژاپن و همسرش در میز وسط نشسته بودند) برگزار شد، و بعضی مراسم بی‌مزهٔ عروسی ژاپنی مانند بریدن کیک را حذف کرده بودند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۸٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۶۳ صفحه

حجم

۶۰۸٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۶۳ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان