دانلود و خرید کتاب غم‌نامه‌ی کودک تیزهوش آلیس میلر ترجمه پریسا پورجهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غم‌نامه‌ی کودک تیزهوش اثر آلیس میلر

کتاب غم‌نامه‌ی کودک تیزهوش

نویسنده:آلیس میلر
انتشارات:نشر دانژه
امتیاز:
۳.۹از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب غم‌نامه‌ی کودک تیزهوش

کتاب غم‌نامه کودک تیزهوش نوشته آلیس میلر کتابی با رویکردی جدید در روان‌شناسی است که با مرور گذشته ما در کودکی کمک می‌کند تا بیماری‌ها و آزردگی‌های روح و روانمان را درمان کنیم.

با وارد شدن به مرحلهٔ درمان ما با گذشته خویش رو به رو می‌شویم و با آگاهی از حقیقت و نه انکار آن به صورت واقعی آزاد می‌شویم.

خلاصه کتاب غم‌نامه کودک تیزهوش

آلیس میلر در این کتاب که سه فصل دارد و در هر سه فصل با مباحث و مثال‌هایش تلاش می‌کند تا کودک رنج‌دیده، منزوی، و درک‌نشدهٔ درون انسان را به زندگی بازگرداند.

میلر برای نوشتن این اثر سال‌ها در زندگی افرادی مثل دیکتاتورها، نویسندگان مشهور و افراد سرشناس تحقیق کرده و انکارها، عقده‌ها و نقاط تیره و آسیب‌پذیر دوران کودکی‌شان را مطالعه کرده است.

کتاب غم‌نامه کودک تیزهوش برای چه کسانی مناسب است

این اثر یک کتاب فوق العاده‌ی روان‌شناسی است که برای مخاطب عام نوشته شده و خواندش تخصصی نیاز ندارد. پس هرکس که احساس می کند برای شناختن کودک درون خود نیاز به کمک یک مربی خوب دارد کتاب آلیس میلر را حتما باید بخواند.

درباره آلیس میلر

آلیس میلر روان‌شناس هلندی است که ۲۰ سال به عنوان روان‌شناس تحلیلی فعالیت کرده و تمرکزش بر دفاع از روابط عاطفی سرشار از عشق و عاری از خشونت است. به اعتقاد وی پشت هر دیکتاتور ترسناک و کشتار دسته جمعی و ترور، بدون استثنا یک کودک بسیار خوار و تحقیر شده وجود دارد که تنها در نتیجهٔ انکار مطلقِ احساسش در ناتوانی مطلق به سر می‌برد.

جملاتی از کتاب غم‌نامه کودک تیزهوش

بی‌احترامی، سلاح فرد ضعیف و دفاعی در برابر احساس تنفر و اضافی بودن شخص است که می‌تواند خاطرهٔ اتفاقاتی را درگذشتهٔ سرکوب‌شدهٔ فرد برانگیزد. منشأ همهٔ تحقیرها و تبعیض‌ها، کم و بیش آگاهانه، بدون کنترل، و تمرین پنهانی قدرت بر کودک از سوی فرد بالغ است. جامعه غیر از موارد قتل یا نقص عضو، این کاربرد بی قید و شرط قدرت را تحمل می‌کند. افراد بالغ هرکاری با روح و روان کودکانشان انجام دهند، کاملاً به خودشان مربوط است، چون کودک همچون دارایی والدین محسوب می‌شود. درست همان‌طور که شهروندان یک حکومت استبدادی جزو اموال آن حکومت هستند.

فهرست کتاب غم نامه کودک تیزهوش

مقدمه مترجم

فصل اول

فصل دوم: افسردگی و خودبزرگ‌پنداری

فصل سوم: چرخهٔ معیوب تحقیر

توضیحاتی دربارهٔ چاپ سال ۲۰۰۷

ضمیمه

نکاتی دربارهٔ کتاب‌های ذکر شده در کتابنامه

منابع

نظرات کاربران

Minerva
۱۴۰۱/۰۴/۲۶

متن کتاب روان هست و ترجمه هم نسبتا خوبه... خود کتاب در مورد اسیب هاییه که پدر و مادر به کودک خودشون وارد میکنند و اینکه فرد بزرگسال چطور به آسیب های دوران کودکیش واکنش نشون میده. اوایل کتاب ممکنه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴)
«هرگز از مرگ نهراسید، از زندگی بترسید که در آن زندگی نکرده اید»
Z.SH
پشت هر دیکتاتور ترسناک و کشتار دسته جمعی و ترور، بدون استثنا یک کودک بسیار خوار و تحقیر شده وجود دارد که تنها در نتیجهٔ انکار مطلقِ احساسش در ناتوانی مطلق به سر می‌برد.
samane mosavi
وقتی زنی - حتی تحصیل‌کرده - تمام نیازهایش را در ارتباط با مادرش سرکوب می‌کند، زمانی آن نیازها از اعماق ناخودآگاهش بیدار می‌شود و او سعی می‌کند تا آنها را از طریق کودکش برآورده سازد.
Z.SH
کودکی در دوسالگی، وقتی که در خانه تنهاست و سربازان به زور وارد می‌شوند و همه جا را زیر و رو می‌کنند، به آرامی و بدون هیچ داد و فریادی از این تجاوز وحشتناک رنج می‌برد. همهٔ این افراد هنر تجربه نکردن احساسات را به خوبی در خود پرورانده‌اند، چون یک کودک فقط زمانی می‌تواند احساساتش را تجربه کند که فردی در کنارش باشد که او را به طور کامل قبول داشته باشد و درک کند و از او حمایت نماید. اگر چنین شخصی وجود نداشته باشد و کودک احساس کند که در صورت تجربهٔ احساساتش، عشق مادری یا جایگزین آن را از دست می‌دهد، هیجاناتش را سرکوب می‌کند.
Z.SH
برای فردی که در کودکی مجبور بود احساسات واقعی‌اش را از خود و دیگران پنهان کند، این گام نخست به سوی هوای آزاد، اضطراب زیادی تولید می‌کند، با وجود این، او نیاز زیادی برای دور انداختن محدودیت‌های گذشته احساس می‌کند.
Minerva
افراد «خودبزرگ‌بین» هیچ‌گاه آزاد نیستند: نخست، چون بیش از اندازه به تحسین دیگران وابسته‌اند. و دوم، چون حرمت نفس آنها بسته به توانایی‌ها، اعمال، و موفقیت‌هایی است که ممکن است ناگهان با شکست مواجه شوند.
پویا پانا
آیا عشق مادری نه کوچک‌ترین بلکه حیاتی‌ترین چیزی است که بسیاری از افراد برای به دست آوردنش باید بهای سنگینی بپردازند، و حتی ممکن است بهای آن به قیمت از دست دادن خودِ حقیقی‌شان باشد؟
کاربر ۱۱۸۹۶۲۱
«هرگز از مرگ نهراسید، از زندگی بترسید که در آن زندگی نکرده اید»
Aida
آیا می‌توانیم کاملاً خود را از توهمها رها کنیم؟ گذشته به ما نشان می‌دهد که توهم‌ها همه جا و در همهٔ زندگی‌ها وجود دارند، شاید دلیل وجود آنها این باشد که انسان نمی‌تواند حقیقت را تحمل کند.
پویا پانا
بی‌احترامی، سلاح فرد ضعیف و دفاعی در برابر احساس تنفر و اضافی بودن شخص است که می‌تواند خاطرهٔ اتفاقاتی را درگذشتهٔ سرکوب‌شدهٔ فرد برانگیزد.
zari

حجم

۱۳۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۵ صفحه

حجم

۱۳۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۵ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان