دانلود و خرید کتاب معنای خوابی که دیدم چیست؟ جیمز هال ترجمه سیما فاطمی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معنای خوابی که دیدم چیست؟ اثر جیمز هال

کتاب معنای خوابی که دیدم چیست؟

معرفی کتاب معنای خوابی که دیدم چیست؟

جیمز هال، روان‌شناس و روان‌کاو، در کتاب معنای خوابی که دیدم چیست؟ به موضوع اهمیت تعبیر یونگی رویا در روان‌کاوی پرداخته است. 

 درباره کتاب معنای خوابی که دیدم چیست؟

در این کتاب توصیه‌های مستقیم و کاربردی جیمز هال را برای تفسیر خواب و کاربرد آن در سایه اصول بنیادین روان شناسی یونگ می‌خوانید.

هال در این کتاب مشکلات بالینی تکرارشونده را برجسته کرده، مثال‌ها و دلایلی آورده‌ است که چرا برخی تفسیرهای خاص ارجح هستند و در بیشتر موارد نشان داده‌ است که چطور این تفاسیر به تغییرات بالینی مرتبط است. در این کتاب منابع مفیدی در زمینه روان‌شناسی خواب و رویا معرفی شده‌اند.

جیمز هال در این کتاب نشان می‌دهد که می‌توان برای تفسیر رویا راهنمایی‌های کلی ارائه داد، اما نمی‌توان قوانین و فرآیندهای دقیقی برای آن مشخص کرد. هیچ چیز جایگزین تحلیل شخصی و تجربه عملی تحت نظارت یک مشاور ماهر نخواهد بود؛ که این دو برای تمام آموزش‌های روان‌تحلیل‌گری، در هر سبک و با هر رویکردی بسیار ضروری است.

خواندن کتاب معنای خوابی که دیدم چیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 روان‌کاوان و روان‌درمانگران و علاقه‌مندان به روان‌شناسی

 بخشی از کتاب معنای خوابی که دیدم چیست؟

در بیشتر کاربردهای بالینی رویا، هدف این است که به رویابین کمک شود تا به وضوح اشکال مختلف ساختار شخصیت خود را که معمولاً ناهشیار است و در رفتارهای شخص بروز می‌کند، ببیند که این موضوع اغلب به نارضایتی روانی منجر می‌شود و باعث می‌شود شخص به فکر کمک گرفتن از فرد متخصص بیفتد. این کار درمان‌گر بسیار شبیه به فعالیت خودجوش و طبیعی رویاست، زیرا رویاها سعی می‌کنند شخص را از وضعیت اختلال روانی‌اش بیرون کشیده و به سمت فرآیند فردیت هدایت کنند. خواب نمی‌بینیم که آن را تحلیل و درک کنیم، بلکه درک خواب به ما نشان می‌دهد که ناخودآگاه در کجا سعی دارد تصویر من را تغییر داده و به سمت مسیر سلامتی و فردیت سوق دهد.

اما سلامتی و فردیت همیشه در یک راستا نیستند؛ آنچه برای یک تصویر من غالب در یک مرحله خاص از زندگی «سالم» است، ممکن است برای تصویر من تازه متولدشده در مرحله بعد زندگی کاملاً ناسالم باشد. از نظر روان‌شناسی، درست مثل سایر جنبه‌های زندگی، خوب دشمن بهتر است. فردیت مفهومی بزرگ‌تر و پیچیده‌تر از «سلامتی» است. فردیت فرآیندی پویا است؛ شامل تغییراتی دائم است که سرانجام باعث می‌شود فانی بودن زندگی را بپذیریم و درک کنیم که از مرگ گریزی نیست.

تغییرات حالات احساسی را می‌توان به‌عنوان تغییرات ساختار عقده‌هایی در نظر گرفت که در زیر تصویر من قرار دارند. تا حدی من می‌تواند چنین تغییراتی را به وجود آورد، درست مانند وقتی که شخص در شرایط ابهام، اولویت‌های مهم شخصی‌اش را به خود یادآوری می‌کند. یادآوری هدف وزن کم کردن وقتی که لیستی از دسرهای خوشمزه پیش روی شما قرار دارد نیز به همان اندازه مهم است. اما در مواجهه با موضوعات مهم‌تر، که نیازمند سطوح عمیق‌تری از تغییر هویت است، تغییرات لازم در حوزه انتخاب آگاهانه من نیست. در آن سطح من باید فقط آنچه را که می‌تواند انجام دهد و سپس منتظر اقدام عملکردی فراتر باشد، توانایی روان برای ساخت نمادها می‌تواند درگیری عوامل متضاد را از طریق خلق یک راه‌حل نمادین تغییر دهد که این راه‌حل هر دو نیروی متضاد را در چهارچوبی وسیع‌تر از معنا به هم مرتبط می‌کند.

نظرات کاربران

Benjamin
۱۴۰۱/۱۲/۱۸

ما باید یاد بگیریم که پیام خوابهایمان را جدی بگیریم...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
برخی از بیماران تکنیک تخیل فعال یونگی را یاد می‌گیرند که از این طریق می‌توان در زمان بیداری با این لایه‌های عمیق‌تر روان ارتباط برقرار کرد.
momo.enjo
ناخودآگاه خود به دو دسته ناخودآگاه شخصی و روان عینی تقسیم می‌شود. اوایل، یونگ به جای روان عینی اصطلاح «ناخودآگاه جمعی» را استفاده می‌کرد و هنوز هم در بحث تئوری یونگ این اصطلاح زیاد استفاده می‌شود. اصطلاح روان عینی معرفی شد تا از تداخل این مفهوم با گروه‌های مختلف انسانی جلوگیری شود، چون یونگ می‌خواست به ویژه روی این نکته تأکید کند که اعماق روان انسان درست به اندازه تجارب بیرونی و جمعی دنیای «واقعی» واقعیت دارد.
momo.enjo
برگرداندن آگاهانه محتویات سایه دو اثر مثبت دارد: حوزه فعالیت من را وسیع‌تر می‌کند، به علاوه انرژی‌ای را که قبلاً برای حفظ و سرکوب این ویژگی‌های سایه مصرف می‌شد آزاد می‌کند.
احسان رضاپور

حجم

۱۵۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۷ صفحه

حجم

۱۵۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۷ صفحه

قیمت:
۵۱,۸۰۰
تومان