دانلود و خرید کتاب منزلت و حقوق زن (دفتر سی و هشتم) سیدابراهیم حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منزلت و حقوق زن (دفتر سی و هشتم) اثر سیدابراهیم حسینی

کتاب منزلت و حقوق زن (دفتر سی و هشتم)

معرفی کتاب منزلت و حقوق زن (دفتر سی و هشتم)

منزلت و حقوق زن دفتر سی و هشتم از مجموعه چلچراغ حکمت کانون اندیشه جوان است. این مجموعه، اندیشه‌ها و نظریات استاد شهید، مرتضی مطهری را برای نسل جوان مشتاق به اندیشه‌های این مرد بزرگ گردآوری کرده است.

علامه شهید مرتضی مطهری، به‌عنوان یک چارچوب فکری جامع، معتدل، سالم، عقلانی و قوام‌بخش، می‌تواند جوان امروز و فردای ما را به مسیری مطمئن رهنمون سازد. اصالت، خلاقیت، انصاف، اتقان، رسایی قلم، روانی متن، پاسخ به نیازهای زمانه، ارائهٔ یک منظومه فکری منسجم، نقد منصفانه و دفاع قاطعانه از یافته‌ها و مواضع فکری خویش، از شاخصه‌هایی است که اندیشه‌های علامهٔ شهید را دوام و جلا بخشیده است.

درباره مجموعه چلچراغ حکمت

در مجموعه چلچراغ حکمت که هر جلدش به یکی از اندیشه‌های استاد مطهری می‌پردازد کوشش شده است هر کتاب به تنهایی یک موضوع مستقل را دنبال کند؛ اصل بر به‌گزینی باشد و دیدگاه استاد به‌صورت موضوعی، از تمام آثار مکتوب و همچنین یادداشت‌های منتشر شده، چکیده‌سازی شود؛ دخل و تصرف نگارنده در حد گردآوری، اقتباس، تلخیص، تلفیق و تنظیم مطالب، در ساختاری مشخص و با یک فصل‌بندی نو و جذاب باشد؛ رعایت امانت و حفظ اصالت قلم و بیان استاد، محور تدوین هر اثر قرار بگیرد؛ برای اتقان و اعتبار اثر, همهٔ مطالب به آثار مکتوب شهید مطهری مستند شود و در پاورقی‌ها, خواننده بر حسب مورد به مجموعهٔ آثار، یادداشت‌ها و یا آثار مستقل استاد ارجاع داده شود؛ توضیحات نگارنده، جدای از متن و در مقدمه یا پس‌گفتار ارائه شود.

مجموعه کتاب‌های چلچراغ حکمت برای چه کسانی مناسب است

مخاطبان این مجموعه کتاب‌ها همان‌طور که در پیشگفتار این مجموعه آمده، نسل جوان حقیقت‌جو و پرسشگر امروزی است.

جملاتی از کتاب منزلت و حقوق زن (دفتر سی و هشتم) در مجموعه چلچراغ حکمت

در اروپا تا قرن بیستم، هم به لحاظ قانونی و هم در مقام عمل، زن فاقد حقوق انسانی بود، نه حقوقی مساوی با مرد و نه مشابه با او! به اذعان ویل دورانت، تا حدود سال ۱۹۰۰ میلادی, زن به سختی دارای حقی بود که مرد ناگزیر باشد از روی قانون آن را محترم بدارد. البته در دنیای غرب از قرن هفدهم به بعد همراه با نهضت‌های علمی و فلسفی، نهضتی در زمینه مسائل اجتماعی به نام «حقوق بشر» صورت گرفت و اندیشمندان و نویسندگانی مثل ژان‌ژاک روسو، ولتر و منتسکیو افکار خویش را دربارهٔ حقوق فطری و غیر قابل سلب بشر پخش کردند و براساس آن انسان به حسب انسان بودن واجد یک سلسله حقوق و آزادی‌هایی است که هیچ‌کس تحت هیچ عنوانی حق سلب آن را از سایرین و یا حتی از خودش ندارد و همهٔ مردم در این حقوق «متساوی» اند. ثمرات این نهضت، نخست در انگلستان، بعد در آمریکا و سپس در فرانسه ظهور کرد. با وجود این، تا اوایل قرن بیستم، منظور از این حقوق، معمولاً حقوق ملت‌ها در برابر دولت‌ها، یا حقوق کارگر در برابر کارفرما بود، اما در این قرن مسئله «حقوق زن» در برابر «حقوق مرد» نیز مطرح شد. در اعلامیهٔ جهانی حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ برای اولین بار به تساوی حقوق زن و مرد تصریح شد. در قرن بیستم گروه‌های بسیاری در همهٔ جهان طرفدار تحول عمیق در روابط مرد و زن از نظر حقوق و وظایف گردیدند. به عقیده آنان تحول در روابط ملت‌ها و دولت‌ها و روابط کارگران با کارفرمایان، مادامی که در روابط حقوق مرد و زن اصلاحاتی صورت نگیرد، تأمین‌کنندهٔ عدالت اجتماعی نیست.

فهرست کتاب منزلت و حقوق زن (دفتر سی و هشتم)

پیشگفتار

درآمد

فصل اول: منزلت و شخصیت زن

فصل دوم: حقوق زن

پس‌گفتار

برای مطالعهٔ بیشتر

کتابنامه

یادداشت‌ها

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۸۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان