دانلود و خرید کتاب مبانی آموزش ریاضی دوره ابتدایی سیدابراهیم حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی آموزش ریاضی دوره ابتدایی اثر سیدابراهیم حسینی

کتاب مبانی آموزش ریاضی دوره ابتدایی

انتشارات:انتشارات تیک
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مبانی آموزش ریاضی دوره ابتدایی

کتاب الکترونیکی مبانی آموزش ریاضی دورهٔ ابتدایی نوشتهٔ سید ابراهیم حسینی از انتشارات تیک است. این کتاب موجب آشنایی دانشجویان، دبیران ریاضی و خانواده‌ها با استاندارهای آموزش ریاضی و مفاهیم طرح‌شده در کتاب‌های ریاضی می‌شود.

درباره مبانی آموزش ریاضی دوره ابتدایی

کتاب مبانی آموزش ریاضی دوره ابتدایی با هدف آشنایی دانشجویان، دبیران ریاضی و خانواده‌ها با مفاهیم مطرح‌شده در کتب ریاضی در پایه‌های مختلف تألیف شده است. آینده و پیشرفت هر کشوری بستگی به میزان فعالیت‌ نهاد آموزش‌وپرورش آن کشور و میزان اهمیت به تعلیم‌وتربیت، توجه به جامعهٔ فرهنگیان، مدارس و ادارات وابسته به این نهاد دارد. هدف اصلی و نهایی آموزش‌وپرورش، ارائهٔ مهارت‌های لازم به افراد برای تربیت شهروندان مفید و تأثیرگذار، برای ایفای نقش‌های مهم در جامعه است. امروزه یکی ار مواردی که نقش بسیار مهم و اساسی در تحقق اهداف آموزش‌وپرورش دارد، توجه به آموزش درس ریاضی است؛ زیرا ریاضیات با مفاهیم مشاهده، محاسبه، سنجش، تحلیل، استنباط، قیاس، اثبات و پیشبینی به انسان‌ها کمک می‌کند تا فهم دقیق و درستی از اطلاعات، الگوها و استدلال به دست آورند.

خواندن کتاب مبانی آموزش ریاضی دوره ابتدایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، دبیران ریاضی و خانواده‌ها برای آشنایی با استاندارهای آموزش ریاضی و مفاهیم مطرح‌شده در کتب ریاضی ابتدایی، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مبانی آموزش ریاضی دوره ابتدایی

«کشاورزی می‌خواست کلاغی که در برج مراقبت مزرعه‌اش لانه ساخته بود شکار کند. او بارها تلاش کرد تا کلاغ را غافلگیر کند ولی نتوانست. هنگامی که نزدیک لانه کلاغ می‌شد پرنده آشیانه را ترک و بر درختی می‌نشست تا کشاورز آنجا را ترک کند و تا کشاورز آنجا را ترک نمی‌کرد به آشیانه باز نمی‌گشت. یک روز کشاورز حیله‌ای به کار برد. دو نفر وارد شدند؛ یکی در برج ماند و دیگری از برج خارج شد اما کلاغ فریب نخورد و منتظر ماند تا مرد دوم نیز از برج بیرون آمد سپس به آشیانه بازگشت. روزهای بعد این تجربه با ۳ و ۴ نفر تکرار شد ولی توفیقی به دست نیامد. بالاخره ۵ مرد وارد برج شدند. یکی از آن‌ها در برج ماند و چهار نفر از برج خارج شدند. کلاغ نتوانست ۴ را از ۵ تشخیص دهد بنابراین وارد لانه شد. (به بیان دیگر کلاغ قدرت تشخیص عدد تا ۴ را دارد). مطالعاتی که روی رفتار حیوانات انجام شده نشان می‌دهد که همه حیوانات قابلیت حس عدد را ندارند و در موارد شناخته شده، دامنه حس عددی بسیار محدود است. اما نباید اشتباه گرفت این موضوع مربوط به انسان‌ها نیز می‌شود زیرا در انسان‌ها نیز دامنه حس عددی کاملا محدود است. مثلا در گذشته ‌های خیلی دور انسان‌ها فقط تا عدد ۳ را درک می‌کردند به همین دلیل به بیش از ۳ می‌گفتند: «خیلی». عدد بعد از ۳ را می‌گفتند: «یکی بیشتر از ۳»، «۲ تا بیشتر از ۳»، «۳ تا بیشتر از ۳» عدد بعد را می‌گفتند: «خیلی». بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که شروع کار بسیار ابتدایی و کم مایه بوده است. زیرا یک حس عددی بدوی که از نظر وسعت بیش از احساس پرندگان نیست هسته‌ای تشکیل می‌داده که مفهوم عدد، از آن نتیجه شده است و شکی نمی‌توان داشت که با اتکا به همین دریافت مستقیم عدد، انسان فقط به همان اندازه‌ی پرندگان می‌توانست در این زمینه پیشرفت حاصل کند. از میان وقایع قابل توجه در این مورد این است که: بشر نیرنگی که مقدور بود تاثیری عظیم در زندگی آینده او داشته باشد را کمک کار دریافت عدد خود کرد. این نیرنگ همان شمارش است، که ما پیشرفت فوق‌العاده خود را در میان گیتی برحسب عدد مدیون آن هستیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

حجم

۱۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان