دانلود و خرید کتاب اخلاق کارگزاران؛ دفتر سی‌ام علی‌اکبر ذاکری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق کارگزاران؛ دفتر سی‌ام اثر علی‌اکبر ذاکری

کتاب اخلاق کارگزاران؛ دفتر سی‌ام

معرفی کتاب اخلاق کارگزاران؛ دفتر سی‌ام

در مجموعه چهل جلدی «چشم‌انداز امام علی (ع)»، چهل موضوع مهم و اساسی از منظر آن حضرت ترسیم شده است. هر دفتر این مجموعه به‌تنهایی بحث مستقلی را مطرح می‌کند و به پرسش و شبهه‌ای اساسی درباره آن پاسخ می‌دهد. نثر این مجموعه جذاب و روان و جوان‌پسند و حجم آن کم است و همین ویژگی‌ها مجموعه «چشم‌انداز امام علی (ع» را منحصربه فرد کرده و برخی از جلد‌های آن به چاپ دهم و بیشتر نیز رسیده است. روایت دریا، شهید و شهادت، برادری داشتم که، شرحه شرحه، قاسطین، مارقین و ناکثین، تصمیم‌های بزرگ جوانی، نظارت بر دولت، رابطه هست‌ها و بایدها، مخالفان سیاسی، رهبر و رهبری، امام علی(ع) و هنر، جوان، حقوق متقابل مردم و حکومت، حرف‌های فیروزه‌ای، نیاز به دین، کار و دین، مرگ، چالش‌های دینی، اعتدال، پرستش، ریزش‌ها و رویش‌ها، خودی و غیرخودی، اصول‌گرایی، علم و عالم، اصلاحات، خردورزی، دوستی، زمینه‌ها و موانع تحقق، عدالت اقتصادی، اخلاق سیاسی، آزادی سیاسی، پلورالیزم دینی و سیاسی، امنیت اقتصادی، اخلاق کارگزاران، اصول مدیریت و وظایف مدیران، آیین کشورداری، سیاست، آسیب‌شناسی حکومت دینی، حکومت و مشروعیت، اوصاف عارفان و اقلیت‌های دینی به ترتیب عناوین چهل دفتر این مجموعه ارزشمندند.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
در عهدنامه مالک اشتر می‌خوانیم: باید محبوب‌ترین کارها نزد تو آن باشد که به حق نزدیک‌تر و عدل در آن گسترده‌تر است... آن‌چه بیش‌تر از همه، دیده کارگزاران حکومت را روشن می‌کند، برقراری عدالت در شهرها و پیدایش دوستی میان مردم است.
کاربر ۷۰۳۱۰۴
امیرمؤمنان (ع) نه تنها کارگزاران خود را به عدل با مردم مسلمان دعوت می‌کرد، بلکه از آنان می‌خواست تا با غیر مسلمان نیز رفتاری عادلانه داشته باشند. در عهد نامه‌ای که به محمدبن ابی‌بکر نوشته است می‌خوانیم: واو را فرمان داد به نرمی با مسلمان و خشونت با تبه‌کار و عدل با اهل ذمه و انصاف با ستم دیده و سخت‌گیری بر ستم‌کار و گذشت از مردم.
کاربر ۷۰۳۱۰۴
ز دیگر سفارش‌های مهم حضرت به مالک اشتر، انصاف داشتن با مردم است و جالب آن که امیرمؤمنان (ع) قاضیان را با عدل، و کارگزاران را با انصاف و مدارا می‌ستاید؛ زیرا قاضی همیشه باید حق را در نظر بگیرد و به مقتضای عدل عمل و رفتار کرده و حکم دهد؛ اما کارگزار لازم است با انصاف و مدارا برخورد نماید. انصاف از «نصف» و به معنای رعایت عدالت است و در این تعبیر، به این نکته توجه شده که حاکم در برابر مردم حقوقی دارد و مردم نیز از حقوقی برخوردارند؛ زیرا حق متقابل است و وی باید در ادای حق مردم، جانب انصاف را در نظر گیرد و خود را برتر و شایسته‌تر از آنان نداند و گاهی لازم است با مدارا برخورد کرده و در برابر مردم و حقوق آن‌ها، از خود گذشت نشان دهد.
کاربر ۷۰۳۱۰۴

حجم

۷۱٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۷۱٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان