دانلود و خرید کتاب مهم مثل مهاجرت فرید اقتصادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهم مثل مهاجرت اثر فرید اقتصادی

کتاب مهم مثل مهاجرت

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مهم مثل مهاجرت

کتاب مهم مثل مهاجرت نوشتهٔ فرید اقتصادی است و انتشارات مهراندیش آن را منتشر کرده است. این کتاب همه چیز در مورد مهاجرت است.

درباره کتاب مهم مثل مهاجرت

مهم مثل مهاجرت نگاه کاربردیِ تازه‌ای به موضوع مهاجرت و بررسی آن از جهات مختلف داشته و در ارتباط با کشورهای گوناگون (و بعضاً مهاجرپذیرِ) جهان است. در این کتاب با مجموعهٔ ارزشمندی از تجارب و دانسته‌های مؤلف در خصوص زندگی در خارج از ایران آشنا می‌شوید.

ورود این کتاب به زندگی شما نه‌تنها باعث تجدید نظر در نگرش و نوع نگاهتان به موضوعات گوناگون خواهد شد، بلکه یقیناً شما را ترغیب به تأمل و تفکری عمیق‌تر در به‌کارگیری بهینه از اولویت‌های زندگی خواهد نمود.

نوشتارها در پرتو تحقیقات و مشاهدات عینی نویسنده، طی ۲۵ سال زندگی در کشورهای سه قارهٔ جهان بر پایهٔ پژوهش، مطالعه، مشاوره و بررسی موضوعات گوناگون ازجمله پدیدهٔ مهاجرت بوده، ضمن آنکه به بهانهٔ موضوع کتاب، مرور و کنکاشی هم در رابطه با مسائل جامعه‌شناسی، جغرافیای انسانی، مؤلفه‌های اجتماعی و روان‌شناسی در حوزه‌های فرهنگی، محیطی و رفتارهای جمعی انجام شده است تا در این راستا، ضمن برآورد میزان عیار هر یک از عناصر فوق، با سنجشی مضاعف، نقش مؤثر و سازندهٔ یکایک آن‌ها را در ساخت‌وسازهای منتج به موفقیت یا ناکامی افراد در محیط زندگی‌شان در موطن و یا در غربت اندازه‌گیری کند.

در فصول مختلف کتاب، به هیچ‌عنوان سعی در القا و معرفی مسیری مشخص به‌عنوان نقشهٔ راه و یا ارزش‌گذاری خاصی براساس ویژگی‌های هویتی، فرهنگی و اجتماعی انجام نگرفته و اهم تأکید، معطوف بر به‌کارگیری و درک کامل از مفهوم منطق، به‌عنوان شاه‌کلیدِ اصلی، جهتِ گشودن قفل‌های زندگی است.

مطالب تا سرحد امکان سلیس، روشن و آکنده از مثال‌های متعدد و مرتبط با مباحث ذی‌ربط است، ضمن آنکه نگارنده قصد آن را نداشته که پاسخ‌گوی پرسش‌های متناوب در ابعاد مختلف باشد و خواننده در جهاتی می‌تواند آن قسمت از مطالبی را که به‌زعم او اضافی به‌نظر می‌آید، صرفاً به‌عنوان پیشنهادی براساس مشاهدات تلقی کرده و چنانچه درخصوص مباحثی، شرح و تفصیل بیشتری مشاهده نمود، آن را دال بر نفی یا تأیید موضوع تلقی نکنند، چراکه مباحث مطرح‌شده، مانند بسیاری دیگر از جنبه‌های گوناگون زندگی، فی‌النفسه بستگی به شرایط متفاوت افراد به‌لحاظ علائق و اولویت‌های شخصی، وضعیت شغلی، میزان تحصیلات، موقعیت اجتماعی و تربیتی دارد که هر یک جداگانه در حیطهٔ خود می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در خوشبختی یا شوربختی، ناکامی و یا موفقیت افراد داشته باشد و آنگاه مورد قضاوت و داوری قرار گیرند.

خواندن کتاب مهم مثل مهاجرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که قصد مهاجرت دارند پیشنهاد می‌کنیم.

دربارهٔ فرید اقتصادی

فرید اقتصادی، کارشناس ارشد و دارای مدرک بین‌المللیِ مدیریت ارشدِ کسب‌وکار (اِم‌بی‌اِی) با گرایش تجارت بین‌الملل و از زمرهٔ صاحبان مشاغل ایرانیِ موفق در خارج از کشور است.

نامبرده در طی حدود سه دهه زندگی در کشورهای مختلف دنیا، ضمن فعالیت متمرکز اقتصادی، در همایش‌های اقتصادی و اجتماعیِ بین‌المللی شرکت داشته و در خلال سخنرانی‌ها و کارگروه‌ها، نظرات و پیشنهادات جامع خود را به‌نحوی تأثیرگذار منتقل کرده است.

بخشی از کتاب مهم مثل مهاجرت

مهاجرت یک نوع جابه‌جایی و یکی از شاخص‌ترین نقاط عطف زندگی است که برای عده‌ای ممکن است به‌صورت موقت و برای جمعی دیگر به‌شکل دائم درآید.

در این مرحلهٔ نسبتاً بحرانی از زندگی که مستلزم پوست‌اندازی دوباره‌ای است، معمولاً همهٔ انسان‌ها به یک نوع عمل نمی‌کنند و در رویارویی با چالش‌های این پدیده، برخی افراد بسیار آسیب‌پذیر بوده و درهم می‌شکنند و برخی دیگر، اما آرام، منطقی و صبور با بحران‌ها روبه‌رو شده و به‌خوبی از پس مشکلاتشان برمی‌آیند.

اقدام به این جابه‌جایی و یا به تعبیری، تغییر مکان در هر نقطه‌ای از دنیا، دلایل خاص خود را دارد، ولی در اغلب ممالک' متأثر از عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، توجه ناکافی به جایگاه علم و پژوهش، عدم شایسته‌سالاری و میزان ناچیز امید به آینده است.

دلایل در بُعد کلی هرچه که باشد، در حوزهٔ شخصی می‌بایستی علت رفتن، چگونه رفتن و به چه‌نحوی شروع کردن به‌وضوح برای شخص مشخص باشد. این رویداد بنا به شرایط خاص افراد می‌تواند خواسته و یا ناخواسته انجام شود، یعنی زمانی که فرد اراده می‌کند، به پیشواز ناشناخته‌ها و ریسک‌های محتمل و مرتبط با آن‌ها برود، به‌نوعی ثابت می‌کند اهل لاف و گزاف نیست، بلکه نشان می‌دهد دلی به وسعت دریا دارد. در حالتی دیگر، هستند کسانی که به‌رغم میل باطنی، در وضعیتی ناخواسته و غیرارادی ناچارند وارد این وادی شده و خود را به دست امواج حوادث بسپارند.

آنچه مسلم است' برای هر دو طیف در هر یک از حالات فوق این اقدام به هر حال فاصله گرفتن از گوشهٔ امن زندگی و گام نهادن به قلمرو مجهول و ناشناخته‌هایی است که می‌تواند هم تلخ و ناگوار باشد و هم شیرین و تاثیرگذار، ولی قدر مسلم در هر دو سو، همراه با دلهره و تشویق و هیجان خواهد بود.

اقدام به مهاجرت تلویحاً دگرگونی‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت و درنهایت پدیده‌ای نیست که بتواند بدون دلایل و داشتن اهداف کلی به مرحلهٔ اجرا درآید.

دلایل بسیار متعددی وجود دارد که باعث پیدایش چنین تفکری در شخص می‌گردد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها' بازار مناسب کار برای کسانی است که در دایرهٔ امن آن قرار ندارند و مایلند به کشورهایی مهاجرت نمایند که فرصت کاری مناسبی را با امنیتی نسبی برایشان فراهم سازد.

گروه دیگری که در مسیر اجرای چنین تحولی قرار می‌گیرند، دانشجویانی هستند که مایلند رشتهٔ مورد نظر خود را در مقاطع مختلف تحصیلی شروع و یا ادامه دهند که طبیعتاً بیشترین توجه خود را تا حد امکان و بنا به وضعیت مالی خود معطوف به کشورهایی می‌نمایند که از بهترین سیستم آموزشی برخوردار بوده و یا در زمرهٔ دانشگاه‌هایی باشند که مدارکشان بتواند پشتوانه‌ای به‌لحاظ کاری پس از اتمام تحصیلشان باشد.

سفر بی ‌پایان
اِست اِست
دعا و توسل برای همه (نیازمندان، زائران، پناه‌جویان، شفاجویان، و حجاج خانه‌ی خدا)
محمدعلی فرزی خراسانی
منع تدوین حدیث
سیدعلی شهرستانی
مبانی بیومکانیکی حرکت انسان (جلد اول)
جوزف همیل
راهکارهای گفتار آیلتس 2020
جولیا وایت
آشنایی با قرآن جلد 2
مرتضی مطهری
تیزهوشی آموختنی ست
جیمز هریسون
دانشنامه‌ی شعر مهدوی؛ جلد سیزدهم
عبدالله شرعی
مرغابی وحشی
هنریک ایبسن
عاشقانه هایی که برای من سروده نشد (دفتر دوم)
مهدی شریفی زمانی (گلسنج اصفهانی)
نقد و تحلیل افسانه های ایرانی (۳)؛ عمو نوروز
سارا صدیق
بهینه سازی محدب
استیون بوید
میمون بازی، قرارمدار
گریس گود
آنالیز عددی
غلامحسین عسکری رباطی
مارها پا ندارند!
کلی تیلز
گیسوی خاطره ها
شادی بلکامه
اقتصاد خوب
موریس آلتمن
مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد
چیماماندا انگوزی آدیشی
رادیو راه (فصل دوم، قسمت دوم) درون‌گرایی
مجتبی شکوری
اوضاع خیلی خراب است
سمانه پرهیزکاری
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
راننده شب
روبم فونسکا
ما همه باید فمینیست باشیم
چیماماندا انگوزی آدیشی
بیشعوری
خاویر کرمنت
سرکار عِلّیه
زهره عیسی‌خانی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
رادیو راه (فصل دوم، قسمت سوم) ایستگاه های فراموش شده
مجتبی شکوری
ما چگونه ما شدیم
صادق زیباکلام
نظام حقوق زن در اسلام
مرتضی مطهری
اخبار را دنبال نکنید
رولف دوبلی
تقوا؛ طرحی برای ادارۀ جامعه
علیرضا پناهیان
اگر قرار باشد به جزیره ای دورافتاده بروید، چه کسی را با خود می‌برید؟
فرانک مارتلا
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
داستان یک مناظره
احمد یاری
زمین، زمان، انسان
مزدافر مؤمنی
به‌ خاطر زندگی
یئان‌می پارک
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۳۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان