دانلود و خرید کتاب بتهوون لودویگ بتهوون ترجمه خسرو رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بتهوون اثر لودویگ بتهوون

کتاب بتهوون

معرفی کتاب بتهوون

«مردان بزرگ، بعد از مرگشان، برای بحث و جدل درباره خودشان به‌قدری مجال فراهم می‌آورند که عمری در پی آن بوده‌اند.» کتابی که می‌خواهید بخوانید، زندگی‌نامه یک مرد بزرگ در عرصه هنر موسیقی است. لوودویک وان بتهوون مردی اسرارآمیز که خود را قادر به تسخیر دنیا، افتخارات بسیار و قلب زنان می‌دانست. امیل لودویگ، نویسنده آلمانی اثر، که به خاطر نوشتن زندگی‌نامه‌های پرطرفدارش مشهور است درباره بتهوون در مقدمه کتاب می‌گوید: «بتهوون همیشه به دو دلیلِ مخالف و متناقض شناخته شده است و بیش‌تر مورد حمله بوده تا احترام و ستایش. آیندگان سرگذشت وی را با صدها حکایات شاعرانه آراسته و پیراسته‌اند؛ آن‌ها در او عزلت، حرکات شیطانی، ناامیدی و حزن زیادی، که هر کدام لحظه‌ای از زندگی او را تشکیل می‌داده، دیده‌اند و از داشتن نابغه قدرناشناخته‌ای شکایت‌ها کرده‌اند. آن‌ها مدعی‌اند که او انسانیت را بدون دوست داشتن یک فرد انسانی دوست می‌داشت، مانند یک تریسْتان بدون ایزوت. متن این کتاب بیان یک سرگذشت حزن‌انگیز نیست، بل مبارزه یک مرد سرسخت و لجوج است که تمام موانعی را که یا خودش بر سر راه خود قرار داده بود یا سرنوشت فرا راهش نهاده بود، از بین برد و مغلوب و مقهور خود کرد.» امیل لودویگ در این اثر سعی کرده است نشان دهد نبوغ و سرشت بتهوون چگونه ضد یکدیگر برمی‌خاستند و باهم به توافق می‌رسیدند. او عقیده دارد اگر بتهوون هیچ شاهکاری هم خلق نمی‌کرد، باز سرگذشتش شورانگیز بود. کتاب پنج فصل دارد که از دوران تلخ جوانی بتهوون تا زمان عزلت‌نشینی و سرانجام مرگ او را دربردارد: «در اغلب نوشته‌هایش به دوستانش حکایت می‌کند که به‌قدری سفارش دارد که نمی‌تواند به همه برسد و همیشه شش هفت ناشر دورش حلقه زده‌اند که دست‌های‌شان به سویش دراز است. در سن بیست و پنج سالگی خود را با هندل و گوته مقایسه کرد و می‌خواست مانند آن‌ها مقبولیت عامه داشته باشد تا بتواند به‌آسانی کار کند، «ولی همه که هندل نیستند». این جمله را به آقای پیری در تالاری گفته بود و او را همان‌جا کاشته بود و دیگر ابدآ با او حرف نزد. به پرنس لیشنووسکی، که به او گفته بود استادان جدید بعدها شناخته خواهند شد، جواب داد: من نمی‌توانم با اشخاصی که به من ایمان ندارند، معاشرت کنم، برای این‌که برای ایشان ناشناس هستم... نخوت و تکبر او در این زمان آن‌چنان است که هایدن پیر او را «مغول کبیر» می‌نامید.»
بیان اندیشه در موسیقی
س‍ی‍دن‍ی‌ وال‍ت‍ر ف‍ی‍ن‍ک‍ل‍شت‍ای‍ن‌
پاسخ‌هایی مختصر به پرسش‌هایی بزرگ
استیون هاوکینگ
درآمد فلسفه ای برای موسیقی
پیتر کیوی
هنر از دریچه نظریه
مهدی انصاری
باخ، بتهوون و باقی بر و بچه‌ها: تاریخ موسیقی آن‌گونه که باید آموخته شود
دیوید باربر
مجموعه سوالات پره ارتقا، ارتقا و بورد تخصصی بیماری های پوستی سال های 1396 الی 1398 (جلد دوم)
مرضیه شامحمودی
مذهب زمان من: اشعار، یادداشت‌ها و گفتگوهای پیر پائولو پازولینی
پ‍ی‍رپ‍ائ‍ول‍و پازولینی
داستان خاستگاه انسان و جهان هستی
دیوید کریستین
باخ فیلسوف نغمه‌ها
غلامحسین میرزاصالح
آشنایی با موسیقی کلاسیک
رابرت شرمن
داستان یکصد سنفونی دوست‌داشتنی
پل گراب
احضار روح
میخائیل بولگاکف
بتهوون
اِن راکلین
عشق اول و دو داستان دیگر
ایوان تورگینیف
۶۸ داستان اُپرا
ت‍ب‍س‍م‌ آت‍ش‍ی‍ن‌ج‍ان‌
در ستایش ژان دارک‌
کریستین دوپیزان
پروفسور اینشتین عزیز
آلبرت اینشتین
فلسفه دامیز
مارتین کوهن
اکنون کلان داده‌
اوریلی .

نظرات کاربران

hamex
۱۳۹۸/۰۹/۲۷

نویسنده این کتاب امیل لودویگ است نه خود بتهوون!

p.ch
۱۳۹۹/۰۱/۱۶

من معمولا زندگینامه نمی خونم ولی این کتاب اونقدر خوب بود که با این که طولانی بود ولی من تا آخر خوندمش ❤️

کتاب باز
۱۴۰۱/۰۲/۰۴

کتاب زیبا و تاثیرگزاری بود ،درباره موسیقی دان نابغه... البته خیلی جاها تخصص موسیقی لازم داشت برای فهم بیشتر مطالب کتاب... ولی در کل من لذت بردم و اسنفاده کردم🍃

parhammn
۱۴۰۱/۰۵/۱۳

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
او می‌توانست به‌آسانی هایدن دوم شود، ولی می‌خواست اولین بتهوون باشد.
Sara
او می‌گفت: نمی‌توان اشخاصی بیچاره‌تر از آقایان بزرگ ما یافت. وقتی یکی از اشراف پولش را گم کند، کارش تمام است. غلام دربار می‌شود.
کاربر... :)
اگر می‌خواستم تمام نیروی حیاتی خود را به زندگی بدهم، دیگر چه چیزی برای چیزهایی که در دنیا بزرگ و شریف است باقی می‌ماند؟
Sara
خودش بعدها نوشته بود: بعد از خدا هیچ چیز برایم ارزشی گران‌بهاتر از شرافت ندارد.
کاربر... :)
او به دوستی نوشته بود که در آینده فقط به نفع تهی‌دستان خواهد نواخت. به یک دِیر، که پدر روحانی آن‌جا نسبت به او مهربان بود، بسیاری از نوشته‌ها و قواعد آموزش موسیقی را اهدا کرد. او شاگردی را در پناه گرفت که هم‌چون او شریک فلاکت بود. وقتی ملاقات‌کننده‌ای برای دیدار وی تابستانی به خانه ییلاقی‌اش آمده بود، در بازگشت او را تا دروازه شهر مشایعت کرد و بعد از پیدا کردن درشکه‌ای، کرایه آن را پرداخته و پیاده به دهکده بازگشته بود.
کاربر... :)
. بندگی کسان دیگر را هم در برابر خود نمی‌توانست تحمل کند. او ویلای یک بارون هنگری را برای احترام زیادی که به او ابراز می‌داشت، ترک کرد. وقتی یک پیانیست خارجی خواست دستش را ببوسد، دستش را کنار کشید و فریاد زد: «این کار را برای مامان جانت بکن.»
کاربر... :)
بتهوون یک لحظه نیز تملق پیشه نکرد. برای این‌که او بورژوای کوچکی نبود که ناگهان ترقی کرده باشد، برعکس در بُن او یک امیر تغییر شکل داده بود. میل غریزی شاهانه او، که قبلا در اولین آثار او خودنمایی کرده بود، تا زمان ورود به قصر پرنس پابرجا ماند و نگذاشت کسی از دفترچه یادداشت جیبی‌اش، که خرج‌هایش را در آن می‌نوشت، با خبر شود.
کاربر... :)
لودویگ جوان در ساعت شش صبح به صومعه فرانسیسکن می‌رفت که ارگ یاد بگیرد. این تنها وقتی بود که روحانی ارگ‌زن کلیسا وقت داشت. او آن‌جا با باخ، هندل، گلوگ و موتسارت آشنا شد
کاربر... :)
هایدن مخترع سونات است و بتهوون شکل کلاسیک و بی‌مانند خود را به آن داده است. از سونات‌ها بیش‌تر چیز یاد گرفت تا از تدریس آفریننده آن.
پیمان محمدی
بتهوون برای هر سنفونی سال‌ها وقت صرف می‌کرد و برای سنفونی نهم، ده سال. برای همین است که چهل سنفونی از موتسارت و فقط نُه سنفونی از بتهوون مانده است.
کاربر... :)

حجم

۶۶۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۶۶۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۱۴۸,۰۰۰
تومان