دانلود و خرید کتاب قدیس فرودستان کریستین بوبن ترجمه فرزانه مهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدیس فرودستان اثر کریستین بوبن

کتاب قدیس فرودستان

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قدیس فرودستان

کتاب قدیس فرودستان نوشتهٔ کریستیان بوبن با ترجمهٔ فرزانه مهری در نشر ثالث چاپ شده است. این مشهورترین کتاب بوبن و سبب شهرت اوست. تاکنون داستان‌‌ها و روایت‌های متعددی درباره‌ فرانچسکو نوشته شده و  چند فیلم نیز از زندگی این قدیس ساخته‌اند.

درباره کتاب قدیس فرودستان

 کریستیان بوبن نویسنده و شاعر فرانسوی با دیدگاه‌هایی فلسفی و عارفانه در کتاب «قدیس فرودستان» در مجموعه‌ای از قطعه نوشته‌های کوتاه به موضوع دوستی و دوست‌داشتن می‌پردازد. بوبن در این کتاب، عشق را مرحله‌ای از تکامل انسانی توصیف می‌کند و مخاطب را در این سفر با خود همراه می‌کند. این کتاب روایتی داستانی از زندگی «فرانچسکو قدیس» است. بوبن تنها به تعریف زندگی روزمره «فرانچسکو» نپرداخته و از زاویه دیدی متفاوت به زندگی و افکار او توجه کرده است.

کتاب قدیس فرودستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به آثار شاعرانه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب قدیس فرودستان

او زیباست. نه، او فراتر از زیبایی است. او خود زندگی اســت، در لطیف‌ترین درخشش صبحگاهی خود. شما او را نمی‌شناســید. هرگز حتی یک تک‌نــگاره هم از او ندیده‌اید، اما قطعیتی وجود دارد. قطعیتی که در زیبا بودن اوست، در نوری است که هنگام خم‌شدن روی گهواره، بر شــانه‌هایش می‌تابد، هنگامی کــه می‌خواهد به نفس کشیدن فرانسوای آسیزی گوش بدهد، فرانسوا که هنوز فرانســوا نام ندارد، که فقط گوشت و پوستی صورتی و چروکیده اســت، که فقط انســان کوچکی عریان‌تر از بچه‌گربه یا درختچه‌ای اســت. زن به خاطر عشــقی که خود را از آن محروم می‌ســازد تا با آن عریانی کودک را بپوشاند، زیبا گشته. او به اندازۀ خستگی‌ای که برای هر بار رفتن به اتاق کودک به جان می‌خرد، زیباگشته. تمام مادران چنیــن زیبایی‌ای دارند. تمام مادران چنین دقت، صحت و قداستی دارند.

تمام مادران چنین رحمتی دارند که حتا ملکوت را به رشک می‌اندازند ــ ملکوت منزوی در زیر درخت ابدیت. آری، نمی‌توانید او را طور دیگری جز ملبس به پیرهن عشــق تصور کنیــد. زیبایی مادران بی‌نهایت فراتر از جلال و شــکوه طبیعت است. زیبایی این زن که مراقب حرکات کودک اســت غیرقابل تصور است. حضرت مسیح هرگز از زیبایی حرفی نمی‌زند. از آن با نام واقعی‌اش سخن می‌گوید: عشق. زیبایی از عشق میآید، همانگونه که روز از خورشید، خورشید از خدا و خدا از زنی خسته از زایمانهای متعدد میآید. پدران به جنگ میروند، بــه اداره میروند، قراردادها را امضا میکنند. پدران زندگی اجتماعی را بر دوش میکشند. و این کارشــان، کار مهمشان است. پدر کسی است که در مقابل فرزندش کس دیگــری غیر از خود را به نمایش میگــذارد و به چیزی که ارائه میکند، باور دارد: قانون، ِخرد، تجربه. جامعه. مادر در مقابل فرزندش چیزی را به نمایش نمیگذارد. او در مقابل کودکش قرار ندارد، بلکه در اطراف، درون، بیرون و همه جای اوســت. او کودک را با دستانش باال گرفته و به زندگی ابدی عرضه میکند. مادران مســئول مراقبت از خدا هســتند. این مسئولیت، عشقشان، تنها دل نگرانیشــان، و در آن واحد صعود و سقوطشــان اســت.

معرفی نویسنده
عکس کریستین بوبن
کریستین بوبن

کریستین بوبن نویسنده فرانسوی در ۲۴ آوریل ۱۹۵۱ در شهر لوکروزو، در فرانسه به دنیا آمد. شهری که آن را عاشقانه دوست دارد و از آن خارج نشده است. در رشته‌ فلسفه تحصیل کرد و پس از به پایان رساندن تحصیلاتش، مشغول به کار در یک روزنامه‌ محلی شد. او علاوه بر روزنامه‌نگاری شغل‌های دیگری را هم تجربه کرده است. از کار کردن در کتابخانه و موزه گرفته تا گذراندن دوره‌های مددکاری روانی. اما از آنجایی که مطالعه و نوشتن علاقه اصلی او بود، دوباره به ادبیات روی آورد.

نظرات کاربران

Ramin
۱۳۹۸/۰۵/۱۱

کتابهای بوبن خوب اند و این کتاب عالی ست

majid001
۱۳۹۹/۰۸/۱۳

حواسم نبود pdf هست ....🙃

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۴۷۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان