دانلود و خرید کتاب کار لارس اسوندسن ترجمه فرزانه سالمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کار

در کتاب کار نوشته‌ی لارس اسوندسن درباره فلسفه و معنای کار در جامعه‌ی امروزی صحبت می‌شود. این فیلسوف نروژی در این کتاب به بسیاری از دغدغه‌های ذهنی ما پاسخ می‌دهد. کار، یکی از ویژگی‌های مشترک و جهانی زندگی انسان است و تقریبا همه‌ی انسان‌ها بخشی از زندگیشان را مشغول کار کردن هستند. کلمه کار معمولا با خودش خستگی و کسالت به همراه دارد. این کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ به چاپ رسید.

درباره کتاب کار

کتاب کار یک کتاب فلسفی به‌حساب می‌آید و در آن موضوع کار از دیدگاه فلسفی بررسی می‌شود. بیشتر مردم تصور می‌کنند کاری که انجام می‌دهند با علایقشان در تضاد زیادی است. در این کتاب می‌توانیم نظرات فیلسوفان مختلف مانند ارسطو، سقراط، برتراند راسل و… را در مورد کار و مسائل پیرامون آن بخوانیم و با دیدگاه آن‌ها در این موضوع آشنا شویم. این کتاب از مجموعه‌ی تجربه و هنر زندگی است؛ بیشتر کتاب‌های این مجموعه فلسفی هستند اما معمولا زبان پیچیده‌ای ندارند و به راحتی قابل فهم و درک هستند.

نحوه نگارش کتاب کار باعث می‌شود که هر خواننده‌ای با هر سطح سوادی بتواند این کتاب را مطالعه کند و براش مفید باشد. لارس اسوندسن در این کتاب با زبانی ساده موضوع کار را از دیدگاه‌های متفاوت بررسی می‌کند و به این دیدگاه‌ها از منظر فلسفی نیز می‌پردازد. لارس اسوندسن با نوشتن این کتاب یکی از دغدغه‌های اصلیش یعنی مسئله کار را برای جهانیان باز می‌کند و سعی می‌کند برای آن‌ها توضیح دهد که این موضوع چقدر می‌تواند برای زندگی آن‌ها مهم و تاثیرگذار باشد. لارس بیشتر از هر چیزی در این کتاب به بعد اگزیستانسیالیستی کار پرداخته و به خواننده کمک کرده است تا از دیدگاهی متفاوت و با دید باز و جدیدی به موضوع کار نگاه کند.

کتاب کار از لارس اسوندسن دوازدهمین کتاب از مجموعه تجربه و هنر زندگی از انتشارات گمان است. مجموعه تجربه و هنر زندگی به مسائلی فلسفی مهم زندگی انسان‌ها می‌پردازد و در این کتاب‌ها ما با موضوعاتی آشنا می‌شویم که راه زندگی هرکس را مشخص می‌کند و می‌توان گفت این کتاب، یکی از مفیدترین کتاب‌های مجموعه است. کتابی که درباره موضوعی کلیدی کار صحبت می‌کند.

لارس اسوندسن در مقدمه کتاب کار ابتدا به موضوعاتی درمورد زندگی شخصی‌اش و تمام چیزهایی که او را به این فکر انداخته تا درمورد کار کتابی بنویسد اشاره کرده است. در این کتاب او به همه زوایای مختلف کار پرداخته و برای بسیاری از دغدغه‌های ذهنی که افراد مختلف درباره این مقوله مهم دارند، پاسخ‌هایی آورده است.

چرا باید کتاب کار را مطالعه کنیم؟

یکی از قدرت‌های منحصربه‌فرد و توانایی‌های لارس اسوندسن در این است که براساس بینش و بنیادی فلسفی می‌نویسد و این خودش دلیلی برای خریدن و خواندن این کتاب است. این کتاب به معرفی دقیق و سرگرم‌کننده برخی از اساسی‌ترین سوالاتی پرداخته که انسان در تمام دوره‌های تاریخی بیشترین زمان را صرف آن کرده است.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

اگر شما جزو کسانی هستید که دوست دارید در بسیاری از امور زندگی نگاهی فلسفی داشته باشید، کتاب کار از مجموعه تجربه و هنر زندگی را از دست ندهید. این کتاب برای شروع فلسفه هم انتخاب خوبی است.

درباره لارس اسوندسن

لارس اسوندسن در سال ۱۹۷۰ در نروژ متولد شد. او فیلسوفی نروژی و استاد دپارتمان فلسفه در دانشگاه برگن است. او نویسنده چندین کتاب و مقاله فلسفی است که در سراسر دنیا به ۲۲ زبان دنیا ترجمه شده‌اند.

تصویر لارس اسوندسن

از دیگر کتاب‌های او می‌توان به فلسفه ملال، فلسفه ترس، کار، فلسفه‌ی تنهایی اشاره کرد. کتاب فلسفه ترس و فلسفه تنهایی را خشایار دیهیمی و کتاب کار را فرزانه سالمی از او به فارسی بازگردانده‌اند. همچنین کتاب فلسفه ملال را افشین خاکباز ترجمه کرده و نشر نو به چاپ رسانده‌‌است

فهرست کتاب کار

1. تاریخچه مختصر فلسفه کار

2. کار و معنا

3. توزیع کار

4. کار و تفریح

5. مدیریت شدن

6. دستمزد

7. کار در عصر وفور

8. پایان کار؟

9. زندگی و کار

تکه هایی از کتاب کار

در ۱۹۵۴، پدرم در چهارده سالگی شاگرد لوله‌‌کش یک کارگاه کشتی‌‌سازی در موس شد، شهر صنعتی کوچکی در جنوب شرقی نروژ. این کارگاه کشتی‌‌سازی عمدتا نفت‌کش‌های بزرگ می‌‌ساخت. آنجا بزرگ‌ترین شرکت موس بود و دوهزار کارگر داشت. پدر من در ۱۸ سالگی لوله‌‌کش حرفه‌ای و ده سال بعد سرکارگر شد. او که اوایل کار در کارگاه در معرض مقادیر زیادی آزبست (پنبه کوهی) قرار گرفته بود در سال ۲۰۰۲ به خاطر مشکلات ریوی بازنشسته شد. پدرم تمام دوران کارش در استخدام همان شرکت بود. من همیشه تصور می‌‌کردم که او در مجموع از کار در کارگاه لذت می‌‌برد، اما درعین‌حال مشتاق بود که هر روز دقیقا سر ساعت سه و نیم آنجا را ترک کند. من هم که بچه بودم معمولاً او را دم در کارگاه می‌‌دیدم و پیاده با هم به خانه می‌‌رفتیم. خط‌‌‎کشی کاملاً روشنی میان کار و تفریح او وجود داشت و پدرم در خارج از کارگاه، مناسبات محدودی با همکارانش داشت. اگر یکی از همکاران نزدیکش بیمار می‌‌شد، احتمالاً بعدازظهر به دیدنش می‌‌رفت. توصیف دوران کاری پدر من از جهات زیادی دقیقا برعکس توصیفاتی است که در حال حاضر راجع به مفهوم کار مطرح می‌‌شود. ایدئولوژی امروزی کار این است که کار باید معنادار و خوشایند باشد؛ که همکاران هر کسی باید دوستانش هم باشند و کار در درجه اول باید ابزاری برای خودپروری باشد.

نظرات کاربران

Amin D
۱۳۹۶/۰۲/۳۰

اگر در رابطه ای، کاری یا جامعه ای دیدید که نیاز یا تمایل به کنترل گری وجود دارد، احتمالا یعنی یا منافع طرفین مشترک نیستند یا کسی که به دنبال کنترل است منافع دیگری را دنبال می کند برخلاف نیمه اول

- بیشتر
امیر سروش
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

کتاب خوبیه,ولی نسخه طاقچش بسیااااار مشکل تایپی داره و به یه جایی که میرسی واقعا آزار دهندست

پیمان محمدی
۱۳۹۹/۰۳/۱۱

یه ستاره کم دادم چون پر از غلط تایپی بود😐

فهیم همتی
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

پیشنهاد می کنم حتما این کتاب رو بخونید ذهن آدم رو باز می کنه از مطالبی که مفید و جالب دیدم این بود که تاریخچه کار در اروپا رو با توجه به تفکر های کاتولیزم و پروتستانیسم میگه تا میرسه

- بیشتر
amir
۱۳۹۹/۱۰/۰۵

پر از غلط املایی !! با نسخه کاغذی تطبیق ندادم ولی فکر می‌کنم غلط املایی مربوط به تبدیل به نسخه الکترونیک باشد

hamed318
۱۴۰۱/۰۹/۱۸

نویسنده جمع بندی خیلی خوبی از موضوع کار کرده. برای کسی که مساله کار براش دغدغه س، خیلی جذاب و کافیه. ترجمه هم خیلی روان و شیواست. اما ویراستاری خوبی نشده و پر غلط های نگارشی و تایپی است

رضا
۱۳۹۵/۰۱/۱۲

کتاب فوق العاده خوب بود از طاقچه متشکرم از بسته فلسفه برای زندگی نشرگمان تا حالا 4تاش خوندم همه عالی بودن

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۱۱/۱۳

در درجه اول، این کتاب یک کتاب فلسفی محسوب می‌شود و در آن مقوله کار از دیدگاه فلسفی بررسی می‌شود. خواننده در سراسر کتاب می‌تواند نظرات فیلسوفان مختلف مانند ارسطو، سقراط، برتراند راسل و… را در مورد کار و مسائل

- بیشتر
گلی فیروزکوهی
۱۳۹۹/۰۳/۰۶

سلام. کتاب خوبیست. بخش های اول اگرچه خواندنی و جالب است، به پای ۳ فصل آخر نمی رسد. در عین حال، به نظر من اینطور رسید که، متن چندان منسجم نیست و پرش ضمنی از موضوعی به دیگری زیاد در

- بیشتر
رضا
۱۳۹۶/۰۳/۱۹

سلام لطفا کتابهای نشر تیر و ترجمه های خانم مهدوی دامغانی راهم در طاقچه قرار دهید همه این کتابها درخصوص متافیزیک و فراروانشناسی هستند و مطمئنا با استقبال خوبی مواجه خواهد شد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
«در این دنیا فقط دو تراژدی وجود دارد. یکی نرسیدن به چیزی است که می‌خواهی، و دیگری رسیدن به آن. این دومی خیلی بدتر است؛ تراژدی واقعی همین است!»
MandooS
در واقع داریم به کسالت اجازه می‌دهیم که بر تمام زندگی‌مان مستولی شود، چون عملاً تمام وقتمان را صرف فرار از کسالت می‌کنیم. و اگر توقعمان را زیادی بالا ببریم، همه چیز باعث یأس ما خواهد شد. یأس وقتی به وجود می‌آید که توقعاتی داشته باشیم، و اگر توقعات ما خیلی بالا باشد، احتمال اینکه مأیوس شویم خیلی بیشتر می‌شود. اگر انتظار داشته باشیم که کار معنایی غایی به زندگی ما ببخشد، مأیوس خواهیم شد. همین در مورد عشق، دوستی، هنر و همه چیزهای دیگر هم صدق می‌کند. هیچ معنای غایی وجود ندارد. هیچ چیز فی‌نفسه کامل نیست.
MandooS
ارسطو نیز به‌صراحت تأکید می‌کند که به تاجران نباید اجازه داد هیچ‌گونه نفوذ سیاسی داشته باشند (سیاست ۱۳۲۸ذ۳۵) . تاجر شخصی است که نانش را از ارزش‌های کاذب درمی‌آورد و حتی این اشتباه عظیم را هم مرتکب می‌شود که سود را فی‌نفسه هدف تلقی می‌کند.
1976
ارسطو می‌گوید تاجر، مبتذل و احمق است زیرا نمی‌تواند راجع به مسائلی که به زندگانی خوب منتهی می‌شوند درست استدلال کند.
1976
اندک افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند بمیرند امّا کاری که لذتی در آن نباشد انجام ندهند: آنها مشکل‌پسندند، راضی کردنشان سخت است، و اگر کار خودش شاهکار نباشد، هیچ فایده‌ای در دستمزد کلانش نمی‌بینند. (۴۲: ۲۰۰۱[ ۱۸۸۲ ]) این نوع نگرش به کار، که نیچه آن را در معدود افراد شریف می‌بیند، در واقع دارد به‌شدت رواج پیدا می‌کند. افرادی که امروزه به نیروی کار می‌پیوندند، انتظاراتی دارند که با انتظارات نسل‌های گذشته فرق می‌کند. ما دنبال پیشه‌های بامعنا هستیم، پیشه‌هایی که در آنها مختار باشیم و هویت ما را شکل دهند و تثبیت کنند. کار و مصرف تنها عرصه‌هایی متفاوت برای آن چیزی هستند که در اصل همان پویش ذاتی ما برای خودیابی است.
گلی فیروزکوهی
ظهور فردگرایی به فرد مسئولیت جدیدی در قبال خودش بخشید و تکلیف «خود شدن» را به دوش او گذاشت
گلی فیروزکوهی
ما کار می‌کنیم تا زنده بمانیم.
ali mohseni
وودی آلن می‌گفت «نمی‌خواهم از طریق کارم جاودانه شوم... می‌خواهم از راهی غیر از مُردن به جاودانگی برسم»
MandooS
ما اغلب به صورت شهودی می‌فهمیم که چه چیزی کار هست و چه چیزی نیست. پس ظاهرا نیازی به تعریف نیست. من اینجا یاد حکمی در دادگاه بررسی پرونده وقاحتِ نیکو جاکوبلیس در دادگاه عالی اوهایو به سال ۱۹۶۸ می‌افتم، که در آن قاضی پاتر استوارت گفت: «امروز دیگر تلاش نخواهم کرد آن نوع چیزهایی را توضیح دهم که به نظر من در چارچوب تعریف مختصر ما از وهن و وقاحت قرار می‌گیرند؛ و البته شاید اصلاً هیچ‌وقت موفق به تشریح شفاف مسئله نشوم. اما وقتی پرده‌دری و ابتذال را ببینم تشخیصش می‌دهم.» ما معمولاً با مشاهده می‌فهمیم که چه چیزی کار هست و چه چیزی نیست.
Sara Hamedi
اقتصاددانی به نام آلفرد مارشال معتقد است که کار «هر گونه استفاده جزئی یا کلّی از ذهن یا جسم است که در جهت خیری غیر از لذّتی انجام می‌گیرد که مستقیما از خود آن کار به دست می‌آید»
امین

حجم

۱۴۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

حجم

۱۴۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان