دانلود و خرید کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان؛ ویژگی‌ها و جنبه‌ها بنفشه حجازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان؛ ویژگی‌ها و جنبه‌ها اثر بنفشه حجازی

کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان؛ ویژگی‌ها و جنبه‌ها

نویسنده:بنفشه حجازی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان؛ ویژگی‌ها و جنبه‌ها

کتاب «ادبیات کودکان و نوجوانان؛ ویژگی‌ها و جنبه‌ها» اثر بنفشه حجازی در نشر روشنگران و مطالعات زنان چاپ شده است.

درباره کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان؛ ویژگی‌ها و جنبه‌ها

کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان؛ ویژگی‌ها و جنبه‌ها که با آموزش‌های حضوری در کلاس‌های کتابداران «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» تنظیم شده، مجموعه‌ای از اصول است که کمک می‌کند کتابداران بتوانند خدمات بهتری را در پیشنهاد کتاب‌هایی که مبتنی بر معیارهای متناسب سن کودکان و نوجوانان تهیه شده، ارائه کنند.

تاریخچهٔ ادبیات کودک، انتخاب کتاب مناسب کودک، انواع ادبیات کودک، شیوه‌های علاقه‌مند‌کردن کودک به ادبیات، ادبیات کودکان معلول، نقد ادبیات کودک، ادبیات کودک و صلح و.... از مباحث عمدهٔ این کتاب‌ هستند.

یادگیری اصول این کتاب اگر همگام با کار عملی روی کتاب‌های پیشنهادی و با تجزیه‌و‌تحلیل موردی همراه باشد، مؤثر خواهد بود. به‌ویژه که دانشجویان می‌توانند این اصول و معیارها را مورد بررسی مجدد قرار داده، تصحیح یا تأیید کنند، افق دید خود را گسترش دهند و ایده‌ها و نظرات جدیدی ارائه دهند.

کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان؛ ویژگی‌ها و جنبه‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به والدین، معلم‌ها، کتابداران و سایر افرادی که با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان؛ ویژگی‌ها و جنبه‌ها

«هدف ادبیات

کودکان به تنهایی به درک درستی از کتاب نمی‌رسند. بعد از پدران و مادران که چه‌بسا «خود به درستی به مفهوم واقعی کتاب پی‌نبرده‌اند، آموزگاران و کتابداران بیش از هر کس دیگر می‌توانند کودکان را به کتاب خواندن تشویق نموده و فرصت‌ها و راهنمایی‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهند و با اتخاذ روش‌های مناسب کودکان به کتاب و کتاب‌خوانی نزدیک نمایند و برای این‌که از کودکان، خوانندگان آثار ادبی ساخته شود، این اشخاص باید آموزش ببینند و مهم‌ترین چیزی که بایسته است بدانند، هدف ادبیات به‌طورکلی و هدف ادبیات کودکان به‌طور اخص است.

حال به سؤال آغازین برمی‌گردیم که: «در ادبیات چه چیزی است که برایش اهمیت قائلیم؟ تأکید می‌شود که منظور از ادبیات در این‌جا هر نوع نگارشی اعم‌از نظم و نثر که هدفش انتقال حقیقت باشد نیست بلکه بیان داستانی است که با به‌کار گرفتن تخیل، به‌حقیقت، زندگی جدیدی ببخشد یا به کمک آن بیافریند.»

«اوکرلوند» در جواب «منظور از ادبیات چیست؟» می‌گوید: «ادبیات باید برای برآوردن نیازهای خاص گروه‌های خاص از خوانندگان در یک زمان خاص عرضه شود، نتیجه آن‌گاه لذت بردن از زیبایی خواهد بود و این همان چیزی است که منظور ادبیات است. ذوق، فرهنگ، و هدف‌هایی نظیر این‌ها، سرانجام به خودی‌خود حاصل خواهد شد.»

«فرانک» هدف مطالعه را بدین‌صورت بیان می‌کند:

«به راستی باید تصور را برانگیخت؛ دل را شاد کرد؛ از دنیایی که این‌همه درگیرش هستیم، گریزگاهی جست؛ اطلاعی کسب کرد؛ ذهن را وسعت بخشید؛ روح را غنی کرد، و فرهنگ را پیش‌برد. شاید همه این‌ها هست، اما نه در یک زمان یا برای یک شخص، شاید مطالعه برای هرکس تابع نیازهای او باشد. در یک مجله، یک دایرة‌المعارف، یک روزنامه و حتی لفاف قوطی کنسرو بتوان چیزی برای خواندن پیدا کرد که هم دل را محظوظ کند و هم ذهن را آگاه.»

و «اسمیت» هدف ادبیات را چنین خلاصه می‌کند: «ادبیات برای لذت بردن است. برای غنی‌کردن زندگی شخصی و عمیق کردن بینش نسبت به ماهیت انسان و تجربه انسانی است.» »

نظرات کاربران

leila
۱۳۹۹/۰۳/۰۴

با سلام این کتاب به لحاظ مضمون و محتوا بسیار خوب و تقریبا جامع می‌باشد اما متاسفانه به علت عدم ویراستاری، نگارش بسیار ضعیفی دارد تا جایی که خواننده را از خواندن منصرف و حتی عصبانی می‌کند. این کتاب را برای کسانی

- بیشتر
کاربر ۱۹۶۹۵۱۵
۱۳۹۹/۰۳/۱۱

۳ ماه پیش این کتاب را خریداری کردم تا مطالعه کنم گه متاسفانه نتوانستم بعد از این مدت فرصتی پیش آمد تا به مطالعه کتاب بپردازم اما متاسفانه نتوانستم پیدا کنم راهنمایی مبفرمایید

T
۱۴۰۰/۰۳/۲۰

با سلام احتراما به استحضار میرساند که طاقچه مشتری مدار نبوده و به تماس ها پاسخگو نمیباشد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
آهنگ را بین مادر و کودک برقرار می‌کند و به کودک آرامش می‌بخشد و گوش او را برای پذیرش آهنگ و موسیقی آماده و تربیت می‌کند.»(۳۹) اولین عامل ارتباط با کودک همین موسیقی است. در ابتدا او متوجه معانی کلام لالایی نمی‌شود و بعدهاست که معانی الفاظ را درمی‌یابد. «لالایی‌ها واژه‌هایی ساده دارند که کنار هم قرار گرفتن‌شان گاهی به دور از اصول و قواعد شعر سنتی است. این دوری عیب لالایی‌ها نیست چراکه توجه به سادگی و احساس مطرح است نه طرح اندیشه‌ها و صنعتگری.
کاربر ۳۳۲۶۹۶۴

حجم

۴۴۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

حجم

۴۴۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

قیمت:
۷۲,۵۰۰
تومان