دانلود و خرید کتاب فرزندپروری کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای الیزابت سوفی رایت ترجمه منصور پهلوانی اصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندپروری کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای اثر الیزابت سوفی رایت

کتاب فرزندپروری کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای

معرفی کتاب فرزندپروری کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای

کتاب فرزندپروری کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای نوشتهٔ الیزابت سوفی رایت و ترجمهٔ منصور پهلوانی اصل است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای جامع و مدرن برای والدین و معلمان است.

درباره کتاب فرزندپروری کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای

اختلال نافرمانی مقابله‌ای دربارهٔ مقاومت، نافرمانی و سرکوب است. کودکان و بزرگ‌سالانی که با ODD دست و پنجه نرم می‌کنند همیشه در مورد اطاعت از آنچه که فرد صاحب قدرت خواسته است در زمانی خاص انجام دهند، ناتوانی در ادامهٔ انجام کاری که درخواست شده است تا زمانی که به پایان برسد و پیروی نکردن از قوانین رفتاری آموزش داده شده قبلی یا پیروی کردن از قوانین سازمانی که برای آن کار می‌کنند، مشکل دارند.

رفتار نافرمانی به چهار دستهٔ انطباق کلامی، فیزیکی، پرخاشگرانه و منفعل تقسیم می‌شود که به چندین اختلال رفتاری از جمله اختلال نافرمانی مقابله‌ای، اختلال سلوک و اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی تعلق دارند.

اختلال نافرمانی مقابله‌ای با مجموعه‌ای از رفتارهای بدخواهانه، سرکش و سرسختانه مشخص می‌شود که هر شخصیت معتبری را هدف قرار می‌دهد. نوزادان و جوانانی که اغلب با ODD دست و پنجه نرم می‌کنند، تمایل به شورش، لجبازی، اطاعت نکردن و مجادلهٔ مداوم با بزرگ‌سالان دارند. علاوه بر این، آن‌ها طغیان‌های خشم کنترل نشده دارند و تنظیم خلق برای‌شان عذاب‌آور است.

با خواندن کتاب فرزندپروری کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای، در مورد چند مکانیسم و راهبرد مقابله‌ای و همچنین برخی از «بایدها و نبایدها» که به شما کمک می‌کند تا زمانی که از کودکی با چنین اختلالاتی مراقبت می‌کنید، این دوره از زندگی را حفظ کرده و بر آن غلبه کنید، آشنا می‌شوید. دربارهٔ اینکه روان‌درمانگر چه آموزش‌هایی را برای شما و شریک زندگی‌تان تجویز می‌کند، بیشتر خواهید دانست تا رابطه با فرزندتان و در کل خانواده‌تان را تثبیت کنید.

در حین خواندن بیشتر این کتاب، در مورد چگونگی تغییر علائم ODD در هر مرحله از زندگی، از کودکان پیش‌دبستانی گرفته تا بزرگ‌سالان، اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. افرادی که با اختلال نافرمانی مقابله‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکلات شدیدی در مهارت‌های ارتباطی دارند و اغلب از سوی جامعه طرد می‌شوند. در حالی که عمیق‌تر به این موضوع می‌پردازید، به راحتی می‌توانید در مورد اینکه چگونه می‌توانید به عزیزان خود کمک کنید به نتیجه برسید.

در حالی که مدرسه مکانی است که کودکان بیشتر دوران کودکی خود را در آن سپری می‌کنند، در این کتاب، چند فصل وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به دانش‌آموزانی که با ODD دست و پنجه نرم می‌کنند کمک کنید. در مورد کارهایی که به ویژه اگر معلم هستید، می‌توانید انجام دهید تا کلاس خود را به مکانی امن برای آن دانش‌آموزان تبدیل کنید، بیشتر خواهید آموخت؛ و همچنین مشکلات مورد انتظاری که ممکن است کشف کنید و بهترین راه‌ها برای مقابله با آن‌ها را خواهید دانست. ثبات، صبر، انضباط شخصی و علاقهٔ واقعی برای کمک به کودکان برای گذراندن آن لحظات زندگی به شما کمک می‌کند تا در کنار آن دانش‌آموزان باشید و به آن‌ها نشان دهید که در مبارزهٔ خود تنها نیستند؛ که هنوز امیدی برای بهتر شدن آن‌ها وجود دارد. 

خواندن کتاب فرزندپروری کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پدران و مادرانی که فرزندشان اختلال نافرمانی مقابله‌ای دارد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرزندپروری کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای

«باید بدانید که نافرمانی یک شبه ظاهر نمی‌شود، بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که فرزند شما همین دیروز و امروز فرشته کوچک زیبا بوده، تقریباً غیرممکن است که بتوانید بلند کردن صدای خود به عنوان واکنشی به اعمال او باز دارید. نافرمانی ریشه در دوران کودکی دارد، در آن لحظه خاص، زمانی که ما، والدین، به جای اینکه به کودک توجه کنیم که او را تشویق می‌کند تا رفتار اجتماعی مثبت بیشتری نشان دهد، به او فشار آوردیم تا رفتار منفی را انجام دهد؛ و این‌گونه است که چرخه معیوب آغاز می‌شود. هر بار که کودک این احساس را دارد

توجه والدین در حال از بین رفتن است، آن‌ها برای جلب توجهٔ که خیلی آرزو دارند، بیشتر عمل می‌کنند. این‌گونه است که کودک نافرمان می‌شود.

نه تنها آن موقعیت خاص می‌تواند باعث شروع رفتار مقابله‌ای شود، بلکه در واقع، چهار عامل دیگر می‌توانند نقش مهمی در آن داشته باشند، مانند اختلال در فرزندپروری، ویژگی‌های کودک، ویژگی‌های والدین و بوم‌شناسی اجتماعی.

فرزندپروری مختل به معنای ناسازگار، بی‌تفاوت، با احتمال زیاد ابراز احساسات خصمانه و روش‌های انضباطی بسیار خشن یا حتی توهین‌آمیز است. همچنین در صورت بی‌توجهی به وظایف والدین مانند نظارت بر فعالیت‌های کودک در خانه و بیرون و محبت کم والدین موجب بروز رفتارهای نافرمانی در کودکان می‌شود.

ویژگی‌های هیجانی خاص کودک مانند بی‌حوصلگی، تحریک‌پذیری، ناامیدی، رنجیدن، پرخاشگری و خصومت می‌تواند بعداً به ODD تبدیل شود. علاوه بر این، ویژگی‌های منفی‌تر یا خلقی نوزاد یا پسری نوپا ممکن است بعداً به ODD تبدیل شود، در حالی که دختران نوپا، زمانی که برخی از ویژگی‌های منفی را نشان می‌دهند، ممکن است بعداً به اختلالات درونی تبدیل شوند که با علائم افسردگی، جسمی و اضطرابی مشخص می‌شود. عامل دیگر تضاد اجتماعی یا تمایل به سرسختی، قانون‌شکنی، نادیده گرفتن هرگونه درخواست بزرگ‌سالان، بیش‌فعالی، رفتار کلامی بیش از حد و مقاومت فیزیکی در برابر خواسته‌های افراد دیگر است.

برخی از ویژگی‌های والدین مانند تمایل آن‌ها به افسردگی، اضطراب، اختلال نقض توجه - بیش فعالی (ADHD) و اختلال شخصیت ضداجتماعی ممکن است منجر به احتمال بیشتری شود که فرزندان‌شان بعداً علائم ODD را نشان دهند. نه تنها این، بلکه والدینی که دارای ویژگی‌های چون بی‌تجربگی، نابالغی، بی‌توجهی، تکانشگری، تخاصم، افسردگی و طرد کنندگی هستند به احتمال زیاد فرزندانی خواهند داشت که تمایل به رفتارهای پرخاشگرانه یا نافرمانی خواهند داشت. به این دلیل اتفاق می‌افتد که والدینی که هر یک از ویژگی‌های ذکر شده در بالا را دارند، به احتمال زیاد زمان یا توانایی نشان دادن هیجانات مثبت نسبت به فرزندان خود یا استفاده از روش‌های فرزندپروری مثبت را برای تحریک رفتار صحیح کودک ندارند. با انجام این کار، والدین آن دور باطل را شروع کرده که در آن کودکان سعی می‌کنند از هر گونه خواسته‌ای اجتناب کنند که سپس منجر به رشد بیشتر رفتار نافرمانی و مقابله می‌شود.

هر گونه افزایش رفتار نافرمانی چرخه‌ای را آغاز می‌کند که عزت‌نفس و احساس شایستگی والدین را زیر سؤال برده و آن‌ها را تحریک می‌کند تا این رفتار را به سایر اعضای خانواده نشان دهند که به کودک الگویی برای تقلید در آینده می‌دهد.

بوم‌شناسی اجتماعی، همچنین به عنوان بافتار خانوادگی شناخته می‌شود، ممکن است منجر به رشد ODD شود. بافتار خانواده از ویژگی‌های زیر تشکیل شده است مانند انزوای اجتماعی مادر، وضعیت تأهل والدین، تعارض، ناهماهنگی و عدم توافق بین والدین متأهل و تعارضات بر سر تربیت فرزند.»

خانه تاماریس
ویرژینی گریمالدی
ماجراهای فرانتس در مدرسه
کریستینه نوستلینگر
راه‌کارها و ابزارهای مبتنی بر درمان شناختی - رفتاری برای کودکان و نوجوانان
لیزا فیفر
به من می‌گویند هنرمند!
مارتا آلتس
تکنولوژی آموزشی
وحیده علیپور
درمان مبتنی بر تعامل والد - کودک (PCIT)
چریل بادیفورد مک‌نیل
کتاب کار تنظیم هیجان کودکان
جنا برمن
اصول کاربردی آموزش مهارت های زندگی
اعظم فاضلی
کودک مضطرب شما
علیرضا مرآتی
پردازش های حسی در کودکان
حسن بنی اسدی
۱۰۱ روش برای آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان
لارنس ا. شاپیرو
دانه موز کجاست؟
چی‌ین‌‌ای لین
مهارت های ذهن آگاهی برای کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی
شارون گراند
کمک به کودک مضطرب
رانلد راپی
آشنایی با تحلیل کاربردی رفتار
آلبرت جی. کرنی
مهارت های زندگی پیش دبستانی
فریده اسدی
اضطراب جدایی
مریم قاسمی یزدآبادی
کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان
لارنس ای. شیپرو
کاش جای این همه استخوان، لب هایت برمی گشت!
شهرام کرمی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۹۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان