دانلود و خرید کتاب دانشگاه تا بازار؛ شرحی بر اقتصاد موضوعات عمومی راجر لروی میلر ترجمه هاشم راعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانشگاه تا بازار؛ شرحی بر اقتصاد موضوعات عمومی اثر راجر لروی میلر

کتاب دانشگاه تا بازار؛ شرحی بر اقتصاد موضوعات عمومی

معرفی کتاب دانشگاه تا بازار؛ شرحی بر اقتصاد موضوعات عمومی

بدون شک یکی از نقاط ضعف دانش‌آموختگان رشته اقتصاد در ایران، ضعف در قدرت تحلیل مسائل اقتصادی است که ریشه آن به ناآشنایی با دنیای حقیقی اقتصاد بازمی‌گردد؛ به عبارت دیگر، عدم ارائه مثال‌های واقعی به فراگیران علم اقتصاد به منظور انطباق با نظریات اقتصادی، موجب شده است تا علاوه بر اینکه دانش‌آموختگان اقتصاد از ضعف در قدرت تحلیل رنج ببرند، علم اقتصاد نیز به دانشی تزئینی در کشور تبدیل شود. کتاب «دانشگاه تا بازار» که عنوان آن در زبان اصلی، «اقتصاد موضوعات عمومی» است، گرچه بر پایه موضوعات روز اقتصاد آمریکا نگاشته شده است، لیکن به دلیل ایجاد زنجیره‌ای تنومند میان نظریات اقتصادی و مثال‌های واقعی، تحلیل‌هایی به دست می‌دهد که در هر مکان و زمان دیگری قابل تعمیم است. لذا کتاب حاضر می‌تواند قوه تحلیلگری ما را بهبود بخشیده و نگاهمان به پدیده‌ها را اقتصادی‌تر کند. این کتاب به ما نشان می‌دهد که قلمرو علم اقتصاد به نظریات متداول مکتوب در کتب درسی محدود نبوده و بسیاری از پدیده‌هایی را که پیرامون ما رخ می‌دهند و در ظاهر به علم اقتصاد ربطی ندارند، می‌توان با ابزارهای علم اقتصاد تحلیل کرد. نگاه تیزبینانه و تفکر نقادانه نویسندگان این کتاب به موضوعاتی از حوزه‌های مختلف نظیر حقوق، جامعه‌شناسی، محیط زیست، پزشکی و حتی زیست‌شناسی چنان تحلیل قدرتمندی را به ارمغان آورده که آنها را قادر می‌سازد تا برای مشکلات غیراقتصادی، راهکارهای اقتصادی مناسبی تجویز کنند. نویسندگان کتاب با تسلط کامل بر ابعاد گوناگون اقتصاد آمریکا، ضمن دفاع از قواعد اقتصاد بازار آزاد، آثار زیان‌بار سیاست‌های دستوری و مداخله‌جویانه در اقتصاد این کشور را تشریح کرده‌اند. از همین رو، فصول مختلف کتاب، در واقع یک کلاس عملی برای سیاست‌گذاران حوزه اقتصاد است.
دست‌های آلوده
پیتر لارمور
بزرگان مکتب اتریش
رندال جی. هولکام
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
اقتصاد در یک درس
هنری هازلیت
حقایق و مغالطه‌ها در اقتصاد
توماس ساول
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۳: نظم سیاسی مردمان آزاد)
فریدریش فون هایک
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۲: سراب عدالت اجتماعی)
فریدریش فون هایک
اقتصاد به روایت دیگر
موسی غنی‌نژاد
آزادسازی و عملکرد اقتصادی
موسی غنی‌نژاد
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۱: قواعد و نظم)
فریدریش فون هایک
اقتصاد کلان مدرن: مصاحبه با بزرگان مکاتب مختلف اقتصادی
بریان اسنودن
پیش‌‌رفتن با جمع: تجربه اقتصاد توده‌ای در آمریکای لاتین
آلبرت هیرشمن
بهره‌وری صنعت ایران
مسعود نیلی
تحلیل داده‌های اقتصادی
گری کوپ
قدرت و بازار: دولت و اقتصاد
مورای ان. روتبارد
بیماری هلندی در اقتصاد ایران
رضا منوچهری
اقتصاددان مخفی
تیم هارفورد
سیاست اقتصادی؛ شش گفتار درباره‌ی سوسیالیسم، کاپیتالسیم، اقتصاد و سیاست
لودویگ فون میزس
اقتصاد ایران به کدام سو می‌رود؟
مسعود نیلی
پایان رشد
ریچارد هاینبرگ

نظرات کاربران

IlIA
۱۳۹۸/۱۲/۲۷

خیلی خوبه خوندنشو به هرکس که دغدغه اصلاح درست و علمی داره توصیه میکنم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴)
ناتوانایی دولت در متوقف کردن مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر بدین معنا نیست که چنین تلاش‌هایی بی‌اثر بوده است. آثار این تلاش‌ها در نتایج آن متجلی است؛ مواد مخدر و مشروبات الکلی آلوده. در حقیقت پیام این بحث نکوهش تلاش‌های دولتی نیست بلکه در عوض می‌خواهد بگوید هنگامی که دولت تلاش می‌کند تا از مبادلات متقابلا سودمند جلوگیری کند، حتی بهترین تلاش‌ها نیز موفقیت چندانی را در پی نخواهند داشت.
shahram naseri
از نهار مجانی خبری نیست. هر انتخابی و لذا هر سیاستی مستلزم هزینه است و باید از برخی چیزها صرف‌نظر کرد. در دنیای کمیابی، ما نمی‌توانیم از همه چیز بیشتر داشته باشیم؛ برای بیشتر داشتن از برخی چیزها، باید از چیزهای دیگری چشم بپوشیم.
shahram naseri
در سال ۱۹۶۰، ۲۰ درصد فقیرترین خانوارهای آمریکایی تقریبا کمی بیشتر از ۴ درصد کل درآمد را دریافت می‌کردند. در حال حاضر و پس از گذشت حدود پنج دهه از تلاش‌های دولت جهت کاهش فقر، ۲۰ درصد پایینی جمعیت، کمی کمتر از ۴ درصد کل درآمد را دریافت می‌کنند. در سال ۱۹۶۰ در حدود ۴۰ میلیون آمریکایی در فقر زندگی می‌کردند و در حال حاضر، علی‌رغم صرف میلیاردها دلار جهت کمک به فقرا، همچنان در حدود چهل میلیون شهروند آمریکا در فقر زندگی می‌کنند. به نظر می‌رسد فقر در ثروتمندترین کشور دنیا مثل فنر، حالت برگشت‌پذیری دارد.
مهیار
تمایل فردی و جمعی (ملی) برای اهمیت قایل شدن در زمینه کیفیت محیط زیست و پرداخت هزینه بابت آن، وابستگی شدیدی به ثروت افراد دارد.
shahram naseri
علت اصلی مخالفت با جهانی‌شدن آن است که مخالفان جهانی‌شدن از شرایط رقابتی که پس از تجارت آزاد حاصل می‌شود متنفرند. این مخالفت ناپسندیده و غیراخلاقی نیست اما مطمئنا نوع‌دوستانه و از سرِخیرخواهی هم نیست. این مخالفت، ساده و سرراست و بر پایه نفع شخصی است.
shahram naseri
ایران، با بیست و سه اهداکننده عضو در هر یک میلیون نفر، رکورد بالاترین میزان اهداکننده زنده در دنیا را به خود اختصاص داده است. در سال ۱۹۸۸ جبران پولی اهدای عضو در ایران قانونی شد و در دهه بعد از آن، ایران توانست آمار بیماران منتظر پیوند کلیه را به صفر برساند، رکوردی که هیچ کشور دیگری به آن دست نیافته است. در سیستم ایرانی پیوند اعضا، فرد منتظر پیوند کلیه، می‌بایست نخست در میان اعضای خانواده خود به جستجوی اهداکننده‌ای مناسب و راضی به اهدا بپردازد. اگر چنین موردی یافت نشد، متقاضی دریافت کلیه باید تا شش ماه در انتظار اهداکننده‌ای فوت‌شده و مناسب خود بماند. پس از پایان این مهلت، متقاضی دریافت می‌تواند تقاضای خود مبنی بر خرید کلیه از اهداکننده حاضر به فروش را به انجمن ملی پیوند اعضا ارائه کند. اهداکننده از دولت مبلغ ۱۲۰۰ دلار به اضافه یک سال بیمه کامل درمانی دریافت می‌کند و همچنین مبلغ ۲۳۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار از دریافت‌کننده کلیه
shahram naseri
یکی از کارکردهای اساسی دولت، فراهم ساختن ساختارهای نهادی لازم برای خلق و حفظ ثروت است. با این حال، جوهره بسیاری از سیاست‌گذاری‌های دولتی این نیست که کیک اقتصاد را بزرگتر کند. در عوض، بسیاری از سیاست‌های دولتی، مربوط به تقسیم کیک به روش‌های جدید است، به طوری که یک گروه، به قیمت اینکه سایر گروه‌ها سهم کمتری از منابع ببرند، سهم بزرگتری از منابع ببرد. موفقیت در این امر مستلزم آن است که سیاستمداران در بهره‌گیری از جهل عقلایی رای‌دهندگان ماهر باشند و بتوانند منافع حاصل از سیاست را بین عده محدودی از افراد مد نظر تقسیم کرده و در عین حال هزینه‌های این سیاست را بین تعداد بزرگی از افراد دیگر توزیع کنند.
shahram naseri
در سراسر تاریخ ثبت شده بشر، هر گاه کالا یا خدمتی برای افرادی که از آن بهره می‌بردند ارزان‌تر شده، بدون اهمیت دادن به این نکته که استدلال‌های سیاسی در موضع مقابل قرار می‌گیرند، بر حجم تقاضا افزوده شده است.
shahram naseri
ناتوانایی دولت در متوقف کردن مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر بدین معنا نیست که چنین تلاش‌هایی بی‌اثر بوده است. آثار این تلاش‌ها در نتایج آن متجلی است؛ مواد مخدر و مشروبات الکلی آلوده. در حقیقت پیام این بحث نکوهش تلاش‌های دولتی نیست بلکه در عوض می‌خواهد بگوید هنگامی که دولت تلاش می‌کند تا از مبادلات متقابلا سودمند جلوگیری کند، حتی بهترین تلاش‌ها نیز موفقیت چندانی را در پی نخواهند داشت.
shahram naseri
نمی‌توان از یک حقیقت ساده فرار کرد: شاید سیاستمداران قانون وضع کنند و ماموران دولتی هم به بهترین نحو آنها را اجرا کنند، اما آنچه بر اقتصاد فرمانروایی می‌کند قوانین عرضه و تقاضا است.
shahram naseri

حجم

۴۷۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۴۷۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان