دانلود و خرید کتاب اقتصاد کلان مدرن: مصاحبه با بزرگان مکاتب مختلف اقتصادی بریان اسنودن ترجمه پویا جبل عاملی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد کلان مدرن: مصاحبه با بزرگان مکاتب مختلف اقتصادی اثر بریان اسنودن

کتاب اقتصاد کلان مدرن: مصاحبه با بزرگان مکاتب مختلف اقتصادی

معرفی کتاب اقتصاد کلان مدرن: مصاحبه با بزرگان مکاتب مختلف اقتصادی

«اقتصاد کلان مدرن: مصاحبه با بزرگان مکاتب مختلف اقتصادی» نوشته بریان اسنودن(-۱۹۴۷) و هوارد آر. وین(-۱۹۵۱) است. این کتاب در گفت‌و‌گوی با اقتصاددانان بزرگ مکاتب مختلف اقتصادی، تصویری بدیع از نوع گفتمان و تلقی این مکاتب را ارائه می‌دهد. علم اقتصاد کلان به نوعی تحولات اقتصادی در غرب را دنبال کرده است. با وقوع بحران بزرگ مکتب کینز سر برآورد. با وقوع نوسانات اقتصادی در دهه هفتاد پولگرایی و دیگر مکاتب مطرح شدند. در دهه ۱۹۹۰ همزمان با رشد مستمر اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و کشورهایی که به این جمع پیوسته بودند، رشد اقتصادی مورد توجه قرار گرفت. نهایتاً اقتصاد سیاسی تبلور واقع‌گرایی بشر نسبت به عرصه سیاست و سیاست‌گذاری بود، در حالیکه در عرصه روابط بین‌الملل و دیگر حوزه‌ها این واقع‌گرایی قدری زودتر ظاهر شده بود.
مقدمه‌ای بر تفکرات اقتصادی پساکینزی
مارک لاوویی
قدرت و بازار: دولت و اقتصاد
مورای ان. روتبارد
اقتصاد مالی
تاستن هنس
جستارهایی بنیادی در باب اقتصاد سیاسی نوین
آنتونی پین
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۲: سراب عدالت اجتماعی)
فریدریش فون هایک
اقتصاد و دولت در ایران
موسی غنی‌نژاد
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۱: قواعد و نظم)
فریدریش فون هایک
اقتصاد به روایت دیگر
موسی غنی‌نژاد
اقتصاد ایران به کدام سو می‌رود؟
مسعود نیلی
دگرگونی اقتصادی
داگلاس نورث
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
نبرد با رکود
پل کروگمن
زمان و پول
راجر دبلیو گریسون
اقتصاد چگونه کار می‌کند
راجر فارمر
سرمایه و ساختار آن
لودویگ لاخمان
تجزیه و تحلیل بحران در بورس اوراق بهادار
استفن واینز
اقتصاد انرژی
ویدا ورهرامی
اقتصاد قراردادهای نفت و گاز: بررسی راهکارهای تامین مالی پروژه‌های بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز
ویدا ورهرامی
اصول جامعه‌شناسی اقتصادی
ریچارد سوئدبرگ

نظرات کاربران

mahdikhalilnejad
۱۳۹۷/۰۳/۰۶

جالبه بشرطی که اول یه آشنایی کلی با مکاتب داشته باشین چون تو این کتاب مصاحبه ها اکثرا با رهبران مکاتبه جدیده یه ذره بحث تخصصی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
این کافی نیست که مدل شما ویژگی‌های سری زمانی را باز تولید کند. مدل وقتی معنی دارد که بتواند در مورد چیزهایی که دیده می‌شود پیش‌بینی کند و بتوان پیش‌بینی‌هایش را ارزیابی کرد. شما هر مجموعه آماری را اگر متغیرهای کافی در آن بگذارید، تنها با یک رگرسیون ساده نیز می‌توانید باز تولید کنید.
ناصر
من معتقدم نظر کینزی در مورد اینکه کسری بودجه محرک است کاملاً اشتباه است. کسری محرک نیست چون بالاخره باید تامین مالی شود و اثر منفی تامین مالی اثر مثبت را دفع می‌کند. اما شاید دلیل دیگر آن باشد که نسبت به سیاست پولی، خیلی سخت است تا بتوان در کوتاه‌مدت سیاست مالی را تعدیل کرد. بنابراین من فکر نمی‌کنم بتوان برای سیاست مالی در کوتاه‌مدت نقشی را تعریف کرد. البته سیاست مالی نقش بسزایی در تخصیص بلند‌مدت منابع برای اهداف مختلف دارد که در این زمینه باید بیش از این تحقیق کرد.
ناصر
من معتقدم که سیاست مالی وقتی بیشترین کمک را به اقتصاد می‌کند که تلاش نکند تا حرکت‌های کوتاه‌مدت نزولی اقتصاد را جبران کند. می‌دانم در اینجا عقیده من بین اقتصاددانان در اقلیت است، اما به هر حال معتقدم که سیاست مالی ابزار کارایی برای کنترل حرکت‌های کوتاه‌مدت اقتصاد نیست. یکی از مواردی که من در طول سال‌ها رویش کار کردم، این پدیده بود که همواره وقتی سیاست مالی به یک سمت حرکت می‌کند، سیاست پولی به سمت دیگر حرکت می‌کند. در تمامی موارد، وقایع پس از سیاست پولی رخ می‌دهد و من موردی را نیافتم که در آن سیاست مالی بر سیاست پولی مسلط شود، خوشحال می‌شوم اگر شما موردی را مثال بیاورید که این گونه نباشد.
ناصر
جان مینارد کینز با کتاب «نظریه عمومی‌» خود زمانی که جهان وامانده در رکود بزرگ بود، پایه‌گذار شاخه‌ای از علم اقتصاد شد، که امروز از آن با اقتصاد کلان یاد می‌شود. اقتصاد کلان کینز بر این محور بود که بر خلاف آنچه اقتصاددانان پیش از کینز معتقد بودند، وضعیت رکودی می‌تواند تعادل پایداری از اقتصاد باشد که بازار توانایی تسویه این بیکاری را نداشته باشد و برای خروج از رکود نیاز به مداخله دولت است تا با مدیریت تقاضا، تولید ناخالص داخلی افزایش و اقتصاد از رکود خارج شود. تا دهه ۱۹۷۰، اقتصاد کلان معادل چنین دید کینزی بود. اما در دهه ۱۹۷۰ با شوک‌های هزینه‌ای که ایجاد شد، اقتصاد کینزی به چالش کشیده شد
کاربر ۳۴۷۳۳۱۸

حجم

۵۲۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

حجم

۵۲۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان