دانلود و خرید کتاب شرکت خلاقیت اد کتمول ترجمه شورش بشیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرکت خلاقیت اثر شورش بشیری

کتاب شرکت خلاقیت

معرفی کتاب شرکت خلاقیت

کتاب شرکت خلاقیت نوشتهٔ اد کتمول و ایمی والاس است که با ترجمهٔ شورش بشیری منتشر شده است. این کتاب خاطرات بنیان‌گذار پیکسار اد کتمول است. 

درباره کتاب شرکت خلاقیت

«شرکت خلاقیت؛ غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند» خاطرات رئیس و یکی از بنیان‌گذران شرکت پیکسار، اد کتمول است. استودیو انیمیشن پیکسار، یک شرکت پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۸۶ به دست استیو جابز و اد کتمول راه‌اندازی شد.

پیکسار در آن زمان یکی از عجیب‌ترین گروه‌های متشکل از متخصصان و دانشمندان علوم رایانه‌ای بود. آن‌ها گروهی از مهندسان خلاق و مبتکر بودند که به ریاست اد کتمول کار می‌کردند. این شرکت که حول بخش گرافیک رایانه‌ای لوکاس‌فیلم شکل گرفت، در کالیفرنیا قرار دارد.

اد کتمول دانش‌آموخته دانشگاه یوتا و متخصص علوم رایانه است. او در حال حاضر رئیس شرکت‌های والت دیزنی و پیکسار است. این کتاب زندگی و مسیر موفقیت کتمول از زبان خودش است. مسیری که می‌تواند راهنمای تمام کسانی باشد که می‌خواهند با خلاقیت رشد کنند. 

خواندن کتاب شرکت خلاقیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بهتر مسیر موفقیت پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب شرکت خلاقیت

«اما بعد این شرکت‌ها دست به کار احمقانه‌ای می‌زدند، کاری که نه‌تنها در نگاه ما به گذشته، بلکه در همان زمان هم به‌وضوح احمقانه بود. دلم می‌خواست دلیلش را بفهمم. چه چیزی باعث می‌شد آن آدم‌های باهوش تصمیم‌هایی بگیرند که در نهایت شرکت‌های‌شان را از مسیر درست منحرف کند؟ شک نداشتم آن‌ها معتقد بودند درحال انجام کار درست هستند، اما گویی چیزی جلوی دید آن‌ها را می‌گرفت و نمی‌گذاشت مشکلاتی را که می‌رفت واژگون‌شان کند، ببینند. در نتیجه شرکت‌های آن‌ها مثل حباب توسعه پیدا می‌کرد و بعد می‌ترکید. آن‌چه برایم جالب بود، ظهور و افول این شرکت‌ها یا دگرگونی مداوم چشم‌انداز صنعت به دلیل تغییرات فناوری‌ها نبود، بلکه این بود که رهبران این شرکت‌ها چنان درگیر رقابت می‌شدند که هیچ نگرش عمیقی از سایر نیروهای مخربی که در کار بودند، پیدا نمی‌کردند.

در طول سال‌هایی که پیکسار درگیرِ یافتنِ هدفش بود ـ ابتدا با فروش سخت‌افزار و بعد نرم‌افزار و سپس تولید فیلم‌های انیمیشن کوتاه و تبلیغات ـ از خودم می‌پرسیدم: اگر پیکسار هم زمانی به موفقیت برسد، آیا امکان دارد ما هم مرتکب کار احمقانه‌ای شویم؟ آیا دقت نظر به اشتباهات دیگران کمک می‌کند ما نسبت به خودمان هوشیاری بیش‌تری داشته باشیم؟ یا این‌که درتبدیل‌شدن به رهبر چیزی هست که چشمان شما را به روی آن‌چه که تهدیدکننده‌ی سعادت بنگاه‌تان است، می‌بندد؟ روشن بود که چیزی درحال ایجاد گسستی خطرناک در بسیاری از شرکت‌های هوشمند و خلاق است. اما این‌که این خطر دقیقاً چه بود، در پرده‌ای از رمز و راز قرار داشت و من عزم خود را جزم کرده بودم این‌را بفهمم.

در سالِ دشوارِ پس از نخستین تجربه‌ی داستان اسباب‌بازی، دریافتم که تلاش برای حل این معما چالش بعدی من خواهد بود. اشتیاق من برای محافظت از پیکسار در مقابل نیروهایی که آن‌همه کسب‌وکار را به زیر کشیده بود، تمرکز تازه‌ای به من بخشید. نقش خودم را به‌عنوان یک رهبر با روشنی بیش‌تری می‌دیدم. تلاش خود را صرف یادگرفتن این کردم که چگونه می‌توان نه‌تنها شرکتی کامیاب، بلکه فرهنگی خلاق و دوام‌پذیر ساخت. همزمان با آن‌که توجه خود را از حل مشکلات فنی به پرداختن به فلسفه‌ی مدیریت بی‌عیب‌ونقص تغییر می‌دادم، یک بار دیگر هیجان‌زده بودم و مطمئن، از این‌که پرده‌ی دوم نمایش ما هم به اندازه‌ی اولی فرح‌بخش خواهد بود.

همواره یکی از اهداف من خلق فرهنگی در پیکسار بوده که از رهبران بنیان‌گذار آن ـ استیو جابز، جان لَسِتِر و من ـ بیش‌تر عمر کند. اما این هدف را هم داشته‌ام که فلسفه‌های اصولی خود را با سایر رهبران ـ و صادقانه بگویم با هر کسی ـ در میان بگذارم که با نیروهای رقابتی – اما الزاماً مکمل – هنر و تجارت دست‌وپنجه نرم می‌کند. بنابراین آن‌چه اکنون پیش روی شماست، تلاشی است برای ثبت بهترین ایده‌های من درباره‌ی این‌که چگونه فرهنگ زیربنای پیکسار را به وجود آوردیم.

این کتاب تنها برای کارکنان، مدیران سرگرمی و انیماتورهای پیکسار نوشته نشده، بلکه برای هر کسی است که می‌خواهد در محیطی مشغول به کار باشد که خلاقیت و حل مسئله را پرورش می‌دهد. باور من این است که رهبری خوب می‌تواند به انسان‌های خلاق کمک کند تا صرف‌نظر از کسب‌وکار خود، در مسیر پیشرفت قرار گیرند. هدف من در پیکسار و دیزنی‌انیمیشن ـ که من و همکار دیرینم جان لستر از زمان خرید پیکسار توسط شرکت والت‌دیزنی در سال ۲۰۰۶، رهبری آن‌را هم بر عهد داریم ـ آن بوده که کارکنان خود را قادر سازم بهترین عملکرد خود را بروز دهند.»

نظرات کاربران

صبیه
۱۳۹۹/۰۳/۰۴

این کتاب رو به افرادی که می خواهند هدف بزرگی را دنبال کنند و یا استارتاپ و کسب وکاری را راه اندازی کنند حتما پیشنهاد می کنم ،این کتاب به طور خیلی واقع گرایانه تلفیق امید و ناامیدی ،تعهد و

- بیشتر
Hadi
۱۳۹۷/۱۰/۰۳

هیچ کتابی به این وسعت خلاقیت و حل مسعله را بیان نکرده و کتاب بسیار کاربردی است. ترجمه خوب، بیان زیبا و جذابی هم دارد. ممنون از ابزار زیبای طاقچه

Mr.Aqayi
۱۳۹۸/۱۲/۰۱

کتابی بسیار تاثیر گذاره. در بعضی قسمت های کتاب انگار یجورایی رشته کلام از دست نویسنده خارج میشه و از بحث اصلی فاصله میگیره ولی در کل بهش ایراد نمیشه گفت چون یجورایی زمینه سازی داره میکنه. برای کسایی که میخوان فضایی

- بیشتر
Mahnaz Roshanfkr
۱۳۹۸/۰۴/۱۱

ادکتمول مدیرعامل پیکسار، تحصیلکرده رشته فیزیک، اولین کسی بود که با ایده های بلند پروازانش و علمی که داشت توانست اولین انیمیشن سه بعدی بلند جهان رو با استفاده از ابزار آلاتی که دنیا برای اولین بار بود به چشم

- بیشتر
MOHAMMAD RAFATI
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

خیلی جالب و داستان وار اصول و مهارت هایی رو مطرح میکنه که اگر خوانده یکم زرنگ باشه خیلی بدردش میخوره

Amin
۱۳۹۹/۰۹/۱۴

کتاب خوبیه ولی به نظرم ترجمش روون نیست من خیلی از جاها داستان رو از دست دادم ارتباطشون رو نفهمیدم

mohammad navid masahati
۱۳۹۸/۰۱/۰۴

از بهترین و کارآمد ترین کتاب هاییست که تا به حال در زمینه ی خلاقیت خواندم. در این کتاب روش ها و تجربه هایی که در ایجاد خلاقیت در اعضای خلاق ترین شرکت (پیکسار) نقش داشته است گفته شده است.

Yasminee
۱۳۹۹/۰۶/۲۹

پیکسار عالیه کتاب خیلی خوبی بود و به شدت برای صاحبان کسب و کارهایی که نیازمند وجود یه محیط خلاقانه هستند مفیده مثل محیطهای هنری، بازاریابی و فروش و... از طرفی برای من نوعی که تو محیط هنری کار میکنم خیلی چیزارو

- بیشتر
mojib-heidarian
۱۳۹۹/۰۶/۱۷

حتمن پیشنهاد می کنم کتاب رو مطالعه کنید. با خوندن کتاب خیلی تفکرات جدید به ذهنم وارد شد

سعید رستگار
۱۴۰۱/۰۱/۰۴

شرکت خلاقیت کتابی است که به تازگی خواندمش نمیدونم چجوری ازش تعریف کنم که حق مطلب را بجا آورده باشم. خلاقیت موضوعی بوده که همیشه دنبالش بودم یا بهتر بگم اون دنبال من بوده. برام بسیار عجیب بود که شرکتی بتونه خلاقیت همیشگی و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۹۶)
هیچ چیزی به اندازه‌ی ترکیبِ ندانستن و نیاز مبرم به موفقیت، منجر به یادگیری سریع نمی‌شود
فربد
فقط انتخاب یک مسیر کافی نیست، باید آن‌را طی کرد.
sahar
روراستی تنها هنگامی باارزش است که فرد دریافت‌کننده‌ی آن، ظرفیت شنیدن آن‌را داشته باشد و حاضر باشد در صورت نیاز چیزهایی را رها کند که عملکرد درستی ندارند.
Negin G.Aghazadeh
اگر بتوانیم چیزی درست کنیم که خودمان از دیدنش لذت ببریم، دیگران هم تمایل خواهند داشت آن‌را ببینند.
m.r.zare
جان یک بار گفت قصه‌ی زندگی استیو درست مثل مسیری است که قهرمان‌های کلاسیک پشت سر می‌گذارند. به‌خاطر غرورش از شرکتی که بنیان‌گذارش بود اخراج شد، در دنیای وحشی سرگردان شد و ماجراجویی‌های مختلفی را پشت سر گذاشت که در پایان او را به آدم بهتری تبدیل کرد. درباره‌ی تحولات شخصیتی استیو و نقشی که در پیکسار بازی کرد حرف‌های زیادی دارم، اما این‌جا فقط می‌خواهم اشاره کنم که شکست از او انسان بهتر، عاقل‌تر و مهربان‌تری ساخت. همه‌ی ما تحت‌تأثیر شکست‌های نه سال اول پیکسار قرار گرفته بودیم، اما در این مسیر هر کدام‌مان چیز ارزشمندی به دست آوردیم. کنارِ‌هم‌بودن در روزهای سخت، اعتماد و پیوندِ میان‌مان را عمیق‌تر و مستحکم‌تر کرده بود.
فربد
مارک تواین زمانی گفت: «ما بایستی مراقب باشیم که از یک تجربه، تنها خِرَد آن‌را بگیریم، و بس. وگرنه ممکن است همچون گربه‌ای شویم که روی یک کلاهک اجاق داغ می‌نشیند. آن گربه هرگز دوباره روی یک کلاهک اجاق داغ نخواهد نشست، ولی هرگز روی یک کلاهک اجاق سرد هم نخواهد نشست.» به عبارت دیگر، چشم به گذشته، بینش گربه را مختل می‌کند. گذشته باید معلم ما باشد، نه ارباب‌مان.
mreza.soleimani
«وقتی داری با دیدن ستاره آرزو می‌کنی، فرقی نمی‌کنه کی هستی.»
vesta
اگر یک ایده‌ی خوب را به یک تیم متوسط بدهید، آن‌را خراب خواهند کرد. اگر یک ایده‌ی متوسط را به یک تیم بااستعداد بدهید، آن‌ها یا ایده را اصلاح می‌کنند یا این‌که آن‌را دور می‌اندازند و به چیز بهتری می‌رسند.
Mr.Aqayi
تعریف یک انیمیشن فوق‌العاده این است که در آن هر کاراکتری که روی تصویر می‌آید، به شما بقبولاند که یک شخصیت زنده و متفکر است.
Dexter
شغل من به‌عنوان مدیر، از دیدگاه خودم، این است که محیطی بارور بسازم، آن‌را سالم نگه دارم و مراقب چیزهایی باشم که تضعیفش می‌کند
Maryam Kazemi

حجم

۸۹۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۵ صفحه

حجم

۸۹۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۵ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
۳۵,۰۰۰
۵۰%
تومان