دانلود و خرید کتاب سفرهای رضا‌ شاه پهلوی به خوزستان و مازندران هارون وهومن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفرهای رضا‌ شاه پهلوی به خوزستان و مازندران اثر هارون وهومن

کتاب سفرهای رضا‌ شاه پهلوی به خوزستان و مازندران

نویسنده:هارون وهومن
امتیاز:
۳.۷از ۶۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سفرهای رضا‌ شاه پهلوی به خوزستان و مازندران

بعد از قبول سلطنت ایران، اولین سفری که در خاطر من نقش بست مسافرت به مازندران بود به دو دلیل: اول. تا راه مازندران به تهران باز نشود، تهران نمی‌تواند آسایش نعمت داشته باشد. مازندران است که بزرگترین روزنه‌ی اقتصادیات را به روی تهران می‌گشاید، چون فعلا راهی بین تهران و مازندران موجود نیست، من می‌خواهم شخصا بیندیشم که از کدام و با چه وسیله‌ای باید محظور سلسله جبال البرز را مرتفع سازم؟ البرز را بشکافم و تهران را به مازندران متصل سازم و نعمات مازندران را با نزدیکترین فاصله نصیب تهران ساخته و در عین حال مازندران را نیز با وجود آن همه نعمت‌های طبیعی از فقر و بی سامانی نجات بخشم. دوم. مازندران خانه من است، مسقط‌الراس من است. احساسات و عواطف من طبعا به طرف مازندران صعود می‌کند و هزاران احساس و عاطفه هم طبعا از مازندران به طرف من در پرواز است.
سیدضیا؛ عامل کودتا
صدرالدین الهی
خانه‌ دایی یوسف: وقایعی تکان دهنده از مهاجرت فدائیان اکثریت به شوروی
اتابک فتح‌اللّه‌زاده
غرب چگونه غرب شد؟
صادق زیباکلام
بازجویی از صدام
جان نیکسون
میهن‌پرست ایرانی
کریستوفر دوبلگ
چرچیل؛ قهرمان پیش‌بینی‌ناپذیر
پاول ادیسون
تاریخ مشروطه ایران
احمد کسروی
کودتا
محسن عسکری‌جهقی
مائو؛ داستان ناشناخته
بیژن اشتری
سه سال در دربار ایران
ژوانس فووریه
ده روز با داعش
علی عبداللهی
تاریخ بیداری ایرانیان (جلد ۱)
ناظم‌الاسلام کرمانی
سی قرن و سی حادثه: مهم‌ترین وقایع و تحولات سیاسی ایران از دوران مادها تا عصر حاضر
سیدمرتضی میرحسینی
مارگارت تاچر، بانوی آهنین: زنی که چهره‌ی تاریخ را دگرگون کرد
جان بلاندل
چکیده تاریخ ایران
حسن نراقی
‌‫تاریخ کامل ایران (از ابتدا تا انقراض قاجاریه)
حسن پیرنیا (مشیرالدوله)
زندگانی نادر شاه پسر شمشیر
نورالله لارودی
نبرد من
آدولف هیتلر
عقاب کلات
بهرام افراسیابی
ایران از آغاز تا اسلام
رومن گیرشمن

نظرات کاربران

roya
۱۳۹۶/۱۱/۲۵

یه اتفاق خیلی جالبی افتاده که امیدوارم نرم افزار طاقچه رسیدگی کنه ما هر جا هر کتابی رو که میخونیم یه سری افراد ثابت که خط و مشی مشخصی دارن نظر دادن و بماند که چقدر اون پایین بحث راه

- بیشتر
حمید
۱۳۹۷/۰۲/۱۷

فارغ از درستی یا نادرستی نظرات موافقین و مخالفین, این مطلب کاملا مشهود که رضا شاه یک وطن پرست بوده,خواه شما بر این عقیده باشید که بر مسیر درستی بوده یا خیر,خواه اینکه به همت خودش به این مقام دست

- بیشتر
Mil
۱۳۹۷/۰۳/۱۷

خدابیامرزه رضاشاه رو ایران رو یکپارچه کرد دانشگاه ساخت پل ساخت راه آهن ساخت مدرسه ساخت بیمارستان ساخت جاده ساخت ولی بعضی ها نمی بینند

hamed
۱۳۹۷/۰۷/۰۵

رضا شاه پدر عصر نوین ایران زمین روحت شاد باد

یاعلی
۱۳۹۷/۰۵/۰۱

خداوند همه دوستداران این بزرگمردرادرسرای باقی بااومحشورگرداندالهی آمین😆

omid.z
۱۳۹۷/۰۵/۲۷

رضا شاه روحت شاد

نشر کوله پشتی
۱۳۹۶/۰۲/۰۴

کاربر محترم ۸۱۷۵ من واقعا نمیدونم شما براساس کدوم مستندات بر طبل بیسوادی رضاشاه میکوبید در مقدمه کتاب هم اومد این کتاب که نسخه اصلی ان در سازمان اسناد و کتابخانه ملی موجود است مطالبش توسط فرج الله بهرامی (کاتب رضا

- بیشتر
Amirsam alizade
۱۳۹۷/۰۵/۰۱

رضا شاه روحت شاد کجایی که ببینی ما تو چه فلاکتی زندگی می‌کنیم 😑😔😥

ترمه
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

کتاب از زبان رضا شاه و جریان سفر به جنوب و مازندران است زبان روانی داره اما بخش های مربوط به تلگراف ها نه ،با خواندن کتاب پی به حس میهن پرستی رضا شاه میبرید و این حس در خود

- بیشتر
پیام
۱۳۹۸/۰۲/۱۸

می‌شود دو نفر در مورد کتاب بنویسند؟ کل نظرات شده دعوای بین موافقان و مخالفان رضاشاه. هموطنان عزیز، رضاشاه اکنون جزو تاریخ است، قرار نیست امروز برسرکار بیاید که له و علیه‌اش تبلیغ می‌کنید. لطفاً یک نفر که کتاب را

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۹)
«خدا عمر بدهد که این وطن جذاب و عزیز را به قدری آباد کنم، که حتی خائنان راحت‌طلب سست عنصر عیاش هم آن را ترک نگویند و خارجه را بر آن ترجیخ ندهند.»
داود
«چون در تمام ایران شرط اول شیخ‌الاسلامی، بی‌سوادی است، من که بالمره سواد خواندن و نوشتن ندارم، لهذا از تمام شیخ‌الاسلام‌ها شیخ‌الاسلام‌ترم!
داود
گمرک‌خانه سرحد، درست نمونه محبس بزرگ صحرای بین‌النهرین بود. اکنون خاک فرح‌بخش پرافتخار ایران به روی من می‌خندد. خانه خودم و همراهانم بر رویم گشاده است. با خود گفتم: «خدا عمر بدهد که این وطن جذاب و عزیز را به قدری آباد کنم، که حتی خائنان راحت‌طلب سست عنصر عیاش هم آن را ترک نگویند و خارجه را بر آن ترجیخ ندهند.»
جلیل
حقیقت ارتقاء و تعالی یک مملکتی را از روی پروگرام مدارس آن می‌توان سنجید و فهمید.
داود
«آرامشی که آغامحمدخان بر ایران تحمیل کرد، از نوع همان آرامش‌هایی است که در قبرستان وجود دارد. یعنی او به قدری مردم این مملکت را کشت، که دیگر کسی باقی نماند تا سروصدایی داشته باشد و به عرض وجود بپردازد.»
امیر
من که در میدان جنگ تربیت شده‌ام، همه چیز حتی سیاست را مثل گلوله توپ می‌دانم که به طرف شخص مبارز می‌آید، اگر ترس در دل راه دادی و عقب نشستی و به پناهی گریختی، کار تمام است و اگر با پیشانی باز و سر پرشور جلو رفتی، گوی از میدان ربوده‌ای. ترس همیشه برادر مرگ است، بلکه پدر مرگ، زیرا که مرگ از ترس به وجود می‌آید. مأیوس و مرعوب یعنی مرده! خارجیان همیشه این خلق مرا امتحان کرده‌اند، و در قضیه خوزستان نیز کاملاً به تحقیق رسانیدند. ملتفت شدند که من حقوق و وظایف خود و تکلیف و سیاست آنها را می‌دانم.
Meti & yeganeh
من خداوند را در همه حال شاهد گزارشات خود دانسته‌ام، بالاخره یا باید شخصاً در راه این ممکلت محو شده و یا طریقی را بسپارم که دیگر کسی برخلاف امنیت و انتظامات مملکت و برخلاف استقلال و عظمت ایران قادر بر اجرای خیانت نباشد.
Meti & yeganeh
جز خرابی و ویرانی، ذخیره دیگری برای من در مملکت انباشته نشده، از قصر گلستان تهران تا بنادر خلیج‌فارس و دریای خزر، همه جا خراب است. در همه جا خرابه‌هایی است که روی خرابه‌های دیگر انباشته شده، و مفاسدی است که بر زیر مفاسد دیگر انبوه شده است.
داود
مباهات من، فقط در این است که ملت خود را به اصول مدرسه آشنا می‌سازم، و از طریق مدرسه است که آنها را به جاده مستقیم هدایت می‌کنم.
داود
می‌گوید پلیتیک پدر و مادر ندارد، یا سیاست برادری و رفاقت نمی‌فهمد، از حیوان هم پست‌تر است. این بدبخت‌ها حتی به خودشان هم بدی می‌کنند، زیرا که بعد از مدتی نه دوست و نه دشمن، به‌قول‌آنها اعتماد نمی‌کند و هیچ نقشه‌ای را تا آخر نمی‌توانند پیشرفت‌بدهند. این پناه بردن به پلیتیک و دروغ و خیانت را سیاست نام‌گذاردن از ضعف نفس است،‌ کسی که جرأت ندارد در مقابل دشمن یا در برابر خطر بایستد، و بگوید این عقیده من،‌این است تکلیف تو،‌ همیشه به این قسم دورویی و خیانت مبادرت می‌ورزد و زود است که خداوند راستی و پروردگار درستی، او را به کیفر خیاناتش می‌رساند.
Meti & yeganeh

حجم

۴۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۱ صفحه

حجم

۴۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۱ صفحه

قیمت:
۷۸,۵۰۰
۵۴,۹۵۰
۳۰%
تومان