دانلود و خرید کتاب پیامبر و رازهای دل جبران خلیل جبران ترجمه مسیحا برزگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیامبر و رازهای دل اثر جبران خلیل جبران

کتاب پیامبر و رازهای دل

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پیامبر و رازهای دل

مجموعه یادداشت‌های «پیامبر» جبران خلیل جبران از زمان انتشارش در سال ۱۹۳۰ تا امروز جزء ثابت لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان بوده است. این کتاب به ۵۰ زبان ترجمه شده و ده‌ها میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رسیده است. «جبران خلیل جبران» نویسنده خوش ذوق و هنرمند لبنانی بود. او در کودکی زندگی سختی داشت و در ۱۲ سالگی به همراه مادرش به امریکا مهاجرت کرد. او بارها به وطنش بازگشت و مقاطعی از تحصیلش را نیز در لبنان گذراند. جبران خلیل جبران، بیش از ۱۵ جلد کتاب به زبان عربی و انگلیسی تالیف کرده است که معروف‌ترین اثر او «پیامبر» است. او زبانی شاعرانه در توصیف عشق و زیبایی دارد؛ که از تفکراتش نسبت به عشق و تاثیر آن بر زیبایی زندگی بشر نشات می‌گیرد. «پیامبر و رازهای دل» عاشقانه‌ای است سرشار از جملات لطیف، که با نثری افسون‌کننده به ستایش عشق و زیبایی در زندگی بشر می‌پردازد. آن‌چه این اشعار منثور را زیبا می‌کند و به آن‌ها لطافتی عمیق می‌بخشد معنایی است که جبران از طریق اشعارش به خواننده منتقل می‌کند. او از خلال شعرهایش به تمامی انسان‌ها درباره زندگی و ابعاد گوناگون آن آگاهی می‌بخشد. در واقع جبران بی‌آن‌ که درباره‌ی پدیده‌ای قضاوت کند، به انسان‌ها می‌آموزد چطور از میان خوبی و بدی، آزادی و اسارت، عشق و رنج، شادی و غم راه خویش را به‌سوی کمال بگشایند.
معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظرات کاربران

معجزه ی سپاسگزاری
۱۳۹۸/۰۲/۲۴

حاکمانی که نمی دانند،شب مردمانشان چگونه به صبح می رسد،دیگر چه فرق می کند به شراب نشسته اند یا به نیایش...

t.s
۱۳۹۷/۱۲/۲۳

بسیار زیبا و خواندنی و تفکربرانگیزست سپاس از طاقچه 💐💐💐

MOHI
۱۴۰۰/۰۶/۲۱

چگونه توصیف کنم حس عشق و آزادی پس از خواندن این کتاب را ...

سايه
۱۳۹۹/۱۰/۱۶

به عزیزترین هام، این کتاب رو هدیه کردم. این کتاب رو دهها بار گوش دادم، بی شک خلیل جبران، زیر مسح خداوند این کتاب رو نوشته. حتما پیشنهاد میکنم با صدای زیبای مسیحا برزگر، گوش بدین. کتاب و گوینده کاملا

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
رنج آنگاه زنی به سخن آمد و گفت: «با ما از رنج بگو.» و او گفت: رنج، شکافته شدنِ پوسته‌ای‌ست که فهمِ شما را در خود نگه داشته است. همان‌طور که هستهٔ میوه باید شکاف بردارد، تا دلش، عریان و بی‌نقاب، به سوی آفتاب رَوَد، شما نیز باید بِشکنید و بِشکفید.
t.s
هنگامی که عشق فرا می‌خواندتان، از پی‌اَش بروید، گرچه راهش سخت و ناهموار باشد. و هنگامی که بال‌های عشق دربر می‌گیردتان، خود را در آن بال‌ها رها کنید، گرچه در لابه‌لای پرهایش تیغ باشد و زخمی‌تان کند. و هنگامی که با شما سخن می‌گوید، باورش کنید، گرچه طنین کلامش، رویاهاتان را برهم زند، چنان‌که بادِ ناملایم، از باغ و گلستان‌تان، سرزمینی بی‌حاصل می‌سازد.
H.H
آیا من چنگی خوش‌نوا هستم که پنجه‌های کبریایی نوازش‌ام کنند، یا نی‌لبکی که نفس خداوند از میانم بگذرد؟
&Mona&
همواره در گوش‌تان خوانده‌اند که: کار، نکبت است و زحمت و مشقّت. اما من به شما می‌گویم: آنگاه که کار می‌کنید، دورترین رویای زمین را تعبیر می‌کنید؛ رویایی که، همچون قرعه، به نامِ نامی شما زده‌اند. شما کار می‌کنید و با کارتان، به زندگی عشق می‌ورزید. کارکردن و عشق ورزیدن به زندگی، یعنی غوطه خوردن در رازهای ژرف و بی‌پایانِ حیات.
رعنا
هنگامی که عشق می‌ورزید، مگویید: «خدا در دلِ من است.» بگویید: «من در دلِ خدا هستم.»
Amir Ganjkhani
هنگامی که عشق می‌ورزید، مگویید: «خدا در دلِ من است.» بگویید: «من در دلِ خدا هستم.»
ehsan27
همیشه چنین بوده است که عشق ژرفای راستین خود را نمی‌شناسد، مگر آنگاه که لحظهٔ جدایی فرا می‌رسد.
Amir Ganjkhani
می‌توانید دوست‌شان بدارید، اما نمی‌توانید اندیشه‌های خود را در ظرفِ ذهن‌شان بریزید، زیرا آن‌ها آفرینندگانِ اندیشهٔ خویش‌اند. می‌توانید تن‌شان را در خانه نگه دارید، اما روح‌شان را هرگز، زیرا روحِ آن‌ها در خانهٔ فردا سکونت دارد، که شما هیچ‌گاه به آن نمی‌رسید، حتی در رویا. بکوشید شاید مانند آن‌ها شوید، اما مکوشید آن‌ها را مانند خود کنید.
H.H
زیرا عشق، همان‌طور که تاج بر سرتان می‌گذارد، برصلیب‌تان نیز می‌کشد. عشق، همان‌طور که شما را می‌پروراند، شاخ و برگ‌تان را نیز می‌زند و هَرَس می‌کند.
|\/|o|-|@|\/||\/|@|).®
و آنگاه که سیبی را به دندان می‌گزید، در دل بگوییدش: «دانه‌هایت در دل من خواهند شکفت، خواهند بالید، شکوفه خواهند داد و رایحهٔ شکوفه‌ها، در هوای خانهٔ دلم خواهد پیچید. عطرِ تو، عطرِ نفس‌های من خواهد شد و من و تو، دست در دستِ هم، فصل‌ها را، شادمانه خواهیم رقصید.»
رعنا

حجم

۸۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۸۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۶,۰۰۰
۲۰%
تومان