دانلود و خرید کتاب فرهنگ نامه واژگان قرآن در آثار دکتر شریعتی حیدر شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ نامه واژگان قرآن در آثار دکتر شریعتی اثر حیدر  شجاعی

کتاب فرهنگ نامه واژگان قرآن در آثار دکتر شریعتی

نویسنده:حیدر شجاعی
انتشارات:شهر پدرام
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرهنگ نامه واژگان قرآن در آثار دکتر شریعتی

«فرهنگ نامه واژگان قرآن در آثار دکتر شریعتی» دربرگیرندهٔ تمام فیش‌برداری‌هایی است که حیدر شجاعی در هنگام مطالعهٔ مجموعه آثار دکتر شریعتی جمع آوری کرده است. رسالهٔ فکری شریعتی، شامل متدها، معانی شگفت، قاموس فهم واژه‌های کلیدی و اصطلاحات و تعبیرات قرآنی است. این کتاب یک فلش است برای دو گروه: گروهی که با آثار شریعتی آشنایند و می‌توانند این کتاب را به عنوان راهنما و مرجع کار فکری قرار دهند. و گروه دیگر، آنهایند که هنوز فرصت مطالعه مجموعه آثار شریعتی را نیافتند. لذا می‌توانند با استفاده از آن با تسلسل فکری او آشنا شوند و دنبال مطالبی و موضوعاتی بروند که مورد علاقه و نیازشان باشد. بهرحال امیدواریم این کتاب برای گروه دوّم الهام بخش ایمان و اندیشه و برای گروه اوّل، سرچشمه تحلیل و برّرسی‌های سازنده و مرجعی اثربخش برای فردایی روشن باشد. این فرهنگ‌نامه بر اساس حروف الفبا تنظیم شده است.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
در تشیع صفوی، ولایت یعنی تنها حُبّ علی را داشتن و از هر مسئولیتی مبرّی بودن و بهشت را به خاطر ولایت تضمین کردن و آتش دوزخ کارگر نیفتادن و اعتقاد به اینکه ولایت به درد خلق و ادارهٔ جامعه نمی‌خورد، بلکه به خدا کمک می‌کند و در ادارهٔ جهان طبیعت دست اندر کار است.
کاربر ۳۷۱۳۸۷۲
در تشیع علوی، ولایت التزام مردم است به حکومت علی با همهٔ ابعادش و همهٔ ضوابطش و به پیروی از او و او را به نام یک سرمشق و الگویی قبول کردن. یعنی تسلیم فقط در برابر حکومت او، نظام او، رهایی از هر ولایتی دیگر. در تشیع صفوی، ولایت عبارت است از یک ولایت گل مولایی، ساخت عناصر اسماعیلیه، علی الهیه، باطنیه، حلولیه، صوفیه و هندیه!... ولایت یعنی تنها دوستی و رهبری و حکومت علی و علی وار را پذیرفتن ولاغیر، دوستی علی، زیرا او نمونهٔ عالی بندگی خداست...
کاربر ۳۷۱۳۸۷۲
انسان ایده‌آل از میان طبیعت می‌گذرد و خدا را می‌فهمد و به سراغ مردم می‌رود و به خدا می‌رسد. نه از کنار طبیعت و پشت به مردم. این انسان ایده‌آل شمشیر قیصر را در دست دارد و دل مسیح را در سینه! با مغز سقراط می‌اندیشد و با دل حلاّج عشق می‌ورزد... انسانی است که ساختهٔ محیط نیست، محیط ساختهٔ اوست... این، انسان ایده‌آل است، انسانی با سه چهره: حقیقت، نیکی و زیبایی. یعنی دانش، اخلاق و هنر. او در طبیعت، جانشین خداست، ارادهٔ متعهّدی با سه بعد آگاهی، آزادی، آفرینندگی..
کاربر ۳۷۱۳۸۷۲

حجم

۳۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۹ صفحه

حجم

۳۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۹ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان