دانلود و خرید کتاب خاطرات یک الاغ سوفی سگور ترجمه سهیلا صفوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خاطرات یک الاغ

کتاب خاطرات یک الاغ داستانی نوشته‌ی سوفی سگور است. در این کتاب با کادیشون، الاغی همراه می‌شویم که خاطراتش را می‌نویسد و در تلاش است تا به اربابش، ژاک بفهماند او یک الاغ حسابی باهوش است نه یک خر نادان! انتشارات سوره مهر این کتاب را با ترجمه سهیلا صفوی منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی اثر را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب خاطرات یک الاغ اثر سوفی سگور

خاطرات یک الاغ در سال ۱۸۶۰ منتشر شد. کادیشون، راوی این کتاب، الاغی است که شروع به نوشتن خاطراتش کرده است؛ او می‌خواهد با نوشتن خاطراتش به اربابش نشان دهد که او موجود باهوشی است. درواقع او خودش را نماینده‌ای از تمام خرها می‌داند و سخت تلاش می‌کند تا باور کلیشه‌ای درباره خرها را در ذهن مردم اصلاح کند و به مردم بفهماند که خرها خر نیستند، بلکه باهوشند.

کادیشون البته خودش هم از این موضوع آگاه است که در جوانی چه شیطنت‌هایی می‌کرده. ارباب‌ها از دستش عاصی می‌شدند و چاره را هم در این می‌دیدند که چوب را بردارند و او را تنبیه کنند. اما حالا که عمری از او گذشته است، او دیگر آن کادیشون سابق نیست. حالا او اصلاح شده است.

البته، یک نکته مهم دیگر هم درباره کادیشون وجود دارد که نباید فراموش کنید. او انتقام‌جو است. کینه به دل می‌گیرد و تا انتقامش را نگیرد، آرام نمی‌شود. بهتر است این را بدانید که حتی اگر درست غذا نخورد و برای ساعت‌های طولانی هم کار کرده باشد، باز هم روحیه‌ی انتقامجویش را حفظ می‌کند...

سوفی سگور با نوشتن کتاب خاطرات یک الاغ تلاش کرده تا با زبانی طنزآمیز و با بهره گرفتن از عناصر داستانی، تصویری از رفتارهای ناشایست انسان‌ها در برابر حیوانات را نشان بدهد.

خلاصه داستان

کادیشون، در کنار اربابش، ژاک زندگی می‌کند. هرچند حالا زندگی خوبی دارد اما در قدیم این‌طور نبود. صاحبانش او را اذیت می‌کردند. کادیشون یک الاغ معمولی نیست. او حسابی باهوش است و هیچوقت زیر حرف زور نمی‌رود. اما اربابش، متوجه نیست که با چه الاغ استثنایی طرف است. بنابراین همچنان به آزار و اذیت او ادامه می‌دهد و این کار برایش گران تمام می‌شود.

کادیشون با لگدی او را مجروح می‌کند و از آنجا می‌رود. او شروع به نوشتن خاطراتش می‌کند فقط برای اینکه به آدم‌ها بفهماند او یک خر نادان نیست! بلکه یک الاغ باهوش است.

چرا باید کتاب خاطرات یک الاغ با ترجمه سهیلا صفوی را بخوانیم؟

سوفی سگور با نوشتن کتاب خاطرات یک الاغ به جنبه‌هایی از زندگی حیوانات توجه کرده است که عموما از دید مردم عادی پنهان می‌ماند. توجه به این مسئله که حیوانات نیز مانند انسان‌ها متوجه شرایط می‌شوند، درد را احساس می‌کنند و... طنز شیرین نویسنده نیز یکی دیگر از دلایل برای خواندن این کتاب است.

خرید و دانلود کتاب خاطرات یک الاغ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

دوست‌داران داستان‌های طنز و نوجوانان از خواندن کتاب خاطرات یک الاغ لذت می‌برند.

درباره سوفی سگور

سوفی سگور (Sophie Rostopchine, comtesse de Ségur) که با نام کنتس سگور هم شناخته می‌شود، نویسنده فرانسوی‌تبار روسی است. او ۱ آگوست ۱۷۹۹ در سن پترزبورگ به دنیا آمد. پدرش، وزیر امور خارجه روسیه بود. چندسال بعد آن‌ها روسیه را ترک کردند و بعد از زندگی در ورشو و ایتالیا در سال ۱۸۱۷ به فرانسه وارد شدند.

سوفی سگور در سال ۱۸۱۹ با یوژن هنری ریموند آشنا شد و ازدواج کرد. هرچند زندگی زناشویی آن‌ها، زندگی چندان سعادتمندی نبود. همسرش مردی فقیر و متعصب بود. آن‌ها صاحب هشت فرزند شدند.

سوفی سگور اولین رمانش را در ۵۸سالگی نوشت. کتاب‌های خاطرات یک خر و تلخکامی‌های سوفی از او به فارسی ترجمه و منتشر شده است. او ۹ فوریه ۱۸۷۴ در پاریس از دنیا رفت.

ژانر کتاب

خاطرات یک الاغ یکی از کتاب‌هایی است که برای نوجوانان نوشته شده است و می‌توان آن را در دسته‌بندی داستان‌های نوجوان و کتاب‌های طنز برای نوجوانان و جوانان قرار داد.

کتاب خاطرات یک الاغ مناسب کدام رده سنی است؟

سوفی سگور این کتاب را برای نوجوانان و جوانان نوشته است. با‌این‌حال به دلیل طنز ظریفی که در آثارش وجود دارد، بزرگسالان هم می‌توانند از خواندن این اثر لذت ببرند.

عنوان کتاب خاطرات یک الاغ در زبان اصلی

کتاب خاطرات یک الاغ در سال ۱۸۶۰ با عنوان فرانسوی Les Mémoires d'un âne منتشر شد. نسخه انگلیسی این کتاب با نام Monsieur Cadichon: Memoirs of a Donkey به چاپ رسیده است.

چه ناشران و مترجمانی کتاب خاطرات یک الاغ را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

تابه‌حال مترجمان بسیاری سراغ این اثر رفته‌اند. اما یکی از جالب‌ترین و قدیمی‌ترین ترجمه‌ها به سال ۱۲۶۷ شمسی برمی‌گردد. زمانی که اعتمادالسلطنه، این کتاب را به روش اقتباس آزاد به فارسی ترجمه کرد و با نام خرنامه منتشر کرد.

پس از او هم مترجمان دیگری مانند محمود مصاحب در انتشارات جامی، محمدحسین سروری در انتشارات مهاجر، فرنگسی خدابنده در انتشارات دبیر (با نام خاطرات یک خر) و سهیلا صفوی در انتشارات سوره مهر نسخه ترجمه‌شده‌ی خودشان را منتشر کرده‌اند.

کتاب خاطرات یک الاغ را بخوانیم یا بشنویم؟

کتاب خاطرات یک الاغ هم به‌صورت کتاب الکترونیکی و هم به‌صورت کتاب صوتی منتشر شده است. کتاب صوتی خاطرات یک الاغ با گویندگی محمد سلیمی در انتشارات سماوا منتشر شده است. اگر دوست دارید با شنیدن کتاب صوتی حال خوب را به خودتان هدیه دهید، این کتاب گزینه مناسبی برای شما است.

درباره انتشارات سوره مهر

انتشارات سوره مهر به‌عنوان متولی انتشارات حوزه هنری فعالیت می‌کند. این انتشارات با شعار ناشر برتر اندیشه و هنر ایران اسلامی در تلاش است تا با انتشار کتاب، نشریه، محصولات فرهنگی و ... قدمی در راستای ترویج گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی بردارد.

بخشی از متن کتاب خاطرات یک الاغ

«من برای این‌که به آن‌ها نشان بدهم برای خدمت آماده هستم، آهسته نزدیکشان رفتم و جلوی زن ایستادم، تا بتواند بر پشتم سوار شود. مرد، همان‌طور که به زنش کمک می‌کرد روی پالان من بنشیند، گفت: ‌«به نظر حیوان شروری نمی‌آید!». من در دل به حرف‌های مرد خندیدم و پیش خود گفتم: ‌«اگر با یک الاغ به ملایمت رفتار شود، هیچ‌وقت شرور نخواهد شد! ما هیچ‌وقت عصبانی و نافرمان نخواهیم بود،‌ مگر این‌که بخواهیم انتقام دشنام‌ها و ضربه‌های چوبی را که خورده‌ایم، بگیریم. وقتی با ما خوب رفتار بشود، ما هم خوب خواهیم بود؛ حتی خیلی بهتر از حیوانات دیگر!»»

نظرات کاربران

Brownman.mms
۱۴۰۰/۰۲/۲۳

این کتاب رو خیلی قبل تر، اوایل دوره راهنماییم، از کتابخونه عمومی شهرمون گرفتم و خوندم، واقعا میتونم بگم فوق العادس. از بین کتاب هایی که اون موقع خوندم دوتا کتاب طنز خوب رو به یاد دارم، یکی این کتاب

- بیشتر
کاربر ۳۱۲۲۳۸۲
۱۴۰۰/۰۲/۱۰

برای پسرم از کتابخونه این کتاب رو گرفتم،پسرم ۱۱سالش هست و واقعا خوشش اومد و چون همه کتاب رو نتونست بخونه در به در دنبالش بودیم که اینجا پیداش کردیم و واقعا خوشحال شدیم 👌

کاربر ۷۷۸۹۸۷
۱۴۰۰/۰۷/۱۴

کتاب حیلی خوبی هست نویسنده داستان خودش را در جایگاه الاغ قرار داده تا بتواند حقوق ضابع شده حیوانات را بیان کند

.
۱۴۰۰/۰۲/۲۲

این کتاب عالی بود

mabtahi2020
۱۴۰۱/۱۱/۰۸

اینو من در ۱۰ سالگی خوندم و انقدر متنش روان بود که تو همون سن متوجه میشدم تا الان حدودا ۱۰ بار خوندمش و خیلی قشنگ بوده و اموزنده

Luna
۱۴۰۰/۰۹/۲۲

کتاب عالی که بد رفتاری های انسان ها رو با حیوانات یادآور میشه و واقعا عالیه امیدوارم بخونین و لذت ببید

Unknown
۱۴۰۱/۰۲/۱۹

کتاب نود و چهارم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
چه حیوان، چه انسان! ـ اما آدم‌هایی هم هستند، با وجود این‌که روی دو پا راه می‌روند، مردم آن‌ها را مثل حیوان می‌دوانند. ـ برای همین است که می‌گویند خریت تنها علف خوردن نیست!
کاربر ۳۴۹۸۴۸۵
هنری، که رنجیده بود، گفت: «معلوم است! من بیست تا فشنگ توی جیب کتم دارم. اقلاً پانزده تا شکار را می‌زنم.» ـ عجب! خیلی جالب است! می‌دانید شما دو تا با دوستتان آگوست چی را می‌کشید؟ هنری گفت: «چی را پدر؟» ـ فقط وقت را؛‌ همین!
fatima

حجم

۱۶۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۱۶۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان