دانلود و خرید کتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو آمور تولز ترجمه مصطفی احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو

«نجیب‌زاده‌ای در مسکو» اثر آمور تولز از پرفروش‌های نیویورک تایمز و نامزد بهترین رمان تاریخی سال ۲۰۱۶ به انتخاب گودریدز است.

تولز در این کتاب داستان یک اشراف‌زاده روس را پس از انقلاب کمونیستی روسیه روایت می‌کند. کنت الکساندر ایلیچ رستوف که پیش از انقلاب به پاریس رفته‌بود، در سال ۱۹۱۸ به روسیه بازمی گردد. اما دیگر روزگار، روزگار او و امثال او نیست. کنت هنوز خودش را یک اشراف‌زاده می‌داند و این قشر برای حکومت تازه یک تهدید محسوب می‌شوند. او شناسایی و بازجویی می‌شود و نجات می‌یابد زیرا در گذشته شعری انقلابی سروده بود اما حالا برای ادامه زندگی باید به هتل متروپل در مسکو برود و باقی عمرش را در اتاق زیر شیروانی که مخصوص مستخدمین بود بگذراند. ابتدا ناامیدی و کسالت وجود کنت را فرامی‌گیرد، اما طولی نمی‌کشد که زندگی او معنای تازه‌ای می‌یابد، گویی از نو متولد می‌شود. هتل دیگر برایش یک چهاردیواری محصور نیست بلکه تمام دنیا است و او تلاش می‌کند از واقعیات موجود لذت ببرد و رفته‌رفته ایده‌آل‌های زندگی برایش عوض می‌شود.

پیام مهم این اثر برای خوانندگان این است که «زندگی بدون تجمل گاهی می‌تواند باشکوه‌تر باشد.»

نظرات کاربران

Fateme M.Noor
۱۳۹۸/۰۸/۲۹

چقدر خوب میشه اگه فردا طاقچه این کتابو رایگان کنه هرکی موافقه لایک کنه❤

Smnhgh
۱۳۹۹/۰۱/۲۰

کتاب تو زمانی میگذره که قدرت در روسیه به دست بلشویک ها افتاده و داستان اشراف زاده ای هست که عرش به فرش میاد اما... داستان تو یه هتل اتفاق میوفته و خوب باید اعتراف کنم اولش تا ریتم داستان دستمون

- بیشتر
محسن غضنفری
۱۳۹۷/۰۸/۰۷

بینهایت عالی ست این کتاب، نسخه کاغذی رو خوندم و بسیار لذت بردم👌👌👌

maryam_z
۱۳۹۹/۰۱/۱۲

داستان این نجیب زاده ی دوست داشتنی از نیمه ی کتاب به بعد برای من به شدت جذاب شد، ( پس اگه حوصله ی صبر کردن و رسیدن به این نقطه رو دارید،کتاب رو شروع کنید و در غیر این

- بیشتر
m.kh
۱۳۹۸/۰۴/۱۸

نمیدونم تا چه اندازه به بازی های کامپیوتری علاقه دارین ، ولی من شخصیت کنت الکساندر ایلیچ رو مشابه آرتور مرگان در بازی red dead redemption 2 میدونم، به همون اندازه دوست داشتنی و به همون اندازه باور پذیر در وصفش

- بیشتر
میمْ؛ مثلِ مَنْ
۱۳۹۹/۰۱/۲۶

داستان طولانی و پرجزئیاتی بود برای همین احتمالا هر مخاطبی نتونه باهاش ارتباط برقرار بکنه. تقریبا نیمه اول داستان پر از جزئیات و توصیفات جالب و جذاب بود اما مثل کتاب های روسی پرجزییات تولستوی و ... مخاطب حوصله داری

- بیشتر
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

داستان درباره زندگی روزمره نجیب زاده‌ای روسی در هتل متروپل هست چرا که به حبس ابد در همین هتل محکوم شده و ...، بی نهایت لذت بردم. ترجمه خیلی خوب بود.

vala
۱۳۹۷/۰۸/۲۰

اصالت هم سنگ طلاست ای کاش دوستی اینچنینی داشتم

میثم زیاری
۱۳۹۹/۰۴/۳۱

سلام داستان در دفتر های اولیه یه کم کسالت آوره اما به مرور بسیار گیرا و جذاب میشه

پوریا
۱۳۹۹/۰۱/۰۳

کتاب خیلی خوبیه ،خیلی روون و بی تکلف داستان تعریف میشه و اصلا کسالت آور نیست حتی از روی خلاصه ی داستان هم میشد این رو فهمید که جذاب خواهد بود من به شخصه خیلی لذت بردم و هر چند

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۹)
و اینکه اگر مردی بر اوضاع خود مسلط نشود محکوم است به اینکه اوضاع بر او مسلط شود.
z. h
آنچه در زندگی اهمیت دارد این نیست که دیگران یک دور ما را تشویق کنند، آنچه اهمیت دارد این است که علی‌رغم اینکه معلوم نیست دیگران ما را تحسین می‌کنند یا نه جرئت و جسارت پیش‌رفتن داشته باشیم.
shogun
مگر شراب با گذر سال‌ها بهتر نمی‌شود؟ مگر گردش سالیان نبود که به اسباب و اثاثیه درخشش و جلایی دل‌افروز می‌بخشید؟ عاقبت کار، تمام تلاش‌هایی که مدرن‌ترین انسان‌ها آنها را اضطراری قلمداد می‌کردند (مانند قرار با صَرّافان و رسیدن به قطار)، احتمالاً می‌توانستند به تعویق بیفتند و آنهایی که سبک فرض می‌شدند (مانند نوشیدن چند فنجان چای و گپ‌وگفت‌های دوستانه) شایستهٔ توجه فوری بودند.
taravat
کنت به پوشیدن کت خوش‌دوخت مباهات می‌کرد اما بیشتر به دانستن این مباهات می‌کرد که وجود نجیب‌زاده‌بهتر است با بردباری، گفتار و کِردارش جلوه کند نه با بُرِش و دوختِ کتش.
Z.SH
اگر کسی بر شرایط خود مسلط نباشد محکوم است به اینکه شرایط بر او مسلط شود
taravat
اولین برداشت ما از کسی که همین الان به‌مدت یک دقیقه در سرسرای هتلی او را دیده‌ایم می‌تواند چه‌چیزی را به ما را نشان دهد؟ و به همان دلیل، اولین برداشت در مورد هیچ‌کسی نمی‌تواند چیزی به ما نشان دهد. خب، مگر ما چیزی بیشتر از زِهِ ساز در مورد بتهوون می‌دانیم یا بیش از قلم‌مو در مورد بوتیچِلّی. انسان‌ها، به‌واسطهٔ ماهیتشان آن‌قدر دمدمی‌مزاج، آن‌قدر پیچیده، و به‌نحو دلپذیری آن‌قدرمتناقض هستند که نه‌تنها شایستهٔ توجه ما، بلکه شایستهٔ توجهات دوباره و دوبارهٔ ما و عزم راسخ ما هستند برای اینکه در موردشان نظر ندهیم؛ مگراینکه در تمام مکان‌های ممکن و در تمام زمان‌های ممکن با آنها نشست‌وبرخاست کرده باشیم.
taravat
اگر مردی بر اوضاع خود مسلط نشود محکوم است به اینکه اوضاع بر او مسلط شود.
13
حقیقتی معروف است که از میان تمام گونه‌های روی زمین حیوان ناطق از همه انطباق‌پذیرتر است. اگر قبیله‌ای از آنها را در بیابانی ساکن کنی خود را با پنبه می‌پوشانند، در چادر می‌خوابند و سوار بر پشت شتر سفر می‌کنند؛ آنها را در قطب شمال مستقر کنی خود را با پوست فُک می‌پوشانند، در کلبهٔ یخی می‌خوابند و با سورتمه‌ای سفر می‌کنند که سگ‌ها آن را می‌کشند. و اگر آنها را در اقلیم شوروی سُکنی دهی یاد می‌گیرند وقتی در صف منتظر ایستاده‌اند با غریبه‌ها به گفت‌وگویی دوستانه بپردازند؛ یاد می‌گیرند که لباس‌هایشان را مرتب در نیمی از فضایِ کشوی گنجهٔ خود جا دهند؛ و یاد می‌گیرند که در دفتر طراحی‌شان ساختمان‌هایی خیالی بکشند. خلاصه اینکه سازگار می‌شوند.
Aa
اما تجربه نمی‌تواند به ما بیاموزد که چگونه با عزیزترین دارایی‌هایمان بدرود بگوییم؛ و اگر می‌توانست ما از چنین آموزشی استقبال نمی‌کردیم چون دست آخر، ما عزیزترین داریی‌هایمان را نزدیک‌تر از دوستانمان نگه می‌داریم.
vesal_d
اما اگر سرنوشت همان چیزی را رقم می‌زد که پیش‌بینی می‌شد، آن آوازه‌ای که اکنون دارد را نمی‌داشت.
missmary

حجم

۵۸۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۹۶ صفحه

حجم

۵۸۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۹۶ صفحه

قیمت:
۸۷,۵۰۰
تومان