دانلود و خرید کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک دونالد جی. بودراکس ترجمه مختار قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک اثر دونالد جی. بودراکس

کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک

معرفی کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک

کتاب «اندیشه‌های سیاسی و اقتصادی فردریش هایک» نوشته دونالد جی. بودراکس (-۱۹۵۸)، مجموعه‌ای از مهم‌ترین نکات اندیشه‌های فردریش هایک (۱۹۹۲-۱۸۹۹)، فیلسوف و اقتصاددان لیبرال قرن بیستم را با زبانی ساده بیان کرده‌است. خواننده با مطالعه این کتاب می‌تواند به تصوری کلی از ایده‌ها و اندیشه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هایک دست یابد و در نتیجه شروع خوبی برای مطالعه بیشتر آثار هایک برای دوست‌داران او خواهدبود. در بخشی از کتاب با نام «نفرین تورم» می‌خوانید: تورم، کاهش در قدرت خرید پول است. مشهودترین پیامد تورم، افزایش مداوم قیمت‌های تمام یا اکثر کالاها و خدمات در اقتصاد است. از دست دادن قدرت خرید برای یک واحد پول (مثلا یک دلار) به معنی از دست دادن ارزش برای آن واحد پول است. هنگامی که ارزش یک واحد پول کاهش می‌یابد، خرید کالاها و خدمات، نیازمند واحدهای بیشتری از آن پول است. به عبارت دیگر، قیمت‌های کالاها و خدماتی که با آن پول خریداری می‌شوند افزایش می‌یابند. تا به امروز رایج‌ترین علت تورم، افزایش در عرضه پول است. اگر وقوع رخدادی عجیب باعث شود که الماس‌های واقعی از آسمان ببارند، ارزش الماس‌ها کاهش خواهد یافت؛ درست مشابه با همین حالت، هنگامی که مراجع پولی یک ملت، عرضه پول ملی را افزایش می‌دهند، ارزش پول ملی نیز کاهش می‌یابد. درست به همان شیوه که رگبار الماس‌ها باعث می‌شود تا مردمی که تمایل به فروش چیزهایی در مبادله با الماس‌ها دارند از خریداران الماس‌های بیشتری تقاضا کنند، افزایش در عرضه پول توسط مراجع پولی نیز باعث می‌شود تا مردمی که تمایل به فروش چیزهایی در مبادله با دلارها دارند، از خریداران دلارهای بیشتری تقاضا کنند.
آزادسازی و عملکرد اقتصادی
موسی غنی‌نژاد
بزرگان مکتب اتریش
رندال جی. هولکام
رویکرد و روش در اقتصاد
فریبرز رئیس‌دانا
اقتصاد به روایت دیگر
موسی غنی‌نژاد
اندیشه آزادی: نگاهی از منظر اقتصاد سیاسی به تجربۀ ایران معاصر
محمد طبیبیان
سنگاپور؛ معماران مدرن (پیشگامان نوسازی آسیا ۲)
آر. اس. میلن
دگرگونی اقتصادی
داگلاس نورث
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
سیاست اقتصادی؛ شش گفتار درباره‌ی سوسیالیسم، کاپیتالسیم، اقتصاد و سیاست
لودویگ فون میزس
حقایق و مغالطه‌ها در اقتصاد
توماس ساول
نبرد با رکود
پل کروگمن
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۳: نظم سیاسی مردمان آزاد)
فریدریش فون هایک
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۱: قواعد و نظم)
فریدریش فون هایک
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۲: سراب عدالت اجتماعی)
فریدریش فون هایک
مقدمه‌ای بر تفکرات اقتصادی پساکینزی
مارک لاوویی
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
چین؛ مرد کوچک با گام‌های بزرگ (پیشگامان نوسازی آسیا ۴)
دیوید اس. جی گودمن
کارل مارکس در ترازو
اویگن بوم باورک

نظرات کاربران

Havisht
۱۳۹۸/۰۲/۱۹

این کتابی با زبان ساده وبا مثال های ساده و خوبی که میزند مخاطب با علم اقتصاد آشنا میکنند و یک نظریه و دیدگاه دانشی (science) و کاربردی به مخاطب میدهد تا در زندگی روزمره و کسب کارش استفاده کنند

- بیشتر
z. h
۱۴۰۰/۰۹/۲۵

برای شروع مطالعه آثار هایک به نظرم کتاب بسیار خوبی است.

سیدعلی صباغ موسوی
۱۴۰۰/۰۲/۲۹

هایک رو پدر نو لیبرالیسم می دونند که باعث فجایع فراوانی در قرن گذشته و قرن حاضر شده این مکتب اتریش به همراه مکتب شیکاگو که راسش میلتون فریدمن حضور دارند اساسا در کتاب خودشون عدالت رو توهم می دونند

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
در حالی‌که همه موافقند از اول هرگز نباید دم یک ببر را گرفت، اما به محض اینکه کسی دم یک ببر را گرفت، آن شخص در برابر ریسک گاز گرفتن یا چنگ زدن توسط آن ببر، هنگامی که دم آن را رها کند، قرار دارد. اما اگر دم ببر را محکم بگیرد می‌تواند این ریسک را که با گاز گرفتن یا چنگ زدن توسط ببر مواجه شود به تاخیر اندازد. اما گرفتن و نگه داشتن دم ببر، تنها ببر را خشمگین‌تر می‌کند و بنابراین هنگامی که در نهایت آزاد شود، که البته سرانجام این اتفاق خواهد افتاد، احتمال حمله کردن حیوان، حتی بالاتر می‌رود و با خشم بیشتری به فردی که دم آن را گرفته بود، حمله می‌کند.
Pūyān
قسمت عمده قانون که اداره‌کننده تعاملات و کنش‌های متقابل میان انسان‌هاست، توسط تعدادی قانون‌نویس ماهر یا متخصص قانون طراحی و اختراع نشده است، بلکه قانون بدون طراحی مرکزی پدید آمده است. قانون تکامل یافته است. برای مثال، قانونی که در مقابل ارتکاب قتل وجود دارد، محصول طراحی انسان یا محصول تعمدی انسان نیست. هیچ‌گاه قبیله یا جامعه‌ای وجود نداشته است که در آن گرفتن جان اعضای صلح‌طلب آن قبیله یا جامعه به صورت عمدی قابل قبول بوده باشد و تنها هنگامی و به آن دلیل غیرقابل قبول شده باشد که عده‌ای ارشد، یک رهبر دانا یا انجمنی انتخاب شده و معروف، اینچنین قتلی را اشتباه اعلام کرده باشند.
Pūyān
اندیشه‌ای که حاکم بر تصمیم در مسائل سیاسی است، همیشه نتیجه تکامل آهسته‌ای است که در میان دوره‌های طولانی توسعه پیدا کرده و در سطوح متفاوت زیادی ارتقا یافته است. شروع و سرچشمه اندیشه‌های جدید، در میان تعداد کمی از افراد است، اما به‌تدریج گسترش می‌یابند تا وقتی که در نهایت به تملک اکثریتی درمی‌آیند که دانش اندکی در مورد مبدا و خاستگاه آن اندیشه‌ها دارند. فردریش هایک (۱۹۶۰). قانون آزادی
Pūyān
تا به امروز رایج‌ترین علت تورم، افزایش در عرضه پول است. اگر وقوع رخدادی عجیب باعث شود که الماس‌های واقعی از آسمان ببارند، ارزش الماس‌ها کاهش خواهد یافت؛ درست مشابه با همین حالت، هنگامی که مراجع پولی یک ملت، عرضه پول ملی را افزایش می‌دهند، ارزش پول ملی نیز کاهش می‌یابد. درست به همان شیوه که رگبار الماس‌ها باعث می‌شود تا مردمی که تمایل به فروش چیزهایی در مبادله با الماس‌ها دارند از خریداران الماس‌های بیشتری تقاضا کنند، افزایش در عرضه پول توسط مراجع پولی نیز باعث می‌شود تا مردمی که تمایل به فروش چیزهایی در مبادله با دلارها دارند، از خریداران دلارهای بیشتری تقاضا کنند
فواد انصاری
مفهوم آزادی تحت قانون... بر این محتوا تکیه دارد که ما وقتی از قوانین اطاعت می‌کنیم، یعنی قوانین مطلق کلی که صرف‌نظر از کاربردی که برای ما دارند تنظیم می‌شوند، تابع اراده و خواست فرد دیگری نیستیم و بنابراین آزادیم.
Pūyān
به‌روشنی برنامه‌ریزی یک راه بسیار بد برای سرهم کردن پازل است. یک راه خیلی بهتر اجازه دادن به پازل است تا خودش سرهم شود.
Pūyān
هنگامی که هایک نوجوان بود آثار فلسفی لودویگ فویرباخ و کتاب‌های ژنتیکی و تکاملی هوگو دی ورایس را مطالعه می‌کرد.
Havisht
می‌توان از لحاظ سیاسی، مرجع پولی را مانند فردی تصور کرد که (چنان‌که هایک آن را توصیف می‌کند) "دم یک ببر را محکم گرفته" است. در حالی‌که همه موافقند از اول هرگز نباید دم یک ببر را گرفت، اما به محض اینکه کسی دم یک ببر را گرفت، آن شخص در برابر ریسک گاز گرفتن یا چنگ زدن توسط آن ببر، هنگامی که دم آن را رها کند، قرار دارد. اما اگر دم ببر را محکم بگیرد می‌تواند این ریسک را که با گاز گرفتن یا چنگ زدن توسط ببر مواجه شود به تاخیر اندازد. اما گرفتن و نگه داشتن دم ببر، تنها ببر را خشمگین‌تر می‌کند و بنابراین هنگامی که در نهایت آزاد شود، که البته سرانجام این اتفاق خواهد افتاد، احتمال حمله کردن حیوان، حتی بالاتر می‌رود و با خشم بیشتری به فردی که دم آن را گرفته بود، حمله می‌کند.
فواد انصاری
هیچ شکی وجود ندارد که اندیشه‌ها عواقبی دارند.
aaslani96
این پازل که عجیب به نظر می‌رسد خودش را با ترکیبی سرهم خواهد کرد که به یک تصویر معنادار و زیبا منتهی می‌شود. آن خود را به این شیوه سرهم خواهد کرد، بدون اینکه هیچ‌کدام از تکه‌ها به صورت انفرادی قصد کمک کردن برای دست یافتن به این محصول را داشته باشند.
mamal asadi

حجم

۱۱۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۱۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان