دانلود و خرید کتاب زنان اساطیری (زن در اسطوره، تاریخ، حماسه) محمدحسین مجدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنان اساطیری (زن در اسطوره، تاریخ، حماسه) اثر محمدحسین مجدم

کتاب زنان اساطیری (زن در اسطوره، تاریخ، حماسه)

معرفی کتاب زنان اساطیری (زن در اسطوره، تاریخ، حماسه)

از زمانی که انسان خود و نقش خود را برای بقای نسلش شاخت. زن و زن بودن معنای زایش، برکت و بالیدن داشت. اولین الهه‌ها و خدایانی که بشر ساخت جنسیت مادینه داشتند چرا که مظاهر طبیعت همچون زمین و باد و باران و.... برای انسان نخستین تمثیلی از زنانگی بود. بسیاری از خدایان در طول تاریخ بشر تا زمانی که ادیان توحیدی سرود یگانگی و یکتاپرستی سردهند خدابانو بودند. از ونوس ویلندورف در اتریش که قدمتش به بیست تا سی‌هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد تا الهه‌ها و خدابانوان و مادرخدایان خوش قد وبالای یونان باستان همچون ایزیس و آفرودیت و آرتمیس و.... بسیاری از جنگ‌ها در تاریخ به خاطر زنان بوده و بسیاری از تاریخ‌سازان و فرمانروایان تاریخ زنان بوده‌اند. بسیاری از زنان در تاریخ اسطوره شده‌اند و زنانی حماسه آفریدند. کتاب «زنان اساطیری (زن در اسطوره، تاریخ، حماسه)» اثر محمدحسین مجدم ، زنان بزرگ سرزمین ایران را به ما معرفی می‌کند. زنانی که در تاریخ، حماسه و اسطوره ‌های این سرزمین رایزنانی برجسته، مادرانی خردمند و سیاست‌مدارنی باهوش و بزرگ بودند و ماندگار شده‌اند تا معنای زن را تنها در پرده‌نشینی و بی‌خبری و مقیاسی برای برترشمردن مکنت و جاه مردان ندانیم: مهرنگار (دوره ساسانی MehrNegâr) «مهرنگار» دختر خسرو انوشیروان ساسانی و نوه خاقان چین از زنانی است که به خاطر توجه به شهر و آبادی نامش در تاریخ ماندگار شده است. چنان‌که در تاریخ نامه‌ها آمده‌است، انوشیروان پس از آن‌که از علاقه دختر خود به شهرسازی و آبادانی با خبر شد، او را به شهربانی یزد گماشت. «مهرنگار» پس از ورود به یزد معمارانی را از شهر بغداد به آن‌جا خواست و در حومه شهر دهکده ای به نام «مهرگرد = مهرجرد» بنا کرد سپس به ساختن ده دیگری در نزدیکی میبد کنونی دست زد که نام «مهرپارین» را به روی آن گذاشت و چون از توجه مردم به ده سازی‌های خود با خبر شد به دلیل عشق به سازندگی به زودی به ساختن آبادی بزرگی به نام «مهر آباد» سرگرم شد که به صفا و رونق آن حوالی افزود...
مجموعه مقالات نخستین همایش ملی خشونت کلامی
گلرخ سعیدنیا
لذت طراحی نشانه
دیوید ایری
کارنامه اردشیر بابکان
مهری باقری
کیخسرو فرزند اسب
محمد‌رضا یوسفی
بردیا؛ فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت
آزاد تیموری
اسطوره و آیین (مجموعه دیدگاه‌های مکاتب و صاحب‌نظران)
بابک پرتو
دهانه غلامان
سیدمنصور سیدسجادی
فرهنگ و تمدن ایران پیش از تاریخ تا مادها
جواد قاجار
طراحی برنامۀ آموزشی زبان
پل نیشن
دیوان حافظ ( فصل چهارم )
خواجه حافظ شیرازی
تدوین برنامه آموزشی در آموزش زبان
جک سی ریچاردز
جستارهایی در اسطوره
عبدالرحمن مجاهدنقی
چشمان کهربایی درخت مر
رقیه کبیری
چهل حدیث در فضیلت قرآن کریم
محمدجواد گودینی
راهنمای ضروری برای مدیریت استعداد
کی تورن
استراتژی های بازار و تعاملات استراتژیک در شرکت های کوچک و متوسط
ندا معزی‌نیا
چگونه فرزندانی سالم و بانشاط داشته باشیم
وین دایر
درس‌نامه‌ آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان
فاطمه اکبری
داوری‌ تجاری بین المللی
داریوش مقامی نیا
ارزیابی پویا ریسک
علی کریمی

نظرات کاربران

sourina
۱۳۹۸/۰۵/۱۵

این کتاب بسیار زیبا و دلنشین، داستان های شاهنامه فردوسی رو روایت می کنه و از وجوه مختلف قهرمان زنان شاهنامه فردوسی بررسی می کنه، خیلی مفید و خوب بود چون باعث شد هم با شاهنامه ی فردوسی به صورت

- بیشتر
بنظرم کتاب خیلی خوبی بود
۱۳۹۹/۰۲/۰۷

بسیار عالی

کتیبه سپید
۱۴۰۰/۰۴/۰۴

فقط اسمش قشنگه؛ اما محتواش دروغه. یه مقدار حقیقت رو قاطی دروغ کردن و اسمش رو گذاشتن کتاب تاریخی. مثلا شهرناز و ارنواز رو جزو قهرمان‌های شاهنامه معرفی کرده؛ اما طبق خود شاهنامه، این دو نفر اصلا قهرمان نبودن! فقط

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
آبان دخت که نامش برگرفته از پیش نام‌های «ادویسور آناهیتا» بزرگترین نماد مؤنث آریایی است. یکی از همسران داریوش سوم هخامنشی بود. درباره او اطلاعاتی در دست نیست و جز نامش اثر دیگری از او باقی نمانده است.
Pariya
فردوسی از زبان رستم در پاسخ پدر که او را از جنگ با افراسیاب منع می‌کند، می‌گوید: چنین گفت رستم به دستان سام که من نیستم مرد آرام و جام کنون گر بترسم ز پور پشنگ نماند ز من در جهان بوی و رنگ زنان را از آن نام ناید بلند که پیوسته در خوردن و خفتنند
سیّد جواد
مسعودی در کتاب التنبیه و الاشراف درباره لباس ملکه پوران چنین گفته است: ((«پوران‌دخت» دختر خسروپرویز، جامه او سبز گلدار و شلوارش آسمانی و تاجش نیز آسمانی بود و بر تخت نشسته و تبرزینی بر دست داشت)).
هانیه
در مجمل التواریخ و القصص آمده است: (پادشاهی «پوران‌دخت» پرویز یک سال و چهار ماه بود و روزگار قوت اسلام بود و سپاه همی فرستاد به حرب عرب و همان مدت به مدائن بمرد).
هانیه
هدایت ا.. علوی در کتاب «زن در ایران باستان» درباره پوران دخت می‌نویسد: شاهان ساسانی در حدود ۳۵ نفر می‌باشند که بعضی از آنان مدتی طولانی و برخی فقط چند ماه به سلطنت نشستند. در بین آنان دو تن از شاهزاده خانم‌های ساسانی «پوران‌دخت» و «آزرمی‌دخت» نیز بر اریکه شاهی تکیه زدند ولی مدت فرمانروایی شان پردوام نبود زیرا آن‌ها نیز مانند چند تن دیگر، وارث بی نظمی ها بودند و در گردابی که پدر آنان «خسروپرویز» به واسطه غرور بی‌حد و عدم تدبیر ایجاد نموده بود، گرفتار آمدند. شاید اگر «پوران‌دخت» در زمانی دیگر و موقعیتی روشن تر به سلطنت می‌رسید، می‌توانست کفایت و درایت بیشتری نشان دهد.
هانیه
تهمینه، دختر شاه سمنگان و همسر رستم و مادر سهراب است.
هانیه
در فارسنامه ابن بلخی آمده است: ((این دختر پرویز است «خواهر» شیرویه از مادر و پدر، و چون «شهربراز» خروج کرد، او را به زنی خواست و «پوران» اجابت کرد از بهر مکر و پس او را بکشت و پادشاهی بگرفت و خراج از مردم برداشت و سیرت نیکو برد و کناره شد. زنی سخت عاقل و عادل و نیکو سیرت بود و چون پادشاه شد یک سال خراج از مردم بیفکند.))
هانیه
حمزه اصفهانی نیز در کتاب سنی ملوک الارض و الانبیاء چنین گوید: ((«پوران‌دخت» دختر «خسروپرویز» جامه او سبز گلدار و شلوارش آسمانی و تاجش نیز آسمانی بود)).
هانیه
در تاریخ بلعمی آمده است: ((پس چون شیرویه برادران را بکشت، هیچ فرزندی از فرزندان پرویز نماند مگر دو دختر که یکی نام «توران دخت» یکی را «آزرمی‌دخت» هر دو دختر «پرویز» بودند و «توران‌دخت» مهتر بود.
هانیه

حجم

۲۵۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۷ صفحه

حجم

۲۵۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۷ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان