دانلود و خرید کتاب انگور فرنگی آنتوان چخوف ترجمه عبدالحسین نوشین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب انگور فرنگی

«انگور فرنگی» اثر آنتوان چخوف (۱۹۰۴-۱۸۶۰) نویسنده مشهور روس دربردارنده چند داستان کوتاه است. عنوان داستان‌ها عبارتند از: «چاق و لاغر»، «حربا»، «شوخی»، «سرگذشت ملال انگیز»، «انگور فرنگی»، «سر به هوا» و ... . در داستان «حربا»می‌خوانید: در میدان بازار، سگی عابری را گاز می‌گیرد و افسر نگهبانی، سعی در بررسی دقیق پرونده دارد. افسر در ابتدا، کسانی که حیوانات ولگرد را در خیابان رها می‌کنند مقصّر می‌داند. امّا وقتی به او می‌گویند که سگ متعلّق به یک سرتیپ است، تغییر عقیده می‌دهد و فرد مصدوم را متهّم می‌کند. بدین گونه، با شنیدن نظرات گوناگون درباره سگ، هر لحظه عقیده افسر تغییر می‌کند و مانند حربا به رنگی جدید درمی‌آید. این داستان، یکی از داستان‌های معروف دوره نخست نویسندگی آنتوان چخوف است و نکته‌سنجی و ظرافت دید نویسنده در آن مشهود است.

معرفی نویسنده
عکس آنتوان چخوف
آنتوان چخوف
روس | تولد ۱۸۶۰ - درگذشت ۱۹۰۴

آنتوان پاولویچ چخوف، در سال ۱۸۶۰، در شهر تاریخی و بندریِ «تاگانروگ» در جنوب روسیه به دنیا آمد و در سال ۱۹۰۴، درگذشت. با گذشت یک قرن از زندگی این نویسنده، او هنوز هم یکی از مهم‌ترین، چیره‌دست‌ترین و حرفه‌ای‌ترین داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان تاریخ ادبیات جهان است.

نظرات کاربران

کاوه
۱۳۹۶/۰۷/۱۷

داستانهای کوتاه از نویسنده بزرگ جهان آنتوان چخوف.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
او نسبت به من لطف و محبت خاصی دارد و هم‌صحبتی‌اش با من فقط برای آن است که دلخوش‌ام کند. و من پاداش‌اش را این‌طور می‌دهم که خیره به او نگاه می‌کنم و گویی می‌خواهم هیپنوتیزش کنم و مدام به او تلقین می‌کنم: «برو... برو... برو...» ولی نیروی هیپنوتیزم‌ام در او بی‌اثر است و او می‌نشیند و می‌نشیند و می‌نشیند...
معین
«فریب خشنودی سازنده، گرامی‌تر از تاریکی حقیقت است.»
Omid Souri
غالباً پسربچه و دختر بچه‌ی موبور و پاره‌پوشی را می‌بینم که هر دو از پرچین به بالا می‌خزند و به سر تاس من می‌خندند. در چشم‌های درخشان‌شان چنین می‌خوانم: «کچله را نگاه کن!» به دشواری می‌توان گفت که این دو بچه یگانه کسانی هستند که هیچ ملاحظه‌یی برای شهرت و مقام رسمی من ندارند.
معین
و حالا خود را مورد این آزمایش قرار می‌دهم: «چه می‌خواهی؟» من می‌خواهم که زنان و فرزندان و دوستان و شاگردان ما به جای نام و شکل ظاهری و برچسب‌های ما، ما را چون انسان‌های معمولی دوست بدارند.
معین

حجم

۱۸۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

حجم

۱۸۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان