دانلود و خرید کتاب مردان مجنون زنان لیلی (جلد دوم) علی شمیسا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مردان مجنون زنان لیلی (جلد دوم) اثر علی شمیسا

کتاب مردان مجنون زنان لیلی (جلد دوم)

نویسنده:علی شمیسا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مردان مجنون زنان لیلی (جلد دوم)

«مردان مجنون زنان لیلی (جلد دوم)» به قلم دکتر علی شمیسا (-۱۳۴۶)، سعی دارد مفاهیم رفتارشناسی زناشویی را با تکیه بر ادبیات و نماد «لیلی و مجنون» و ترکیب آن با روان‌شناسی امروز بیان کند. روابط زناشویی جای بحث بسیار دارد، در این اثر سعی شده در هر بخش به جنبه‌ای از روابط زناشویی پرداخته شده و برای درک بهتر آن، حکایتی مرتبط با آن موضوع ارائه شود و با تکیه بر مفاهیم تحلیل رفتار متقابل (TA) (من کودک، من بالغ و من والد) به تحلیل کوتاه این حکایت‌های خردمندانه و عاشقانه پرداخته‌ شود. این نوشتار قصد دارد بیشتر در راستای روان‌شناسی فرهنگ (Culture-psy) گام بردارد. روان‌شناسی فرهنگ با زاویه‌ دید روان‌شناسی امروز، به تحلیل نمادها و نشانه‌های ادبیات و فرهنگ و هنر می‌پردازد. بخشی از کتاب را می‌خوانید: وقتی خودتان نباشید، زندگی برای شما سراسر دردسر می‌شود، زیرا زمانی‌که شما زن و شوهر از خودتان راضی نباشید و بخواهید همانند فرد دیگری رفتار و زندگی کنید، درگیری‌ها میان شما شروع می‌شود. وقتی زن تمام تلاش خود را به‌کار می‌برد تا از لحاظ ظاهری به فلان الگو و یا هنرپیشه نزدیک شود، به‌اجبار تغییراتی را در خود به وجود می‌آورد و این زمینه‌ی دور شدن از خود را فراهم می‌کند. اگر قورباغه‌ای، قورباغه باشد و اگر گربه‌ای، گربه باشد، غیرممکن است که بتواند یک ببر باشد. هرکسی باید بتواند در نقش فیزیولوژیک و روان‌شناختی خود ظاهر شود. وقتی شما یک زن و یک مادر هستید، باید در روابط زناشویی خود در این دو نقش با کیفیت ظاهر شوید؛ حال اگر شما به‌عنوان یک زن در مقابل همسر خود بخواهید شبه‌مرد باشید، هر روز با همسرتان جنگ و دعوا خواهید داشت و یا مرد اگر از نقش خود خارج شود و به‌جای این‌که تکیه‌گاه و حامی قدرتمند همسرش باشد، تغییر جهت دهد و به یک فرد متزلزل و ترسو تبدیل شود، طبیعی است که هیچ زنی از چنین مردی خوشش نمی‌آید و از حضورش لذت نمی‌برد.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۷/۰۷

کتاب صد و نود و نهم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی ، مثل جلد اول ، مفید بود و جالب ، البته حکایات تکراری هم داشت که حالا من نمیگم که ریا نشه ، تعداد زیادی بریده به اشتراک گذاشتم برای

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
فرهنگ معذرت‌خواهی دال بر ضعف و زبونی نیست.
سیّد جواد
سطح مقاومت خودتان را بالا ببرید
سیّد جواد
مردی که از مشکلات زندگی خسته شده بود، تصمیم به خودکشی گرفت. شبی در حالی‌که یک قرص نان زیربغلش بود، به اطراف شهر رفت. هنگامی‌که به تقاطع خطوط راه‌آهن رسید، روی ریل‌ها دراز کشید. پیرمردی که از آن‌جا می‌گذشت، از دیدن این صحنه متعجب شد و پرسید: «چرا این‌جا روی ریل‌ها خوابیده‌ای؟» مرد جواب داد: «می‌خواهم خودکشی کنم.» پیرمرد پرسید: «آن نان برای چیست؟» مرد جواب داد: «برای این‌که تا قطار برسد از گرسنگی نمیرم!»
سیّد جواد
نه گفتن! (از همین اکنون، نه گفتن را تمرین کنید!)
سیّد جواد
۳: این نیز بگذرد!
سیّد جواد
۹: فقط خودت باش!
سیّد جواد
زن: «دوستت دارم.» شوهر: «منم دوستت دارم.» زن: «ثابتش کن. داد بزن تا همه‌ی دنیا بفهمن.» شوهر کنار گوش زن زمزمه می‌کند: «دوستت دارم.» زن: «چرا آروم و برای من زمزمه می‌کنی؟» شوهر: «چون تو همه‌ی دنیای منی.»
سیّد جواد
ملانصرالدین خرش را گم کرده بود، فریاد می‌زد که هرکسی خرم را به من برگرداند، به او دو خر مژدگانی می‌دهم. به او گفتند: «این چه کار است، دو خر می‌دهی که یک خر به دست آوری؟!»‌ ملانصرالدین در جواب گفت: «شما لذت پیدا کردن و بخشیدن را نفهمیده‌اید!»
سیّد جواد
از یکی می‌پرسند: «می‌دانی چرا غواص‌ها از پشت، در آب می‌پرند؟» او می‌گوید: «آخر اگر از جلو بپرند می‌افتند داخل قایق!
سیّد جواد
یک دانش‌آموز با ترس، خطاب به معلمش گفت: «مرا ببخشید آقا! من نمی‌توانم جمله‌ای که در حاشیه‌ی مقاله‌ی قبلی من نوشته‌اید، بخوانم!» معلم جواب داد: «من نوشته بودم، خوش‌خط‌تر بنویس!»
سیّد جواد

حجم

۲۲۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۱ صفحه

حجم

۲۲۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۱ صفحه

قیمت:
۶۵,۹۰۰
تومان