دانلود و خرید کتاب حیوانات شب رو آستین رایت ترجمه شاهپور عظیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب حیوانات شب رو

کتاب حیوانات شب رو

نویسنده:آستین رایت
ویراستار:فهیمه شانه
انتشارات:نشر افق
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حیوانات شب رو

کتاب حیوانات شب رو نوشتهٔ آستین رایت و ترجمهٔ شاهپور عظیمی و ویراستهٔ فهیمه شانه است. نشر افق این رمان آمریکایی را منتشر کرده است. این اثر اولین بار در سال ۱۳۹۳ منتشر شد و از مجموعهٔ «ادبیات امروز» است.

درباره کتاب حیوانات شب رو

کتاب حیوانات شب رو (Nocturnal animals) رمانی آمریکایی نوشتهٔ آستین رایت است. رمان «حیوانات شب‌رو» مشهورترین اثر این نویسنده است. آستین رایت در این رمان داستان زوجی را روایت کرده که از یکدیگر جدا شده‌اند. «سوزان» شبی بعداز جدایی و بی‌خبری، دست‌نوشته‌های اولین رمان «ادوارد» را دریافت می‌کند. او شروع به خواندن رمان می‌کند و در همین حین مرز میان واقعیت و داستان برایش کم‌رنگ می‌شود. این رمان دو دسته شخصیت دارد؛ شخصیت‌های داستان و شخصیت‌هایی که در رمان ادوارد حضور دارند. این رمان آمریکایی بهترین کتابِ ماه و پرفروش‌ترین اثر داستانی یک نویسندۀ آمریکایی در سال ۱۹۹۴ است و به ۱۳ زبان ترجمه شده است. آستین رایت در این رمان تنهایی گریزناپذیر انسان مدرن را ترسیم کرده است.

خواندن کتاب حیوانات شب رو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستان آمریکا و علاقه‌مندان به قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حیوانات شب رو

«فاصلهٔ موجود در متن مربوط به پایان فصل نیست، اما سوزان مکث می‌کند. چیزی مانع شده. پیش‌بینی می‌کند قرار است صحنه‌ای مربوط به رابطهٔ تنانگی ببیند. مطمئن نیست چنین چیزی را بخواهد، مگر اینکه ادوارد را از چنین تخیلی دور نگه دارد. ادواردِ عصبی که تخیل تنانگی‌اش در زندگی واقعی خوب نبود. سوزان با او احساس خشم می‌کرد. تصویر مغرورانهٔ او از یک مهمانی هیئت‌علمی در نظرش می‌آید. سوزان خودش مهمانی‌های مربوط به هیئت‌علمی را دوست دارد، به نظر او آدم‌های تحصیل‌کرده باهوش‌تر و بافرهنگ‌تر از خیلی‌ها هستند. از دست تونی هم عصبانی است، وقتی تراژدی‌اش را برای دانشجویان تعریف کرد، تکان‌دهنده بود. ترجیح مردانهٔ لویی جوان به النور آزاردهنده بود. سؤالی دربارهٔ رابطهٔ استاد-دانشجو در ذهنش به وجود آمده بود. نکند تونی یا ادوارد به چنین چیزی فکر کرده‌اند.

چه‌چیزی او را آزرده‌خاطر می‌کند و مانع خواندن کتاب ادوارد می‌شود؟ رزی به تلفن آویزان است و با کرول حرف می‌زند. نکند آرنولد تلاش می‌کند از نیویورک با او تماس بگیرد: بی‌خیال، بگذار دختر حرفش را بزند. سوزان امیدوار است که آرنولد تلفن نزند. این فکر متعجبش می‌کند، چرا باید چنین امیدی داشته باشد؟ می‌ترسد تلفن آرنولد به دلیل بدی باشد و ناگهان می‌فهمد از بازگشت فردای او نیز می‌ترسد  فردا؟  آرزو می‌کند یک روز دیگر در اختیار داشت تا آماده شود. سوزان او را تصور می‌کند که هدیهٔ ترسناکی برایش می‌آورد. هدیه‌ای مرگ‌بار که هدیه نیست. چه می‌تواند باشد؟ او خبر ندارد، این چراغی از اندیشه در سر اوست، نامنظم و تیره مانند زغال.

متوجه می‌شود در بیرون از خانه سروصدای شهری به‌دلیل بارش برف دچار دگرگونی شده. برف روی اتومبیل را می‌پوشاند، یعنی فردا باید باقی‌مانده‌ها و پیاده‌روها را با خاک‌انداز تمیز کند  یا او باید این کار را انجام دهد یا هنری. درگیر کارهای عجیبی است که انجام می‌دهد. دارد داستانی ساختگی را می‌خواند. خودش را در حالت خاصی مانند خلسه قرار می‌دهد، درحالی‌که فرد دیگری (ادوارد) وانمود می‌کند که تخیلات خاصی واقعی‌اند. سؤالی برای موقعی دیگر: من واقعاً دارم چه می‌کنم؟ آیا دارم چیزی یاد می‌گیرم؟ ادوارد، آیا دنیا به‌دلیل همکاری من و تو بهتر می‌شود؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

حجم

۳۵۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

قیمت:
۱۲۷,۵۰۰
تومان