دانلود و خرید کتاب چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم؟ (جلد اول، جبر) پرویز شهریاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم؟ (جلد اول، جبر) اثر پرویز شهریاری

کتاب چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم؟ (جلد اول، جبر)

معرفی کتاب چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم؟ (جلد اول، جبر)

کتاب چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم؟ (جلد اول، جبر) نوشتۀ پرویز شهریاری در نشر مهاجر به چاپ رسیده است.

درباره کتاب چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم؟ (جلد اول، جبر)

کتاب چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم؟ (جلد اول، جبر) جزو مجموعه‌ای دوجلدی است که نحوۀ حل مسائل جبر و هندسه را آموزش می‌دهد. جلد اول یعنی کتاب حاضر مربوط به موضوع جبر و جلد دوم مربوط به هندسه است. این دو کتاب راهنما، مناسب برای دانش‌آموزان دبیرستانی هستند.

علاوه بر مؤلف کتاب یعنی پروزیز شهریاری، برخی از کسانی که در مربیگری و معلمی ریاضیات نقش برجسته داشته‌اند نیز در این کتاب مقاله‌هایی دارند که بسیار مفید هستند. این کتاب برای همۀ دبیران، دانش‌آموزان علاقمندان به ریاضی مفید خواهد بود. نویسنده می‌گوید در تألیف آن، هرآنچه برای حل مسئله‌های جبر مفید به نظر می‌رسید گردآوری کرده است. او کوشیده تا خواننده را با زیروبم مسئله‌های ریاضی در حالت نظری و موارد جزئی آشنا کند.

خواندن کتاب چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم؟ (جلد اول، جبر) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به معلمان، دانش‌آموزان و همۀ دوستداران مسائل ریاضی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پرویز شهریاری

پرویز شهریاری، زادۀ ۲ آذر ۱۳۰۵ در کرمان، ریاضیدان، مترجم، نویسنده، معلم ریاضیات، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و از چهره‌های ماندگار ایران در زمینهٔ دانش و آموزش بود. او پس از تحصیل دورۀ ابتدایی در دبستان کاویانی، تا پایان دورۀ تحصیلی متوسطه را در دبیرستان ایرانشهر در شهر کرمان گذراند و وارد دانشسرای مقدماتی کرمان شد. در خرداد ۱۳۲۳ دانش‌آموخته شد و برای ادامۀ تحصیل به تهران رفت. این دبیرِ سرشناسِ دبیرستان‌های تهران که به چهرۀ ماندگار آموزش نوین ریاضیات در ایران مبدل شد، در ۱۳۳۲، در تهران در رشتۀ ریاضی از دانشکدهٔ علوم دانشگاه تهران و دانشسرای عالی (دانشگاه تربیت معلم تهران کنونی) دانش‌آموخته شد. یک سال در شیراز آموزگار بود و در ۱۳۳۳ به تهران رفت. آن روزها در دبیرستان اندیشه و دبیرستان‌های وابسته به گروه فرهنگی خوارزمی آموزش می‌داد. در دانشکدهٔ فنی دانشگاه تهران، در کلاس‌های روزانه و شبانه دانشگاه تربیت معلم و در اراک در مدرسه عالی علوم اراک هم آموزگار بود. شهریاری چندین جلد کتاب در زمینه‌های ریاضیات، تاریخ، فلسفه و ادبیات تألیف و ترجمه کرده و نیز چند صد عنوان مقاله از او در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌ است. شهریاری در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در تهران درگذشت.

بخشی از کتاب چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم؟ (جلد اول، جبر)

«هر کسی با ریاضیات سر و کار دارد، می‌داند که، برای حل یک مساله‌ی ساختمانی هندسه، باید چهار مرحله را در نظر گرفت: تجزیه و تحلیل مساله، ساختمان، اثبات و سرانجام بحث درباره‌ی جواب و بررسی آن. در این جا، سه مرحله‌ی آخر را کنار می‌گذاریم و درباره‌ی اول به تفصیل صحبت می‌کنیم. در بسیاری از کتاب‌های درسی و جنب درسی، تجزیه و تحلیل را یکی از مرحله‌های مساله‌های ساختمانی هندسه به حساب آورده‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۴۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان