دانلود و خرید کتاب تصاعدها و لگاریتم پرویز شهریاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تصاعدها و لگاریتم اثر پرویز شهریاری

کتاب تصاعدها و لگاریتم

انتشارات:نشر مهاجر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تصاعدها و لگاریتم

کتاب «تصاعدها و لگاریتم» نوشتۀ پرویز شهریاری است و نشر مهاجر آن را منتشر کرده است. این کتاب مباحث کاربردی در ریاضیات برای دانش آموزان دبیرستان را در برمی‌گیرد.

درباره کتاب تصاعدها و لگاریتم

کتاب‌های ریاضی دورۀ دبیرستان جنبه‌های کاربردی ریاضیات مقدماتی را شامل نمی‌شود و دانش‌آموزان همواره خود را در مواجهۀ با موضوعات انتزاعی سردرگم می‌بینند. علاوه براین، آن‌ها از رابطۀ عمیقی که ریاضیات با فرهنگ عام انسانی دارد و نحوۀ برخورد فلسفی و آموزشی با عنصرهای ریاضیات هم آگاهی ندارند. اما چگونه می‌توان با انتزاع‌های ریاضی برخورد کرد؟ و چطور می‌شود که آن‌ها را از حالت ذهنی به‌صورت عینی درآورد؟

مباحث ریاضیات دورۀ دبیرستان بسیار متنوع و فشرده است تا جایی که معلمان هم قادر نیستند در ساعت‌های محدودی که با دانش‌آموزان سروکار دارند، تمامی جنبه‌های ریاضیات مقدماتی را پوشش دهند. جنبه‌هایی که در آینده چه برای دانش‌آموزان رشتۀ ریاضی و چه رشته‌های مرتبط با آن کاربرد دارد؛ بنابراین نیاز است که دانش‌آموزان از همان ابتدا مباحث را به‌خوبی فرابگیرند. پرویز شهریاری، ریاضی‌دان، مترجم، نویسنده، معلم ریاضیات، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و از چهره‌های ماندگار ایران در زمینهٔ دانش و آموزش، در کتاب تصاعدها و لگاریتم، اصول لگاریتم، تصاعد حسابی و تصاعد هندسی را به همراه مسائل و تمرین‌های مختلف برای دانش‌آموزان دوره‌های دبیرستان توضیح داده است.

کتاب تصاعدها و لگاریتم در ۴ بخش تنظیم شده است. عناوین بخش‌های کتاب عبارت است از: «بخش اول: تصاعدها»، «بخش دوم: لگاریتم‌ها»، «بخش سوم: معادله‌های نمایی و معادله‌های لگاریتمی» و بخش چهارم: «آشنایی با محاسبه‌های تسیولکووسکی»

خواندن کتاب تصاعدها و لگاریتم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ریاضی، معلمان و دانش‌آموزان دبیرستانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تصاعدها و لگاریتم

«۱. طول میله آهنی که در صفر درجه برابر یک متر است با هر تغییر حرارت به‌اندازه یک درجه، به‌اندازه ۰/۰۰۰۰۱۲ متر تغییر می‌کند (با افزایش درجه حرارت طول آن بیشتر و با کاهش درجه حرارت طول آن کمتر می‌شود). یک تصاعد حسابی تشکیل دهید که جمله‌های متوالی، آن معرف طول میله آهنی در درجه حرارت‌های ۰°، ۱°، ۲°،... باشد. طول میله در حرارت ۱۰۰ درجه چقدر است؟

۲. ضمن سقوط آزاد مسافتی که جسم در فاصله زمانهای برابر و متوالی طی میکند متناسب است با رشته عددهای فرد. ثابت کنید این مسافتها تشکیل یک تصاعد حسابی میدهند اگر بدانیم جسم در حال سقوط ،آزاد در ثانیه اول مسافتی برابر ۴/۹ متر پیموده است قدر نسبت این تصاعد را پیدا کنید این جسم در طول ۲۰ ثانیه چه مسافتی را می پیماید؟

۳. سرعت جسم، ضمن سقوط آزاد در پایان ثانیه اول برابر ۹/۸ متر بر ثانیه است. مطلوب است سرعت جسم بعد از هر یک دهم ثانیه به شرطی که بدانیم سرعتهای جسم در حال سقوط آزاد، در فاصله زمانهای متوالی برابر، تشکیل یک تصاعد حسابی می دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۳۰٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان