دانلود و خرید کتاب معلم الهام بخش رابرت ا. (باب) سالو ترجمه سعید مادح خاکسار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب معلم الهام بخش

کتاب معلم الهام بخش

معرفی کتاب معلم الهام بخش

کتاب معلم الهام بخش نوشتهٔ رابرت ا. (باب) سالو و ترجمهٔ سعید مادح خاکسار و حسن ملکیان است. انتشارات سایه سخن این کتاب را منتشر کرده است. این اثر در باب ایجاد تغییر مثبت در زندگی دانش‌آموزان است.

درباره کتاب معلم الهام بخش

کتاب معلم الهام بخش برابر است با استراتژی‌های آموزشی و روش‌های تدریس که بدون توجه به سطحی که تدریس می‌کنید در کلاسِ شما کاربرد خواهد داشت. این منبع تربیت معلم به مربیان مبتدی و ابتدایی کمک می‌کند و به آن‌ها الهام می‌بخشد. کتاب حاضر برای هر مربی است که مشتاق ایجاد هویت حرفه‌ای معنادار و تأثیر مثبت بر زندگی دانش‌آموزان است. این که آیا در حال حاضر مشغول تدریس هستید، در حال آموزش برای تبدیل‌شدن به یک معلم هستید یا درمورد حرفه‌ای در آموزش فکر می‌کنید، معلم الهام‌بخش برای شما مناسب است؛ اگر شما از معلمی چیزی بیش از یک شغل می‌خواهید. این کتاب برای کسانی است که متعهد به ایجاد تغییر تفکرات دیگران هستند.

خواندن کتاب معلم الهام بخش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب ایجاد تغییر مثبت در زندگی دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معلم الهام بخش

«یادگیری ممکن است طبیعی باشد، اما این ویژگی دربارهٔ کسب مهارت‌های تحصیلی - یعنی یادگیری در مدرسه- صدق نمی‌کند. کسب این مهارت‌ها به انگیزه نیاز دارد. انگیزه چگونه به ما در یادگیری مطالب مدرسه کمک می‌کند؟ برخلاف عقیدهٔ عامه، هیچ‌کس نمی‌تواند به فردی دیگر انگیزه بدهد. در این فصل می‌آموزید که انگیزه همیشه از درون می‌آید.

متداول‌ترین نظریه درخصوص انگیزه در دنیا روان‌شناسی کنترل بیرون ی است. تعریفِ مختصر روان‌شناسی کنترل بیرون ی که اغلب از اثر جان واتسون و بی. اف. اسکینر سرچشمه می‌گیرد، عبارت است از: رفتار انسان نتیجهٔ واکنش او به محرک‌های بیرون ی است. اگر به‌خاطر رفتاری خاص، به کسی پاداش دهند یا از او حمایت کنند، احتمال تکرار آن رفتار در آن فرد افزایش می‌یابد. اگر به‌خاطر رفتاری خاص کسی را تنبیه کنند، احتمال بروز مجدد آن رفتار در آن فرد کاهش می‌یابد.

روان‌شناسی کنترل بیرون ی برای بسیاری افراد جذاب است. نخست به این دلیل که توضیحی ساده و همه‌فهم از رفتار و انگیزه است و انسان‌های پیچیده و چندوجهی را به موجوداتی ساده و واکنش‌پذیر تبدیل می‌کند که با پاداش و تنبیه می‌توان کنترلشان کرد. دوم این‌که، روان‌شناسی کنترل بیرون ی به‌ویژه برای کسانی جذاب است که در پی کنترل دیگرانند. طبق اصول این روان‌شناسی انسان‌ها به‌طور طبیعی نرم و انعطاف‌پذیرند و فقط کافی است یک سیستم مؤثر پاداش و تنبیه ایجاد کنیم تا دیگران را به اطاعت از دستورات خود واداریم.

روان‌شناسی کنترل بیرون ی، به‌رغم فراگیری ، اساساً ناقص است و هرگز به کسی انگیزه نمی‌دهد که بهترین تلاشش را بکند. ما پیچیده‌تر از آنیم که طرفداران روان‌شناسی کنترل بیرون ی بتوانند متقاعدمان کنند. ما موجوداتی ساده و واکنش‌پذیر نیستیم که مثل روبات به برنامه‌ریزی نیاز داشته باشیم. در حقیقت، چون به‌دنبال استقلال هستیم، هر تلاشی برای شکل‌دهی رفتارمان، ولو خیرخواهانه، نافرمانی ما را به دنبال دارد. مردم معمولاً کنترل بیرونی را نمی‌پذیرند، حتی اگر در ظاهر به نفعشان باشد.

ادعا نمی‌کنم که روان‌شناسی کنترل بیرون ی هرگز جواب نمی‌دهد. اگر به جای کیفیت به‌دنبال اطاعت محض باشیم، ممکن است مؤثر باشد. اگر از شما بخواهم کاری را بدون درنظرگرفتن کیفیت انجام دهید، شاید بتوانم با دادن پاداش شما را اغوا یا با ایجاد ترس از تنبیه ، دست‌کم در کوتاه‌مدت شما را وادار به اطاعت از خود بکنم. البته این کار هزینهٔ سنگینی دارد. با توجه به بررسی‌ها، پاداش‌های بیرونی موجب کاهش انگیزهٔ درونی می‌شود. (Amabile ۱۹۸۹) آیا برای دانش‌آموزان یا فرزندانتان چنین چیزی را می‌خواهید؟ علاوه بر این، معتقدم که شما، حتی در مواردی که ذکر شد از انگیزهٔ درونی برخوردارید. شما از خواسته‌هایتان انگیزه می‌گیرید. پیشنهاد پاداش برای کاری یا تنبیه به‌منظور خودداری از آن، به طرز چشمگیری با انگیزه‌ای که برای یادگیری به شما می‌دهم تفاوت دارد.»

قسمتی از تاریخ فوتبال خوزستان (جلد سوم)
صفر راکی
قیمت گذاری پیشرفته اختیار معامله ها (کاربردها در متلب)
علیرضا سارنج
احزاب سیاسی و گروه های مسلح در مازندران و گلستان
سیف الرضا شهابی
روش های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی
جیمی کللند
کاستلز و رسانه
فیلیپ هوارد
دانشنامه فلسفه استنفورد؛ زیبایی شناسی هایدگر
ایئن تامسون
افسانه های سرخپوستان
ریچارد ارداز
وزیران فرهنگ و آموزش و پرورش ایران
پروین دخت تدین
راز بین دو نفر
کارن ام. مک منس
عزازیل (راز توطئه)
بوریس آکونین
آدورنو
الکس تامسن
تربیت مثبت
رایحه مهدوی نژاد
گزارشگری خوب
آبراهام آمیدور
درمان نوروکینتیک عصبی- حرکتی
دیوید وینستوک
Criticisms on New Financial Technologies
میلاد شاهواروقی فراهانی
رازهای ازدواج موفق (کاپیتان چسلی «سالی» و لووری سالنبرگر)
مارلو توماس
دلایل نزول قرآن از سوی خداوند و عدم تحریف آن
سیدفتح اله سعادتمند
معمای زندگی
مصطفی محمود
آقای خنزر پنزری
نبیهه محیدلی
راهنمای کارآفرینی کاربردی
احمد میرابی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۵۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۱۰۲,۴۰۰
تومان