دانلود و خرید کتاب راهنمای تدریس ریاضی دوم دبستان بهزاد قباخلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای تدریس ریاضی دوم دبستان اثر بهزاد قباخلو

کتاب راهنمای تدریس ریاضی دوم دبستان

معرفی کتاب راهنمای تدریس ریاضی دوم دبستان

کتاب راهنمای تدریس ریاضی دوم دبستان به‌قلم بهزاد قباخلو و مریم احمدی را انتشارات دانش‌آفرین منتشر کرده است. این کتاب به آموزش تکنیک‌ها و مهارت‌های تدریس ریاضی درجهت افزایش بهره‌وری عملکرد آموزگاران دوم دبستان می‌پردازد.

درباره کتاب راهنمای تدریس ریاضی دوم دبستان

درس ریاضی یکی از دروس کلیدی در تمامی مقاطع تحصیلی به‌ویژه مقطع ابتدایی است که آموزش و یادگیری آن هم برای معلمان و هم برای دانش‌آموزان چالش‌برانگیز است. کتاب پیش رو می‌کوشد در دو بخش ابتدا به چالش‌ها و مشکلات یادگیری این درس و سپس به معرفی راهکارهایی برای حل این چالش‌ها به‌صورت درس‌به‌درس و مطابق با مباحث کتاب درسی بپردازد.

خواندن کتاب راهنمای تدریس ریاضی دوم دبستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

معلمان کلاس اول دبستان و نیز اولیای دانش‌آموزان از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب راهنمای تدریس ریاضی دوم دبستان

«آنچه در تدریس ریاضی مهم است، تدوین فرآیند منظم آموزش در تدریس است. آنچه در گذشته مورد تأکید قرار می گرفت روش قاعده‌گویی تکنیک‌محور و رابطه‌گویی بود. مدت زمان آموزش ریاضی منحصر به زمان کلاس بود یعنی مقدار زمان آموزش فقط در سیستم آموزش رسمی معنا داشت. این امر آموزش بیشتر از نظریات برونر بود. وی معتقد بود که مراحل آموزش ریاضی منحصر به مجسم، نیمه‌مجسم و مرحلهٔ مجرد می‌باشد. در این فرآیند با استفاده از فرمول‌ها، قواعد و تکنیک‌ها و با توضیح کم و مختصر در زمان ۱۰ الی ۲۰ دقیقه‌ای کلاسی، آموزش به‌سرعت به سمت نتیجه رفته و زمان بحث و یادگیری خلاصه شده و در آخر تمرین و تکرار با استفاده از سؤال‌های با پاسخ‌های کوتاه و از نوع حل کردن با پاسخ‌های ریاضی به اتمام می‌رسید. در‌واقع مفهوم‌سازی موضوعات درسی با تکنیک‌گویی ارتباط برقرار نمی‌کرد. البته اینکه در یک زمان معین با هدف آشکار و صریح آموزش صورت می‌گرفت از مزیت‌های این نوع آموزش بود اما این فرآیند به جنبهٔ خاصی از موضوع و مفاهیم پرداخته و عملاً دانش‌آموزان را در یک راه ازپیش‌تعیین‌شدهٔ آموزش قرار داده و تجربه‌های محیطی دانش‌آموزان نسبت به موضوع آموزش در نظر گرفته نمی‌شد. آنچه مدنظر بود درواقع اندازه‌گیری پیش‌دانسته‌های موضوعی و دانش ریاضی بود و دانش‌آموزان الزاماً به حفظ، تکرار و تمرین و نوشته‌های زیاد رو می‌آورند. حال با توجه به تغییر کتاب‌های جدید فرآیند آموزش ریاضی یک مرحله قبل‌تر را مورد هدف قرار داده و در سه مرحله تدوین شده است. مرحلهٔ اول مفهوم‌سازی، مرحله دوم رسیدن به تکنیک فرمول و قاعده‌گویی و رویه‌گویی، مرحله سوم حل مسئله و یادگیری نشانهٔ مفهوم‌سازی در کتاب‌های درسی شروع هر درس با فعالیت است. همچنین در کتب جدید فرایند تشکیل یک مفهوم یا فرمول از طریق استدلال فعالیت و کار در کلاس تأکید شده است. در کتاب جدید بر استفاده از گفتمان، پرسش‌های موثر و راهبردهای حل مسئله سؤالات با پاسخ‌های باز بسیار تاکید شده است چون اجزای جدانشدنی فرایند یادگیری می‌باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۱۳۳,۰۰۰
تومان