دانلود و خرید کتاب خاطرات و مبارزات شهید محلاتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطرات و مبارزات شهید محلاتی اثر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

کتاب خاطرات و مبارزات شهید محلاتی

معرفی کتاب خاطرات و مبارزات شهید محلاتی

کتاب خاطرات و مبارزات شهید محلاتی تألیف مرکز اسناد انقلاب اسلامی را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب به شرح زندگی و خاطرات شهید محلاتی می‌پردازد.

درباره کتاب خاطرات و مبارزات شهید محلاتی

روایت خاطرات در تبیین ابعاد تاریخ انقلاب اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اسناد تصاویری و حتی ثبت وقایع هرگز به‌تنهایی سندساز نمی‌توانند بیان‌کنندهٔ زوایای پیدا و پنهان تاریخ باشند چرا که انگیزه‌ها و آرمان‌ها، اخلاص‌ها و ایثارها، تصمیمات پنهانی با نقایص و کاستی‌های فراوان از چشم و گوش و عکاس و مورخ مخفی اما در اذهان باقی می‌مانند. خاطرات می‌توانند منابع مکتوب تاریخ را گویا کنند و آنچه را که از دیده‌ها پنهان مانده، آشکار نمایند؛ خصوصاً افرادی که خود جزء تاریخ‌سازان بوده‌اند. مرکز اسناد انقلاب اسلامی به‌خاطر رسالتی که در تدوین تاریخ انقلاب اسلامی به عهده گرفته است، صدها ساعت خاطره را از شاهدان تحولات و وقایع ضبط کرده است و تاکنون چندین کتاب خاطره را با هماهنگی راویان منتشر نموده است. کتاب پیش رو مجموعه‌‌ای از خاطرات شهید محلاتی در دوران مبارزات پیش از انقلاب اسلامی و خدمات او در دوران انقلاب و جنگ است که می‌تواند علاوه‌بر آشنایی با این شهید بزرگوار در درک رخدادهای تاریخ معاصر ایران مؤثر عمل کند.

خواندن کتاب خاطرات و مبارزات شهید محلاتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ معاصر ایران، به‌ویژه انقلاب اسلامی و نیز دوستداران زندگی‌نامه‌ها از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب خاطرات و مبارزات شهید محلاتی

«محلات: کودکی و نوجوانی

فضل‌الله مهدی‌زاده در سال ۱۳۰۹ در شهر محلات به دنیا آمد. در شش‌سالگی به جای مدرسهٔ دولتی به مکتب فرستاده شد و با تعلیمات اسلامی آشنایی یافت و قرآن کریم. معارف اسلامی و معلومات عمومی را آموخت. پدرش کاسب و کشاورز بود و ازآنجاکه توانایی خواندن و نوشتن نداشت بعد از شش سال درس خواندن از او خواست کمک کارش باشد و چیزهایی را که لازم داشت برایش بنویسد. در یکی از تابستان‌ها، فضل‌الله مهدی‌زاده با مشاهدهٔ طلاب و فضلایی که از قم به محلات رفته بودند به طلبگی علاقه‌مند شد و در کنار کمک به پدر و مادرش آموختن دروس حوزوی را آغاز کرد. محلاتی از مراجع و عالمانی از جمله سیدمحمدتقی خوانساری، سیدرضا صدر و امام‌خمینی نام برده است که در برخی از تابستان‌ها به محلات می‌رفتند. وی مقداری از دروس حوزوی را از سیدجلال شهیدی محلاتی فرا گرفت. سیدجلال شهیدی علاوه‌بر مقام استادی، پدر همسر محلاتی نیز است. فضل‌الله محلاتی در ۲۱ سالگی با اقلیم‌السادات شهیدی دختر سیدجلال شهیدی محلاتی ازدواج کرد. فضل‌الله محلاتی در تابستان‌های نوجوانی و در ۱۳-۱۴ سالگی با سیدمصطفی خمینی در محلات آشنا شد. فضل‌الله و سیدمصطفی باهم به گردش و بازی می‌رفتند و همین آشنایی موجب شد بعد از اقامت در قم زمینهٔ بیشتری برای آشنایی با امام خمینی برایش فراهم شود. پدر همسر محلاتی نیز از دوستان امام‌خمینی بود و با یکدیگر ارتباطی دوستانه و خانوادگی داشتند. محلاتی همهٔ این موارد را در انس خود با امام خمینی و همچنین آشنایی با بینش و فکر امام مؤثر می‌دانست. با حضور تابستانی آیت‌الله سیدمحمدتقی خوانساری در محلات، فضل الله محلاتی نزد او رفت و از تمایل و علاقهٔ خود برای تحصیل در حوزهٔ علمیهٔ قم گفت و درعین‌حال مخالفت پدر با این تصمیم را مطرح کرد. به درخواست خوانساری و تلاش عموی محلاتی رضایت پدر برای تحصیل در حوزهٔ علمیهٔ قم جلب شد و خوانساری، سرپرستی محلاتی را به عهده گرفت و بدین‌گونه فضل‌الله محلاتی در سال ١٣٢٤ عازم قم شد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

حجم

۳۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان