دانلود و خرید کتاب لذت علم جیم الخلیلی ترجمه جمیل آریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لذت علم اثر جیم الخلیلی

کتاب لذت علم

نویسنده:جیم الخلیلی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب لذت علم

کتاب الکترونیکی «لذت علم» نوشتهٔ جیم الخلیلی، یکی از دانشمندان برجسته در زمینه فیزیک و علم رادیواکتیو، با ترجمهٔ جمیل آریایی در انتشارات مازیار چاپ شده است. کتاب لذت علم به خوانندگان این فرصت را می‌دهد تا با زیبایی‌ها و شگفتی‌های دنیای علم آشنا شوند.

درباره کتاب لذت علم

کتاب لذت علم تلاش دارد تا علم را از منظری شاد و قابل دسترس به مخاطبان عرضه کند. الخلیلی در این کتاب به بررسی مفاهیم پیچیدهٔ علمی با زبانی ساده و روان می‌پردازد و تلاش می‌کند تا خواننده را به مشارکت در فرایند اکتشاف‌های علمی ترغیب کند. از این رو این اثر برای هر کسی که به درک بهتر جهان پیرامون خود علاقه‌مند است، مناسب خواهد بود.

کتاب شامل مباحث متنوعی از فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و حتی فلسفهٔ علم است و با استفاده از مثال‌هایی از زندگی روزمره و تاریخ علم، مفاهیم را برای خواننده قابل فهم و جذاب می‌کند. هدف از این کتاب، افزایش آگاهی عمومی نسبت به علم و ایجاد نگرشی مثبت نسبت به یادگیری و کشفیات علمی است. 

این کتاب علاوه‌بر آموزش مفاهیم علمی به ما نشان می‌دهد که علم می‌تواند سرشار از لذت و شادی باشد. الخلیلی با استفاده از تجربیات شخصی و داستان‌های مهیج، مخاطب را به سفری در دنیای علم می‌برد که در آن هر فرد می‌تواند با پرسش‌گری و کنجکاوی، دانش خود را به چالش بکشد و آن را گسترش دهد. 

کتاب لذت علم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و تمام کسانی که به درک بهتر شگفتی‌های دنیای پیرامون و زندگی روزمرهٔ خود از منظر علمی علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب لذت علم

«عده‌ای هستند که می‌گویند وقتی که می‌خواهیم تصمیم بگیریم که آیا چیزی درست است یا نه، باید تعصبات شخصی و فرهنگی، ضوابط اجتماعی و زمینه‌های تاریخی را در نظر بگیریم. نظریهٔ معروف به ساخت‌گرایی اجتماعی می‌گوید حقیقت را فرآیندهای اجتماعی می‌سازند و در واقع، همهٔ دانش «ساخته‌شده» است، یعنی ادراک ما از آنچه حقیقت باشد نیز ذهنی است. ایده‌ای است که حتی بر بازنمایی ما از واقعیت، چون تعریف نژاد، تمایلات جنسی، جنسیت، اثر گذاشته است. گاهی نکتهٔ معتبر و مهمی هست که باید یادآور شویم. با وجود این، اگر این استدلال‌ها را بیش از حد ادامه دهیم می‌توانند ما را در نهایت به سمت این ایدهٔ خطرناک سوق دهند که حقیقت چیزی است که ما به عنوان جامعه تصمیم می‌گیریم که روی آن به توافق برسیم. باید بگویم که این بی‌معنی است.

اکثر دانشمندان قطعاً این طوری به دنیا نگاه نمی‌کنند. بر اثر فلسفه‌ای به نام واقع‌گرایی علمی که بیان می‌کند علم نقشهٔ روز به روز دقیق‌تری از واقعیت را برای ما فراهم می‌کند که مستقل از تجربهٔ ذهنی ماست، علم در کل پیشرفت کرده است و دانش ما از جهان فیزیکی گسترس یافته است. به بیان دیگر، واقعیت‌هایی در بارهٔ جهان هستی ما هست که درست هستند و مهم نیست که ما آن‌ها را چه تعبیر کنیم و اگر برای آنچه رخ می‌دهد بیش از یک تعبیر وجود داشته باشد مشکل جهان نیست بلکه مشکل ماست که باید برطرف کنیم. شاید ما هرگز قادر نباشیم برای آنچه رخ می‌دهد تعبیری پیدا کنیم و بهترین کاری که از ما ساخته است این است که امیدوار باشیم توضیح آن را پیدا کنیم که نه تنها با شواهد موجود سازگار باشد بلکه همهٔ ضوابط نظریهٔ علمی خوب را برآورده کند و پیشگویی‌های آزمون‌پذیری داشته باشد که بتوانیم آن‌ها را اندازه‌گیری و این توضیح را راستی‌آزمایی کنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۳۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان