دانلود و خرید کتاب نور و اپتیک کایل کرکلند ترجمه جمیل آریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نور و اپتیک اثر کایل کرکلند

کتاب نور و اپتیک

نویسنده:کایل کرکلند
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نور و اپتیک

کتاب نور و اپتیک نوشتهٔ کایل کرکلند و ترجمهٔ جمیل آریایی است. انتشارات مازیار این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی دانستنی‌هایی خواندنی پیرامون تشکیل تصویر، پرتوهای تولیدشده با لیزر و نقش نور در فرآیندهای بیولوژیکی و مهندسی پزشکی است.

درباره کتاب نور و اپتیک

در کتاب نور و اپتیک با مبانی اساسی و پایه‌ای یکی از گرایش‌های تخصصی فیزیک آشنا می‌شوید. در آغاز کتاب، کایل کرکلند نه تنها تاریخچه‌ای از مطالعه‌ٔ نور را ارائه می‌کند، بلکه اطلاعات مفیدی را درباره‌ٔ قدرت فناوری نوری و امکانات آن مانند کابل‌های فیبر نوری در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین به برخی از دانشمندان مشهور این حوزه مانند نیوتن اشاره می‌کند و به بررسی نقش آنان در پیشرفت‌های این زمدانش می‌پردازد.

نور و اپتیک 

مفاهیمی اساسی در حوزه‌ٔ فیزیک هستند که تأثیر به‌سزایی در جنبه‌های مختلف زندگی ما دارند. از نحوه‌ٔ دیدن ما که به درکمان از جهان منجر می‌شود گرفته تا توسعه‌ٔ فناوری‌های پیشرفته‌ی صنعت نور. در طول سال‌های شکوفایی دانش بشری، مطالعه و پژوهش در این زمینه درک ما را از جهان پیرامونمان متحول ساخته است.

خواندن کتاب نور و اپتیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران فیزیک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نور و اپتیک

«هزاران سال پیش آدمی بر این باور بود که بینایی چشم نوعی تابش گسیل می‌کند. همگان پی برده بودند که چشم یکی از اعضای ضروری بدن است و اگر آسیب ببیند انسان بینایی خود را از دست می‌دهد اما مردم دنیای باستان می‌پنداشتند چشم پرتو می‌فرستد و این پرتو با اشیای دور و بر برخورد می‌کند و چشم با تحلیل تابش برگشتی حس بینایی را در انسان به وجود می‌آورد و با این کندوکاو مداوم چشم منظره‌ای از محیط در ذهن شکل می‌گیرد. اما شیوه‌ی کار چشم این گونه نیست. ابوعلی محمد بن حسن بن هیثم بصری (۹۶۵-۱۰۴۰) دانشمند عرب به درستی مطرح کرد که چشم تابشی را که چشمه‌های دیگر گسیل می‌کنند دریافت می‌کند مقداری از این تابش مستقیم وارد چشم می‌شود که چشمه‌ی آن را نمایان می‌سازد و مقداری از آن نیز پس از برخورد با اشیایی که تابش نمی‌کنند وارد چشم می‌شود و این گونه است که این اشیاء دیده می‌شوند. چشمه‌ی اصلی این تابش که نور نام دارد خورشید است. نور پیام آور چشم است و چشم آن را آشکارسازی می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان