دانلود و خرید کتاب شطرنج در برابر آینه ماسیمو ب‍ون‍ت‍م‍پ‍ل‍ی‌ ترجمه ماندانا قهرمانلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شطرنج در برابر آینه

«این فانتزی عجیب ایتالیایی را باید در کنار شازده کوچولو و آلیس در سرزمین عجایب در قفسه‌ها قرار داد.»

«شطرنج دربرابر آینه» نوشته ماسیمو بونتمپلی(۱۹۶۰-۱۸۷۸) نمایشنامه‌نویس، شاعر، رمان‌نویس و موسیقی‌دان ایتالیایی است. او یکی از چهره‌های تأثیرگذار در شکل‌گیری سبک رئالیسم جادویی است. این کتاب معروف‌ترین اثیر بونتمپلی است.

پسری جوان در اتاقی که تنها یک آینه و یک شطرنج در آن است، به گمانش بعدازظهری کسالت‌بار و حوصله سربر خواهد داشت اما همچون آلیس در سرزمین عجایب که ناگهان به جهانی جدید سفر می‌کند، این پسر نیز آماده ورود به ماجرایی عجیب است. او با خیره شدن به آینه متوجه می‌شود که مهره‌های شطرنج زنده‌اند...

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

او با من حرف زد! بله، با خودِ خودم. انگار فکرم را خوانده بود. به من گفت:

«البته که در آینه هستی. این زیر... تو هم بیا اینجا... بیا تا خودت ببینی.»

هر بار که به این قضیه فکر می‌کنم، به‌نظرم بسیار عجیب و غریب و باور نکردنی می‌آید. اما در آن زمان هیچ چیزِ عجیب و غریبی در آن ماجرا ندیدم. با خیال راحت و آسوده جواب دادم:

«با کمال میل دلم می‌خواد؛ اما موضوع این است که اولاً نمی‌دانم، چگونه این کار را بکنم. دوماً باید بدانید که به من دستور داده‌اند، از این جا تکان نخورم تا خودشان بیایند، در را باز کنند.»

شاه سفید آن طرفِ آینه با من مخالفت کرد و گفت:

«وقتی می‌گویم، اینجا هستی، یعنی یک نفر دیگر مثل تو اینجاست: خب، تصویرت؛ یعنی دو نفر هستید، مثل من و شاه سفیدی که آن طرف نزدیک توست. بنابراین اگر تو اینجا بیایی، تصویر تو می‌رود آن طرف؛ و به این ترتیب همیشه کسی آنجا هست... برای پیشامدهای غیر منتظره و ناگهانی همیشه کسی آن طرف هست.»

نظرات کاربران

میـمْ.سَتّـ'ارے
۱۳۹۶/۱۲/۱۱

داستان پسری که به درون آینه ی خونه شون سفر میکنه و در این سفر با شخصیت هایی رو به رو میشه که هر کدوم برای خودشون داستانی دارن.. قسمت نمونه خیلی جذاب و پرکشش بود اما اواسط داستان افت کرد

- بیشتر
Kimia
۱۳۹۷/۰۹/۲۲

خیلی خوب بود. یه داستان سوررئال روون و عجیب و غیرمتعارف که فضاش یه کم مشابه آثار یوستین گردر بود. بی‌اندازه از خوندنش لذت بردم.

کتاب باز
۱۳۹۹/۰۲/۱۸

چقدر جذاب و بامعنا بود! "درست است که انعکاس ها، ما هستند ولی دقت داشته باشید که آنها دقیقا برعکس ما رفتار میکنند"

ک.ت.ا.ب
۱۴۰۰/۱۱/۲۰

قلم ساده جذاب روان گیرا

سعید جان
۱۳۹۶/۰۳/۲۳

کتاب جالبی به نظر میاد قیمتشم که خوبه...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
از شاه سفید پرسیدم: «چه کسی پیروز شد؟ چه کسی بازی را برد؟» «هیچ‌کس. بازی مساوی شد. البته از قبل توافق کرده بودیم که این طوری بازی را تمام کنیم.
hamid
ماسیمو بونتمپلی روز دوازدهم ماه مه سال ۱۸۷۸ در شهر کومو (لکو) ی ایتالیا دیده به جهان گشود. درطول مدت زندگی خود دست به کارهای مختلفی زد: آموزگاری، روزنامه‌نگاری، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، نوازندگی و...
ک.ت.ا.ب
طفلکی شاه! او را در توهمات و پندارهایش رها کردم؛ دیگر به او نگفتم که یک بار سر فیل و تاج شاه شطرنجم شکسته بود و آن‌ها را بردم پیش نجار که تعمیرشان کند؛ و او هم با دو تکه چوب کوچک تعمیرشان کرده بود. بله، آن دو مخلوق جاودانی را تعمیر کرده بود! آن هم فقط با دو لیر! با دو لیز سردار و تاجدار شده بودند.
ک.ت.ا.ب
شاه سفیدِ درون آینه با لحنی بسیار جدی و آمرانه به من نصیحت کرد: «با اراده می‌توان در همه چیز موفق شد. خواستن توانستن است.»
کاربر ۹۶۳۱۴۰
باید همیشه حق را به دیوانه‌ها داد، وگرنه خطرناک می‌شوند.
ک.ت.ا.ب
اتفاقات میان آدم‌ها و تاریخ تقلیدی ناشیانه از مسابقات بزرگ شطرنج است، شطرنجی که توسط ما بازی می‌شود. ما الگوها و حکم‌فرمایان بشریت هستیم. در حقیقت ما جهان را برای آن‌ها اداره می‌کنیم. فقط ما هستیم که حق وجود و هدف و آرمان داریم.
ک.ت.ا.ب
بازی‌های ما اعمال بشری را هدایت می‌کند.
ک.ت.ا.ب

حجم

۶۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۶۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان